Από τον Σεπτέμβριο θα αρχίσει η λειτουργία της πλατφόρμας για την ψηφιακή μεταβίβαση ακινήτων, με την οποία απλοποιείται η διαδικασία , χωρίς να είναι απαραίτητη η φυσική παρουσία του πολίτη στις κρατικές υπηρεσίες, γνωστοποίησε ο υφυπουργός ψηφιακής διακυβέρνησης Γιώργος Γεωργαντάς.
«Αυτό που κάνουμε με την πλατφόρμα που δημιουργούμε και τον όλο σχεδιασμό, ο οποίος θα είναι σε λειτουργία από τον Σεπτέμβριο, είναι να απλοποιήσουμε τα βήματα και ταυτόχρονα ο πολίτης να μην πηγαίνει στα διάφορα γκισέ του δημοσίου για να αναζητά τα απαραίτητα έγγραφα ώστε να προχωρήσει στη μεταβίβαση του ακινήτου», σημείωσε μιλώντας στην ΕΡΤ.
Περιγράφοντας τη νέα ψηφιακή λειτουργία που θα τεθεί σε λειτουργία από το φθινόπωρο ο κ. Γεωργαντά είπε ότι «με την εξουσιοδότηση του αγοραστή ή του ιδιοκτήτη, θέλουμε τα έγγραφα αυτά να κατευθύνονται ψηφιακά στον συμβολαιογράφο, έτσι ώστε έχει για να συμπεριλάβει στο συμβόλαιο το οποίο θα γίνει και θα υπογραφεί στο τέλος. Αυτό γίνεται μέσα από τη διαλειτουργικότητα των συστημάτων που έχουμε αναπτύξει τελευταία».
Σε αντιδιαστολή με την ψηφιακή μεταβίβαση των εγγράφων, στην υφιστάμενη διαδικασία υπάρχει πολλή μεγάλη διαδικασία.
Και όπως δηλώνει ο κ. Γεωργαντάς, «κατά μέσο όρο για τη μεταβίβαση ενός ακινήτου απαιτούνται 17 περίπου έγγραφα και υπάρχουν 11 βήματα τα οποία είναι υποχρεωμένος να κάνει ο υποψήφιος αγοραστής ή πωλητής προκειμένου να ολοκληρωθεί η μεταβίβαση. Για να κάνετε μια σύγκριση ο μέσος όρος παγκοσμίως είναι 4,7 βήματα ενώ εμείς έχουμε 11 βήματα. Όλο αυτό ταλαιπωρεί τον κόσμος και δημιουργεί πρόβλημα και στην επιχειρηματικότητα».
Σύμφωνα με τα όσα δήλωσε στην εκπομπή “Συνδέσεις” ο υφυπουργός ψηφιακής διακυβέρνησης «πλέον κάνοντας ψηφιακά την αίτηση, η βεβαίωση θα έρχεται απευθείας στον συμβολαιογράφο. Όλες οι εμπλεκόμενες υπηρεσίες δεν θα απαιτούν τη φυσική παρουσία για να συγκεντρώσουμε τα αναγκαία χαρακτηριστικά».