Η κυβέρνηση υλοποιεί ολοκληρωμένο σχέδιο έργων ύψους 13 δισ. ευρώ, το μεγαλύτερο από την περίοδο των Ολυμπιακών Αγώνων του 2004 υπογράμμισε ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών, Κώστας Καραμανλής, στην ομιλία του στη διαδικτυακή εκδήλωση του ΤΕΕ/ΤΚΜ για το νέο έτος. Όπως επισήμανε, έργα ύψους 6,5 δισ. ευρώ είναι σε προηγμένη διαγωνιστική διαδικασία και έργα ύψους 3,2 δισ. ευρώ έχουν συμβασιοποιηθεί ενώ ειδικά για τη Θεσσαλονίκη υπογράμμισε ότι υλοποιούνται έργα που αλλάζουν την πόλη θεαματικά και φέρνουν όλο και πιο κοντά τον στόχο να γίνει η πόλη πιο ανθρώπινη να διαδραματίσει πρωταγωνιστικό ρόλο στην ευρύτερη περιοχή.
Επισήμανε ότι η κυβέρνηση έδωσε οριστική λύση στο θέμα του μετρό της Θεσσαλονίκης και για το Flyοver, για το οποίο ορίστηκε ανάδοχος, σημείωσε ότι πρόκειται για έργο - σταθμό, που θα δώσει λύση στο τεράστιο κυκλοφοριακό πρόβλημα της Θεσσαλονίκης.
Ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών αναφέρθηκε σε μια σειρά έργων που βρίσκονται σε εξέλιξη, όπως η σύνδεση του 6ου προβλήτα του λιμανιού της Θεσσαλονίκης με τον ΠΑΘΕ και την Εγνατία Οδό, οι οδικοί άξονες Θεσσαλονίκης - Έδεσσας και Δράμας - Αμφίπολης, η ανέγερση 16 νέων σχολικών μονάδων, οι εργασίες ανάπλασης του Δικαστικού Μεγάρου Θεσσαλονίκης, η οδική σύνδεση του Παιδιατρικού Νοσοκομείου στο Φίλυρο, ο οδικός άξονας Θέρμη-Γαλάτιστα, το «ορφανό» χιλιόμετρο Ποτίδαιας, η διευθέτηση των ομβρίων στην Καλαμαριά. Για τον ΟΑΣΘ υπογράμμισε ότι διπλασιάστηκαν τα λεωφορεία που κυκλοφορούν στην πόλη, σε σχέση με το 2019.
Ο κ. Καραμανλής τόνισε ότι η κυβέρνηση παρέλαβε μια ιδιαίτερα προβληματική κατάσταση, με καθίζηση του κατασκευαστικού κλάδου. Προχώρησε σε νέο νόμο για τις δημόσιες συμβάσεις, τον οποίο ο υπουργός χαρακτήρισε καινοτόμο και τόνισε ότι δίνει λύσεις σε στρεβλώσεις. Τις επόμενες μέρες έρχεται στη Βουλή ο νόμος για τις Πρότυπες Προτάσεις, που αποτελεί προεκλογική δέσμευση της Νέας Δημοκρατίας και προωθεί την καινοτομία και τη μεγαλύτερη εμπλοκή του ιδιωτικού τομέα, των επιχειρήσεων και της ίδιας της κοινωνίας των πολιτών στη σύλληψη και υλοποίηση των έργων στη χώρα. Περαιτέρω, επισήμανε ότι η κυβέρνηση εκπόνησε ένα ενιαίο εθνικό στρατηγικό σχεδιασμό έργων υποδομών, απαντώντας στο διαχρονικό πρόβλημα που χαρακτηρίζει τα δημόσια έργα: την έλλειψη μακροπρόθεσμου σχεδιασμού.
Υπογράμμισε, ότι ξεμπλόκαραν εμβληματικά έργα, ολοκληρώνονται οι αυτοκινητόδρομοι που θα διαμορφώσουν τον οδικό χάρτη της Ελλάδας, ενώ υλοποιείται το μεγαλύτερο «πακέτο» σιδηροδρομικών έργων που έγινε ποτέ στη χώρα, ύψους 4 δισ. ευρώ.
Από την πλευρά του, ο υφυπουργός Εσωτερικών (Μακεδονίας-Θράκης), Σταύρος Καλαφάτης επισήμανε ότι παρά τις “αλλεπάλληλες εξωγενείς προκλήσεις”, χάρη στη μεταρρυθμιστική πολιτική που σχεδίασε ο πρωθυπουργός και υλοποιεί η κυβέρνηση, η Ελλάδα αλλάζει και η Θεσσαλονίκη αλλάζει με ακόμη πιο γρήγορους ρυθμούς καθώς στην πόλη βρίσκεται σε εξέλιξη ένα πακέτο έργων και δράσεων πρωτόγνωρης έκτασης και δυναμισμού.
Μεταξύ άλλων, εξέφρασε την ικανοποίηση για το γεγονός ότι γίνονται πράξη με τη συνεργασία της Πολιτείας και του ΤΕΕ, τα Τοπικά και Ειδικά Πολεοδομικά Σχέδια και ο Ενιαίος Ψηφιακός Χάρτης, καθώς οι ιδέες αυτές είχαν ξεκινήσει τη διαδρομή της υλοποίησής τους κατά τη διάρκεια της θητείας του στο Υπουργείο Περιβάλλοντος Ενέργειας και Κλιματικής Αλλαγής.
“Υλοποιούμε τις δεσμεύσεις μας για τα έργα και τις δράσεις που αξίζει και δικαιούται η χώρα, που αξίζει και δικαιούται η πρωτεύουσα της Μακεδονίας. Ό,τι είπαμε, γίνεται”, τόνισε ο κ Καλαφάτης.
Tην πεποίθηση ότι είναι διάχυτο το κλίμα ανασυγκρότησης στη Θεσσαλονίκη εξέφρασε ο πρόεδρος της διοικούσας επιτροπής του ΤΕΕ/ΤΚΜ, Γεώργιος Τσακούμης, ο οποίος έκανε λόγο «για κατασκευαστική κοσμογονία».
Την ανάγκη να αξιοποιηθούν τα χρήματα από το Ταμείο Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας που δόθηκαν στην Ελλάδα, με αφορμή την πανδημία επισήμανε ο πρόεδρος του ΤΕΕ, Γιώργος Στασινός.
Στην Περιφέρεια Κεντρικής Μακεδονίας η απορρόφηση πόρων του προγράμματος δημοσίων επενδύσεων και του ΕΣΠΑ «αγγίζει» το 100%, ανέφερε από την πλευρά του ο αντιπεριφερειάρχης Υποδομών και Δικτύων, Πάρις Μπίλιας.
Σε ό,τι αφορά την ενοποίηση - ανάπλαση - αξιοποίηση του παραλιακού μετώπου, ο κ Μπίλιας υπογράμμισε πως θα αλλάξει την εικόνα της Θεσσαλονίκης, βελτιώνοντας την ποιότητα ζωής και δημιουργώντας προοπτικές ανάπτυξης. Αρχές του 2023, όπως είπε, προβλέπεται η έκδοση προεδρικού διατάγματος, ενώ τα έργα έχουν ορίζοντα ολοκλήρωσης το 2030.
Ο αντιδήμαρχος Τεχνικών Έργων και Βιώσιμης Κινητικότητας του δήμου Θεσσαλονίκης Εφραίμ Κυριζίδης, επισήμανε ότι το 2022 είναι έτος θεμέλιο για την πραγματική ανάπτυξη της Θεσσαλονίκης και πρόσθεσε ότι ο δήμος είναι αρωγός, συμπαραστάτης και καταλύτης για να προχωρήσουν τα έργα.
O κοσμήτορας Πολυτεχνικής Σχολής ΑΠΘ, Κύρος Υάκινθος, τόνισε ότι η σχολή είναι από τις πιο ισχυρές στο πανεπιστήμιο σε ό,τι αφορά το ανθρώπινο δυναμικό, τις υποδομές και την έρευνα και συνεισφέρει στην ανάπτυξη καινοτομίας σε συνεργασία με τη βιομηχανία. Σύντομο χαιρετισμό στην εκδήλωση απηύθυνε ο δήμαρχος Καλαμαριάς, Γιάννης Δαρδαμανέλης.