Την ανάγκη χάραξης στρατηγικής προς μια κυκλοφορία αυτοκινήτων χωρίς εκπομπές ρύπων επισημαίνει η υπουργός Περιβάλλοντος της Γερμανίας, Barbara Hendricks, σε συνέντευξή της στην εφημερίδα Der Tagesspiegel, συνεργάτη του δικτύου EURACTIV.
Ωστόσο, εκφράζει τον προβληματισμό της για το αν μπορεί να υπάρξει μία εθνική προθεσμία σε αυτό το θέμα και κάνει αναφορά σε πιέσεις στην αγορά αυτοκινήτων, ειδικά από την πλευρά της Κίνας. «Αυτό το γεγονός συνιστά μεγάλη πρόκληση για τους κατασκευαστές αυτοκινήτων της Γερμανίας. Διαθέτουν ένα μεγάλο μερίδιο από την κινεζική αγορά και θέλουν να το κρατήσουν», παρατηρεί.
Η κ. Hendricks τονίζει, επίσης, ότι χρειάζεται μεγαλύτερη υποστήριξη για την ηλεκτρονική κινητικότητα «και για να το πετύχουμε αυτό χρειαζόμαστε ελκυστικούς τύπους οχημάτων». Για την επίτευξη αυτού του στόχου, προσθέτει, «οι ποσοστώσεις θα μπορούσαν να είναι μία δυνατότητα», αν και «μία εθνική ποσόστωση με συγκεκριμένη ημερομηνία στο μυαλό είναι αμφισβητήσιμη, δεδομένου ότι η Γερμανία συνεχίζει την πορεία της για απαλλαγή από τις εκπομπές άνθρακα μέχρι το 2050». Σε κάθε περίπτωση, συνεχίζει, η επόμενη κυβέρνηση θα πρέπει «να περιλαμβάνει στην ατζέντα της την ενίσχυση και προώθηση της ηλεκτρονικής κινητικότητας, καθώς και των απαραίτητων υποδομών. Επιπλέον, θα πρέπει να εναπόκειται στους ίδιους τους κατασκευαστές να αποφασίζουν αν θα παρέχουν οι ίδιοι οχήματα, τεχνικά και οικονομικά ελκυστικά για τους καταναλωτές. Είμαι πεπεισμένη ότι αυτό το γεγονός, σε συνδυασμό με τις καλές υποδoμές φόρτισης, θα καταστήσει περιττές τις ποσοστώσεις».
Η υπουργός Περιβάλλοντος προειδοποιεί ότι «η επίδραση των ενημερώσεων λογισμικού για τη μείωση των εκπομπών ρύπων δεν πρέπει να θεωρηθεί πανάκεια». Στο εγγύς μέλλον «θα πρέπει να έχουμε πρόσβαση σε σαφείς πληροφορίες σχετικά με τους τρόπους βελτίωσης διαφορετικών τύπων αυτοκινήτων, το κόστος και το θετικό αντίκτυπο στην ποιότητα του αέρα» επισημαίνει και συμπληρώνει: «Χρειαζόμαστε σαφείς και τεχνικά βιώσιμες λύσεις και αυτό δεν πρόκειται να συμβεί εν μία νυκτί».
Πηγή: ΑΠΕ-ΜΠΕ