Την παρέμβαση της κυβέρνησης για την αποτροπή δημιουργίας συνθηκών αθέμιτου ανταγωνισμού για δεύτερη φορά σε βάρος των χιλιάδων μικρομεσαίων εμπορικών επιχειρήσεων που θα παραμείνουν κλειστές λόγω του νέου lockdown ζητά σήμερα η Ελληνική Συνομοσπονδία Εμπορίου και Επιχειρηματικότητας με επιστολή της στον υπουργό Ανάπτυξης και Επενδύσεων 'Αδωνι Γεωργιάδη, τον αναπληρωτή υπουργό Νίκο Παπαθανάση και τον γενικό γραμματέα Εμπορίου και Προστασίας Καταναλωτή Παναγιώτη Σταμπουλίδη.
Η ΕΣΕΕ, όπως σημειώνει σε ανακοίνωσή της, μεταφέρει το καθολικό αίτημα του εμπορικού κόσμου να μην επιτραπεί στη διάρκεια του lockdown στα σουπερμάρκετ και τις υπεραγορές τροφίμων να πωλούν, εκτός από τα τρόφιμα και τα λοιπά είδη πρώτης ανάγκης, τα αναρίθμητα διαρκή προϊόντα που διαθέτουν, όπως ενδύματα, υποδήματα, ηλεκτρικές συσκευές, είδη σπιτιού και άλλα, σε μία περίοδο που τα εξειδικευμένα εμπορικά καταστήματα θα είναι υποχρεωτικά κλειστά με κρατική εντολή.
Η ΕΣΕΕ εισηγείται τη συμπερίληψη ρητής αναφοράς στα κυβερνητικά μέτρα, απόφασης με την οποία δεν θα επιτρέπεται στις επιχειρήσεις τροφίμων κάθε κλίμακας και μεγέθους να προμηθεύουν το καταναλωτικό κοινό τα εν λόγω προϊόντα, για όσο διαρκέσει το νέο lockdown.
Ο πρόεδρος της ΕΣΕΕ Γιώργος Καρανίκας δήλωσε σχετικά:
«Η εμπειρία του πρώτου lockdown πρέπει να μας κάνει όλους σοφότερους, και κυρίως τα όργανα της Πολιτείας, ώστε να βγει «ζωντανή» από αυτή τη μεγάλη περιπέτεια, μαζί με την κοινωνία, και η μικρομεσαία εμπορική επιχειρηματικότητα, η οποία για δεύτερη φορά μέσα σε λίγους μήνες τίθεται σε πλήρη αναστολή λειτουργίας. Για να αποτραπούν φαινόμενα «κανιβαλισμού» ενός κλάδου σε βάρος ενός άλλου και των ισχυρών του εμπορίου σε βάρος των μικρών και ευάλωτων, είναι απολύτως επίκαιρη, ισορροπημένη και δίκαιη η πρόταση της ΕΣΕΕ προς το υπουργείο Ανάπτυξης, να παρέμβει και με απόφασή του οι μεγάλες επιχειρήσεις τροφίμων και σουπερμάρκετ να μην πωλούν άλλα προϊόντα, πέρα από τρόφιμα και είδη πρώτης ανάγκης, από το ερχόμενο Σάββατο 7 Νοεμβρίου και έως το πέρας του lockdown. Σε αντίθετη περίπτωση, η πανδημία καθίσταται στην πράξη εργαλείο μεγέθυνσης της κερδοφορίας για τις υπεραγορές τροφίμων και των σουπερμάρκετ και «ανταγωνιστής» του λιανικού εμπορίου».