Αρχές φθινοπώρου αναμένεται να δοθούν στην κυκλοφορία οι τρεις σταθμοί της επέκτασης του Μετρό στον Πειραιά, ενώ κατατίθεται προς έγκριση στη Βουλή η σύμβαση για το τμήμα Νεάπολη – Αγ. Νικόλαος του ΒΟΑΚ που προχωρά ως δημόσιο έργο, όπως έκανε γνωστό ο υφυπουργός Υποδομών και Μεταφορών Γιώργος Καραγιάννης.
Όπως εξήγησε ο κ. Καραγιάννης μιλώντας στον Ant1 «οι μεγάλες υποδομές προσελκύουν επενδύσεις, δημιουργούν χιλιάδες θέσεις εργασίας και το πιο σημαντικό είναι ότι αποκαθιστούν τη σχέση εμπιστοσύνης της Πολιτείας με τους πολίτες».
«Καλύτερα έργα υποδομής σημαίνει καλύτερη ποιότητα ζωής για τους πολίτες που αισθάνονται ότι η Πολιτεία είναι δίπλα τους» τόνισε χαρακτηριστικά.
Αναφερόμενος στην πορεία των μεγάλων έργων υποδομής που βρίσκονται σε εξέλιξη, πολλά εκ των οποίων ήταν εκκρεμότητες ετών, ο κ. Καραγιάννης σημείωσε ότι «αρχές φθινοπώρου θα παραδοθούν οι τρεις σταθμοί της επέκτασης της Γραμμής 3 προς Πειραιά».
Κατά συνέπεια, όπως είπε ο Υφυπουργός Υποδομών «θα αλλάξει ένα μεγάλο κομμάτι της συγκοινωνιακής εξυπηρέτησης, ενώ το έργο ολοκληρώνεται σε απόλυτη συνέπεια με τα χρονοδιαγράμματα και μέσα σε ένα πολύ δύσκολο περιβάλλον παγκοσμίως».
Με τη λειτουργία των τριών νέων σταθμών «Μανιάτικα», «Πειραιάς» και «Δημοτικό Θέατρο», η απόσταση από το μεγαλύτερο λιμάνι της χώρας στο μεγαλύτερο αεροδρόμιο θα καλύπτεται σε 50 λεπτά.
Με ταχύτατους ρυθμούς εξελίσσεται και η Γραμμή 4 του Μετρό, το μεγαλύτερο δημόσιο έργο που κατασκευάζεται αυτή τη στιγμή στη χώρα. «Προχωράμε σύμφωνα με τα χρονοδιαγράμματα και ήδη δουλεύουμε στους περισσότερους σταθμούς, ενώ στο τέλος της χρονιάς με αρχές του 2023 θα ξεκινήσουν και οι Μετροπόντικες» έκανε γνωστό ο κ. Καραγιάννης προσθέτοντας ότι «με τη Γραμμή 4 θα απορροφηθεί ένα μεγάλο μέρος του κυκλοφοριακού της Αθήνας».
Μετρό Θεσσαλονίκης: Τέλος 2023 η βασική γραμμή, μέσα 2024 η επέκταση προς Καλαμαριά
Σχετικά με το Μετρό της Θεσσαλονίκης, ο Υφυπουργός Υποδομών διαβεβαίωσε ότι και εδώ θα τηρηθούν τα χρονοδιαγράμματα και το έργο θα παραδοθεί στην πόλη στο τέλος του 2023.
Μάλιστα, όπως είπε «εντός του Αυγούστου αρχίζει η κατασκευή και του σταθμού στη Βενιζέλου, ενώ έχουν απελευθερωθεί από τις λαμαρίνες όλοι οι χώροι και αυτό δείχνει ότι προχωράμε και βρισκόμαστε σε πολύ καλό στάδιο».
Σχολίασε δε «δεν ξέρω αν είναι το συντομότερο ανέκδοτο, αλλά ανέκδοτο είναι σίγουρα» και πρόσθεσε ότι «το Μετρό της Θεσσαλονίκης υπήρξε η αφορμή για αμφισβήτηση συνολικά του πολιτικού συστήματος», αναγνωρίζοντας ότι «οι Θεσσαλονικείς θα το πιστέψουν όταν θα μπουν στο Μετρό».
Συνέχισε τονίζοντας ότι έξι μήνες μετά την παράδοση της βασικής γραμμής, θα δοθεί στην κυκλοφορία και η επέκταση προς Καλαμαριά, στα μέσα του 2024. Θα ακολουθήσουν οι δυτικές προεκτάσεις και η επέκταση προς αεροδρόμιο.
Πάντως, σύμφωνα με τον Υφυπουργό Υποδομών, «στη Θεσσαλονίκη μετά από πολλά χρόνια συντελείται ένα μεγάλο πλάνο έργων και κλείνουν εκκρεμότητες ετών». Έφερε ως παράδειγμα το «ορφανό χιλιόμετρο» της Ποτίδαιας που έχει ήδη παραδοθεί καθώς και το «Θέρμη – Γαλάτιστα» που παραδίδεται το φθινόπωρο.
Ταυτόχρονα, το FlyOver αναμένεται να έχει στημένα εργοτάξια έως το τέλος του έτους.
Εβδομάδα εξελίξεων για το ΒΟΑΚ
Σημαντικό έργο που εξελίσσεται τάχιστα είναι ο Βόρειος Οδικός Άξονας Κρήτης (ΒΟΑΚ) για τον οποίο, όπως χαρακτηριστικά ανέφερε ο κ. Καραγιάννης, αυτή η εβδομάδα είναι «εβδομάδα εξελίξεων».
Υπενθύμισε ότι εγκρίθηκαν οι περιβαλλοντικοί όροι για το μεγάλο κομμάτι της παραχώρησης Χανιά – Ηράκλειο, 157,5χλμ. και προχωράει στην επόμενη φάση των δεσμευτικών προσφορών, με στόχο να έχουμε δεσμευτικές προσφορές αρχές του 2023.
Όπως έκανε γνωστό, κατατίθεται προς έγκριση σήμερα στη Διαρκή Επιτροπή Παραγωγής και Εμπορίου η σύμβαση για το τμήμα Νεάπολη – Αγ. Νικόλαος του ΒΟΑΚ που προχώρησε ως δημόσιο έργο.
«Σκοπός μας είναι να έχουμε στημένα εργοτάξια στο τέλος του 2022 στα τμήματα Νεάπολη – Αγ. Νικόλαος και Χερσόνησος – Νεάπολη που προχώρησε ως ΣΔΙΤ» τόνισε ο Υφυπουργός Υποδομών.
«Κλείσαμε τις αμαρτίες του παρελθόντος»
Ιδιαίτερη αναφορά έκανε ο κ. Καραγιάννης σε μία σειρά έργων, ιδιαίτερα σημαντικών, «τα οποία παρέμεναν βαλτωμένα για χρόνια και πλέον, μέσα από μεθοδική δουλειά, έχουν ξεμπλοκάρει. Ήταν, άλλωστε, από τους πρώτους μας στόχους μας να κλείσουμε τις αμαρτίες του παρελθόντος» όπως είπε.
Χαρακτηριστικά παραδείγματα είναι η Πατρών – Πύργου η οποία κατασκευάζεται και το Άκτιο – Αμβρακία που θα παραδοθεί το 2023. Όπως πρόσθεσε «προ ημερών είχαμε την χαρά να παραδώσουμε, παρουσία του Πρωθυπουργού Κυριάκου Μητσοτάκη, το τμήμα της Παράκαμψης Αμφιλοχίας, και μάλιστα νωρίτερα από το χρονοδιάγραμμα».
«Μέσα σε τρία χρόνια έχουμε καταφέρει να ωριμάσουμε μελέτες, να έχουμε δημοπρατήσεις, αναδόχους και εργοτάξια. Δουλέψαμε πολύ μεθοδικά και συστηματικά, αλλάξαμε το θεσμικό πλαίσιο, εισάγαμε νέους τρόπους δημοπράτησης. Κάναμε πράγματα που έπρεπε να είχαν γίνει εδώ και χρόνια» ανέφερε εξηγώντας τους λόγους που έχουν «τρέξει» τόσο γρήγορα μεγάλα έργα υποδομών.
Αντιπλημμυρικά έργα ύψους 1,5 δις ευρώ
Ερωτηθείς για τις πυρκαγιές σημείωσε ότι «στόχος μας είναι να είμαστε δίπλα στους πολίτες. Ως Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών παρεμβαίνουμε με συνεργεία που πραγματοποιούν τις αυτοψίες μόλις σβήσει η πυρκαγιά».
Παράλληλα, ο κ. Καραγιάννης τόνισε ότι το Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών υλοποιεί αντιπλημμυρικά έργα άνω του 1,5 δις. ευρώ.\
«Πράξη ευθύνης και σοβαρότητας η απόφαση του Πρωθυπουργού να ολοκληρώσει την 4ετία»
Αναφερόμενος στην πολιτική επικαιρότητα χαρακτήρισε «πράξη ευθύνης και σοβαρότητας του Πρωθυπουργού Κυριάκου Μητσοτάκη να ολοκληρώσει την 4ετία, ιδιαίτερα μέσα σε αυτό το δύσκολο, παγκοσμίως, περιβάλλον» προσθέτοντας ότι «κάποια στιγμή πρέπει να επιστρέψουμε στην κανονικότητα και να ολοκληρώνονται οι πολιτικοί κύκλοι».
Υπογράμμισε ότι «αυτό που έχει σημασία είναι οι πολίτες να αισθάνονται ότι η Πολιτεία είναι δίπλα τους και αυτό το έχουμε πετύχει καθώς η Ελλάδα έχει αυτή τη στιγμή μία κυβέρνηση που έχει δώσει τη μεγαλύτερη στήριξη σε ευρωπαϊκό επίπεδο και διεκδικεί λύσεις προς το συμφέρον της χώρας μέσα στη χειρότερη ενεργειακή κρίση».