Το υπουργείο Μεταφορών των ΗΠΑ ενέκρινε χθες κονδύλια 968,6 εκατομμυρίων δολαρίων (951,08 εκατομμυρίων ευρώ) για τη χρηματοδότηση 85 προγραμμάτων αναβάθμισης αεροδρομίων, με στόχο την αντιμετώπιση του προβλήματος των παλιών και τεχνολογικά ξεπερασμένων υποδομών εξυπηρέτησης επιβατών και αεροσκαφών.
Μερικά από τα προγράμματα θα χρηματοδοτήσουν την κατασκευή νέων τερματικών σταθμών, θα αυξήσουν τον αριθμό εξυπηρέτησης επιβατών στις πύλες εξόδου, ενώ θα αυξηθεί και ο αριθμός των πύργων ελέγχου, των γεφυρών πρόσβασης των αεροσκαφών σε διαδρόμους, αλλά και θα κατασκευαστούν νέες τουαλέτες, θα εγκατασταθούν νέα συστήματα διαχείρισης αποσκευών και θα γίνει επανασχεδιασμός των σημείων ελέγχου ασφάλειας.
Το πενταετές πρόγραμμα των 5 δισεκατομμυρίων δολαρίων (4,91 δισεκατομμυρίων ευρώ) εγκρίθηκε από το Κογκρέσο το Νοέμβριο, στο πλαίσιο του νόμου με πρόβλεψη δαπανών 1 τρισεκατομμυρίων δολαρίων (0,98 τρισεκατομμυρίων ευρώ) για την αναβάθμιση των υποδομών στις ΗΠΑ.
“Οι τερματικοί σταθμοί αεροδρομίων δεν εντάσσονται ιστορικά στις επενδύσεις της ομοσπονδιακής κυβέρνησης. Τυπικά επενδύουν οι ιδιοκτήτες των τοπικών αεροδρομίων και οι αεροπορικές εταιρίες. Ωστόσο, η ανάγκη είναι προφανής,” δήλωσε στους δημοσιογράφους ο Μιτς Λάντριου συντονιστής του Λευκού Οίκου για τις υποδομές.
Τα αμερικανικά αεροδρόμια αξιολογούνταν συχνά με μικρή βαθμολογία σε παγκόσμιες αξιολογήσεις, ενώ περιστασιακά έχουν λάβει απαξιωτικά σχόλια από ξένους επισκέπτες.
“Η Αμερική είναι μία χώρα που έφερε τη σύγχρονη αεροπορία στον κόσμο, ενώ για ολόκληρο τον κόσμο στις περισσότερες αξιολογήσεις αεροδρομίων, κανένα από τα αεροδρόμια μας δεν βρίσκεται μεταξύ των 25 καλύτερων παγκοσμίως,” δήλωσε ο Αμερικανός υπουργός Μεταφορών Πιτ Μπούτιτζετζ, προσθέτοντας ότι κανένας δεν μπορεί να κοιτάξει στα αμερικανικά αεροδρόμια και να πει ότι “το υπάρχον σύστημα, αλλά και τα επίπεδα των χρηματοδοτήσεων είναι αρκετά.”
Μεταξύ των αεροδρομίων που έχει προγραμματιστεί να λάβουν χρηματοδότηση περιλαμβάνονται:
60 εκατομμύρια δολάρια για το σύστημα διαχείρισης αποσκευών στο αεροδρόμιο του Ντένβερ.
50 εκατομμύρια δολάρια για την ανακατασκευή ενός τερματικού συστήματος οδικής σύνδεσης και την επανασχεδίαση μιας κεντρικής εισόδου στο αεροδρόμιο του Λος Άντζελες.
62 εκατομμύρια δολάρια για την ανακατασκευή του Τερματικού Ε που κατασκευάστηκε στο 1974 στο διεθνές αεροδρόμιο Λόγκαν της Βοστόνης, αλλά και για την αντικατάσταση των οδικών υποδομών πρόσβασης.
50 εκατομμύρια δολάρια στο Ορλάντο για την κατασκευή τεσσάρων νέων πυλών εισόδου, αλλά και 40 εκατομμύρια δολάρια για τη διαπλάτυνση, την αναβάθμιση και τον εκσυγχρονισμό της Αίθουσας D στο διεθνές αεροδρόμιο Χάρτσφιελντ-Τζάκσον στην Ατλάντα, που είναι το πιο πολυάσχολο αεροδρόμιο των ΗΠΑ.
Το Μητροπολιτικό Αεροδρόμιο στο Ντιτρόιτ θα λάβει 49,6 εκατομμύρια δολάρια για τη χρηματοδότηση της κατασκευής νέων χώρων με τουαλέτες, υποδομών διαχείρισης αποσκευών, αλλά και την αντικατάσταση μερικών από τι γέφυρες αποβίβασης επιβατών, ενώ τα αεροδρόμια στη Μοντάνα που εξυπηρετούν το εθνικό πάρκο Yellowstone και την πόλη Missoula στην πολιτεία Μοντάνα θα λάβουν 21 εκατομμύρια δολάρια για την αντικατάσταση των εγκατάσταση κτιριακών υποδομών που χρησιμοποιούνται ως τερματικοί σταθμοί.
Το αεροδρόμιο Ντάλας-Φορτ Γουόρθ θα λάβει 35 εκατομμύρια δολάρια για την κατασκευή μιας ηλεκτρικής εγκατάστασης με μηδενικό αποτύπωμα άνθρακα.
Το συμβούλιο Airports Council International – North America σημείωσε ότι η Ομοσπονδιακή Υπηρεσία Πολιτικής Αεροπορίας στις ΗΠΑ (FAA) έλαβε αιτήσεις από περισσότερους από 650 αιτούντες που ζητούν περισσότερα από 14 δισεκατομμύρια δολάρια (13,75 δισεκατομμύρια ευρώ) ενώ μπορεί να εξυπηρετήσει μόνο ένα ποσοστό από τις αιτήσεις αυτές.
Τα προγράμματα της αναβάθμισης των αεροδρομίων στις ΗΠΑ συνήθως χρηματοδοτούνται μέσω ενός ποσοστού που καταβάλλουν οι επιβάτες από το συνολικό τίμημα των εισιτηρίων. Οι αεροπορικές εταιρίες είναι αντίθετες στην αύξηση των εισιτηρίων.
Ο Αμερικανός πρόεδρος Τζο Μπάιντεν ως αντιπρόεδρος το 2014, συνέκρινε δημόσια το αεροδρόμιο Λαγκουάρντια της Νέας Υόρκης με τα αεροδρόμια σε “μερικές τριτοκοσμικές χώρες.” Τον Ιούνιο, η Νέα Υόρκη τίμησε τον εξαετή εκσυγχρονισμό του αναφερόμενου αεροδρομίου οικονομικού ύψους 8 δισεκατομμυρίων δολαρίων (7,86 δισεκατομμυρίων ευρώ) που χρηματοδοτήθηκε μερικώς από τις αεροπορικές εταιρίες American Airlines και Delta Air Lines.
“Ελάτε να το δείτε αυτό πρόεδρε Μπάιντεν επειδή θα εντυπωσιαστείτε,” δήλωσε η κυβερνήτης της Νέας Υόρκης Κάθι Χόκουλ.