Παραβίασε τον νόμο 3095 ο οποίος ορίζει τα του κινηματογράφου η υπουργός Πολιτισμού Λυδία Κονιόρδου, έχοντας ξεσηκώσει με αυτό τον τρόπο θύελλα αντιδράσεων όχι μονάχα στην αντιπολίτευση αλλά και στον ίδιο τον ΣΥΡΙΖΑ. Αν και ο συγκεκριμένος νόμος ορίζει σαφώς πως στο Διοικητικό Συμβούλιο του Ελληνικού Κέντρου Κινηματογράφου, «τουλάχιστον τέσσερα από τα μέλη του Διοικητικού Συμβουλίου είναι πρόσωπα αναγνωρισμένου κύρους από το χώρο του ελληνικού ή παγκόσμιου κινηματογράφου» (άρθρο 13) μονάχα τρία από το νέο ΔΣ το οποίο διόρισε προχθές έχουν κάποια σχέση με τον κινηματογράφο.
Συγκεκριμένα, τα νέα μέλη σύμφωνα με την υπουργική απόφαση είναι:
Δημήτρης Παπαϊωάννου, Οικονομολόγος, ως Πρόεδρος
Κωστής Καρπόζηλος, Ιστορικός, Διευθυντής των Αρχείων Σύγχρονης Κοινωνικής Ιστορίας (ΑΣΚΙ), ως Αντιπρόεδρος
Τζένη Αρσένη, Σκηνοθέτης- Θεατρολόγος
Ρέα Βαλντέν, Θεωρητικός του Κινηματογράφου
Αλέξανδρος Λογοθέτης, Ηθοποιός
Σόλων Ξενόπουλος, Αρχιτέκτονας-Ομότιμος Καθηγητής ΕΜΠ
Ελισάβετ Χρονοπούλου, Σκηνοθέτης-Μοντεζ?
Ο κ. Παπαιωάννου – καμία σχέση με τον χορογράφο – προέρχεται από την Εθνική Τράπεζα στην οποία υπηρετούσε. Ηταν και στο προηγούμενο Διοικητικό Συμβούλιο, όπου είχε τοποθετηθεί επειδή είχε γνώση των οικονομικών, ώστε να μην υπερκοστολογούνται ταινίες κλπ. Δεν έχει κάποια σχέση με τον κινηματογράφο. Ούτε ο κ. Καρπόζηλος, ο οποίος ορίστηκε ως αντιπρόεδρος.
Αυτό όμως δεν πρόκειται να βοηθήσει σε καμία περίπτωση το ΔΣ και το ΕΚΚ το οποίο κινείται, ας υπενθυμίσουμε, με τα χρήματα των ελλήνων φορολογουμένων. Είναι δυνατόν ο πρόεδρος και ο αντιπρόεδρος, που αναπληρώνει τον πρόεδρο όταν λείπει, να χαράξουν στρατηγική στον χώρο εάν δεν έχουν συγκεκριμένες γνώσεις; Ένας οικονομολόγος και ένας ιστορικός θα εξειδικεύουν την πολιτική για τον κινηματογράφο; Οσο επιτυχημένοι και αν είναι στον τομέα τους, θα έχουν εγγενείς δυσκολίες σε έναν τομέα που ελάχιστα γνωρίζουν- έως καθόλου.
Από τα υπόλοιπα μέλη, η Τζένη Αρσένη έχει στο βιογραφικό της σπουδαίες παραγωγές στο εξωτερικό, μόνο που αυτές δεν ανήκουν στον κινηματογράφο, αλλά στο θέατρο ή την όπερα. Μη μας παραπλανεί λοιπόν το «σκηνοθέτης» διότι σκηνοθετεί το θέατρο.
Επίσης ο Σόλων Ξενόπουλος, είναι αρχιτέκτονας και έχει διδάξει στο ΕΜΠ. Κι εκείνος δεν έχει σχέση με τον κινηματογράφο.
Μένουν τρεις, οι Ρέα Βαλντέν, θεωρητικός του κινηματογράφου, Αλέξανδρος Λογοθέτης, ηθοποιός Ελισάβετ Χρονοπούλου, σκηνοθέτης- μοντέζ, οι οποίοι όντως έχουν σχέση με τον κινηματογράφο. Μόνο που είναι τρεις και όχι τέσσερις, όπως ο νόμος ορίζει. Είναι δυνατόν το υπουργείο Πολιτισμού να έχει άγνοια του νόμου που διέπει τη λειτουργία ενός από τους εποπτευόμενους φορείς του;
Μήπως, απλώς, η υπουργός τον περιφρόνησε;
Αντιγόνη Καρατάσου