Την άμεση απόσυρση του υπουργικού σχεδίου σχετικά με τις αλλαγές στο εκπαιδευτικό σύστημα ζητά η Πανελλήνια Ένωση Φιλολόγων, το οποίο, όπως τονίζει, αιφνιδιαστικά και χωρίς να έχει προηγηθεί διάλογος με την επιστημονική κοινότητα εξαπολύει ολομέτωπη επίθεση κατά των φιλολογικών μαθημάτων και πλήττει βαρύτατα την ουσία της ανθρωπιστικής παιδείας.
Συγκεκριμένα, το Δ.Σ. της Πανελλήνιας Ένωσης Φιλολόγων χαρακτηρίζει απαράδεκτη την κατάργηση της διδασκαλίας του μαθήματος των Λατινικών ενώ επισημαίνει ότι «παρακολουθεί με αγανάκτηση την περαιτέρω υποβάθμιση του μαθήματος της Αρχαίας Ελληνικής Γλώσσας και Γραμματείας».
«Η ενδεχόμενη υιοθέτηση των μέτρων αυτών θα αποκόψει την ελληνική εκπαίδευση από ιστορικούς δεσμούς με τον ανεκτίμητο γλωσσικό πλούτο των κλασικών γραμμάτων, στην κοιτίδα της δημιουργίας τους γεγονός που θα έχει συνέπειες -θλιβερές και απρόβλεπτες- για το μέλλον και της Νέας Ελληνικής Γλώσσας και Γραμματείας», δηλώνουν χαρακτηριστικά οι φιλόλογοι,
Αναλυτικά η ανακοίνωσης της Πανελλήνιας Ένωσης Φιλολόγων:
Το Δ.Σ. της Πανελλήνιας Ένωσης Φιλολόγων, στην Έκτακτη Συνεδρίαση της 4ης Σεπτεμβρίου 2018 με θέμα «Εξαγγελία από το Υπουργείου Παιδείας νέων μέτρων για την εισαγωγή στα Ανώτατα Εκπαιδευτικά Ιδρύματα», ζητεί την άμεση απόσυρση του υπουργικού σχεδίου, το οποίο -αιφνιδιαστικά και χωρίς να έχει προηγηθεί διάλογος με την επιστημονική κοινότητα- εξαπολύει ολομέτωπη επίθεση κατά των φιλολογικών μαθημάτων και πλήττει βαρύτατα την ουσία της ανθρωπιστικής παιδείας, η οποία βρίσκεται τα τελευταία χρόνια σε πορεία προϊούσας υποβάθμισης.
· Θεωρεί απαράδεκτη την κατάργηση της διδασκαλίας του μαθήματος των Λατινικών, μέτρο που αποκόπτει το ελληνικό σχολείο από τις ρίζες του ευρωπαϊκού πολιτισμού και που επιχειρείται στο όνομα μιας καινοφανούς, έξω από κάθε επιστημονική τεκμηρίωση, άποψης ότι στο μάθημα αυτό αρίστευαν σχεδόν όλοι οι υποψήφιοι(!).
· Με αγανάκτηση παρακολουθεί την περαιτέρω υποβάθμιση του μαθήματος της Αρχαίας Ελληνικής Γλώσσας και Γραμματείας, η οποία συνίσταται στην κατάργηση της μετάφρασης του διδαγμένου κειμένου και στην υπομοριοδότηση (με 10 μόλις μόρια, αντί των 20 που ισχύουν) του αδίδακτου από το οποίο ο υποψήφιος θα καλείται πλέον να μεταφράσει έως έξι (6) μόνον σειρές (!).
· Η ενοχοποίηση της μετάφρασης του αρχαιοελληνικού κειμένου, με το έωλο επιχείρημα ότι οι μαθητές την αποστηθίζουν μηχανικά, στρέφεται εναντίον μιας κορυφαίας πνευματικής άσκησης, η οποία οξύνει την κρίση των μαθητών και αναδεικνύει τις ικανότητές τους τόσο στον αρχαιοελληνικό όσο και στον νεοελληνικό λόγο.
· Ενδεχόμενη υιοθέτηση των μέτρων αυτών θα αποκόψει την ελληνική εκπαίδευση από ιστορικούς δεσμούς με τον ανεκτίμητο γλωσσικό πλούτο των κλασικών γραμμάτων, στην κοιτίδα της δημιουργίας τους γεγονός που θα έχει συνέπειες -θλιβερές και απρόβλεπτες- για το μέλλον και της Νέας Ελληνικής Γλώσσας και Γραμματείας.
· Καλούμε τους συναδέλφους μας φιλολόγους που δίνουν στους μαθητές το περίσσευμα της καρδιάς τους, ώστε να κρατηθούν ζωντανές οι αξίες της ανθρωπιστικής παιδείας, να ενώσουν τις δυνάμεις τους ώστε να αναμορφώσουμε δημιουργικά τη διδασκαλία των αρχαίων ελληνικών και λατινικών κειμένων αποδεικνύοντας ότι τα κλασικά γράμματα δεν ανήκουν σε μια αποστεωμένη αντίληψη για την εκπαίδευση, αλλά διαθέτουν εσαεί την άφθαρτη νεότητα ενός αγέραστου πολιτισμού.
Υπενθυμίζεται, ότι χθες η Εταιρεία Ελλήνων Φιλολόγων από την πλευρά της εξέφρασε την έντονη διαμαρτυρία της για «συνεχιζόμενη, συστηματική υποβάθμιση έως και εκμηδένιση της Κλασσικής Παιδείας» με αφορμή τις εξαγγελίες του υπουργού Παιδείας Γαβρόγλου για το νέο σύστημα πρόσβασης στην Τριτοβάθμια Εκπαίδευση.
Ειδικότερα, μεταξύ άλλων η Εταιρεία Ελλήνων Φιλολόγων αναφέρθηκε σε επιστολή της στη δραστική μείωση των ωρών διδασκαλίας των Αρχαίων Ελληνικών «που οδήγησαν στην πλήρη περιθωριοποίηση και απαξίωση της Αρχαίας Ελληνικής Γλώσσας και Γραμματείας» και έκανε λόγο για «ανέρειστα επιχειρήματα» βάσει των οποίων αντικαθίσταται το μάθημα των Λατινικών με το εκείνο της Κοινωνιολογίας στις Πανελλήνιες Εξετάσεις.
Φωτογραφία intime news