Επίκαιρη ερώτηση απο το Ποτάμι για τα τέλη κυκλοφορίας

Επίκαιρη ερώτηση απο το Ποτάμι για τα τέλη κυκλοφορίας

Επίκαιρη ερώτηση προς τον Υπουργό Οικονομικών, εν όψει των νέων ρυθμίσεων για τα τέλη κυκλοφορίας σχετικά με την επιβολή βινιέτας, απηύθυνε ο βουλευτής του Ποταμιού, κ Χάρης Θεοχάρης.

Όπως υποστηρίζει, με την τροπολογία που κατατέθηκε στο πολυνομοσχέδιο που ψηφίστηκε πριν από λίγες μέρες από τη Βουλή προβλέπονται νέα αυξημένα τέλη κυκλοφορίας για μεγάλο μέρος οχημάτων και παράλληλα σημαντικός περιορισμός των προβλεπόμενων απαλλαγών, προκειμένου να ενισχυθούν τα δημόσια έσοδα.

Μεταξύ άλλων ο κ. Θεοχάρης επισημαίνει:

«Η καταβολή τελών κυκλοφορίας προβλέπεται στη χώρα μας για τα αυτοκίνητα που είναι ταξινομημένα με ελληνικές πινακίδες, ενώ απαλλάσσονται από την καταβολή τους τα οχήματα που φέρουν ξένες πινακίδες και εισέρχονται προσωρινά τόσο στην περίπτωση της ιδιωτικής όσο και στην περίπτωση της εμπορικής χρήσης. Παράλληλα προβλέπεται η επιβολή διοδίων σε εθνικούς άξονες, που εισπράττονται από τους ιδιώτες-παραχωρησιούχους των έργων.

Στις περισσότερες χώρες της Ε.Ε., όπως η Γερμανία, Αυστρία, Ρουμανία, η όμορη Βουλγαρία, αλλά και στην εκτός Ε.Ε. Ελβετία, επιβάλλεται στους κατόχους Ι.Χ.Ε. και φορτηγών, είτε πρόκειται για μόνιμους κατοίκους είτε επισκέπτες-διερχομένους οδηγούς η υποχρέωση καταβολής ενός ποσού, που χρεώνεται για το δικαίωμα χρήσης αυτοκινητοδρόμων και υποδομών και αφορά διάστημα εβδομάδας, μήνα ή έτους κατά περίπτωση. Παράλληλα υφίστανται χρεώσεις διοδίων και σε ορισμένες περιπτώσεις σχετικές εκπτώσεις. Ειδικότερα σε ό,τι αφορά τα βαρέως τύπου φορτηγά ισχύει η Ευρωπαϊκή Οδηγία της Ευρωβινιέτας.

Ειδικότερα, ο ελληνικός κλάδος των οδικών μεταφορών τα τελευταία χρόνια έχει πληγεί ανεπανόρθωτα από την οικονομική συγκυρία. Στο πεδίο του ανταγωνισμού με τους μεταφορείς-κατόχους οχημάτων ταξινομημένων σε γειτονικές χώρες ο Έλληνας μεταφορέας είναι ο μεγάλος χαμένος, καθώς βιώνει μια συνεχή αύξηση του μεταφορικού κόστους. Επιπρόσθετα υφίσταται αθέμιτο ανταγωνισμό από Έλληνες μεταφορείς που κατέχουν 60.000 οχήματα ταξινομημένα σε όμορες ή γείτονες χώρες.

Όλα τα παραπάνω βαρέα-ρυπογόνα αλλοδαπά οχήματα κάνουν χρήση του οδικού δικτύου και των υποδομών χωρίς να εισπράττεται ούτε Ευρώ υπέρ του ελληνικού δημοσίου, καθώς η χώρα μας αποτελεί εξαίρεση στον ευρωπαϊκό κανόνα της επιβολής της Ευρωβινιέτας».

Σε αυτό το πλαίσιο, ο Υπουργός των Οικονομικών ρωτήθηκε, εάν αντί των μεμονωμένων τροποποιήσεων των ρυθμίσεων περί τελών κυκλοφορίας, προτίθεται να ζητήσει την υποβολή σχετικού πορίσματος για την εφαρμογή της Ευρωπαϊκής Οδηγίας και τις δυνατότητες αναθεώρησης όλου του υφιστάμενου νομικού πλαισίου για τις συναφείς χρεώσεις με στόχο την τόνωση των εσόδων και την εξυγίανση του ανταγωνισμού στον κλάδο των οδικών μεταφορών.