Για το ζήτημα των εναέριων μεσών, τις συνθήκες υπό τις οποίες μπορούν να επιτελέσουν το έργο τους και τις δυσκολίες απόκτησης περισσότερων πυροσβεστικών αεροπλάνων μίλησε ο ναυπηγός Φαίδων Καραϊωσιφίδης στον ΣΚΑΪ.
Aναφορικά με τις διαμαρτυρίες των κατοίκων που κατήγγειλαν την απουσία τους από τα πύρινα μέτωπα, o ο κ. Καραϊωσιφίδης επισήμανε: «Δεν μπορεί να δει κανείς τη μεγάλη εικόνα όταν βρίσκεται στο σημείο της πυρκαγιάς, κανένα εναέριο μέσο δεν πετάει ακριβώς πάνω από τη φωτιά».
Επίσης, διευκρίνισε ότι η θερμοκρασία επηρεάζει τη λειτουργία των εναέριων μεσών: «Σε συνθήκες πολύ υψηλών θερμοκρασιών, μπορούν να απογειωθούν αλλά δεν μπορούν να μεταφέρουν ικανή ποσότητα νερού ή σε άλλες περιπτώσεις ενδέχεται να υπερθερμανθεί ο κινητήρας τους».
Αναφορικά με την ετοιμότητα του κρατικού μηχανισμού σχολίασε: «Σίγουρα όταν ξεκίνησε η πυροσβεστική περίοδος φέτος είχαμε έναν από τους μεγαλύτερους στόλους εναέριων μέσων που είχαμε ποτέ στην Ελλάδα, μιλάμε και για τη συνεισφορά των ενόπλων δυνάμεων». Ωστόσο: «Ο στόλος ήταν στο μέγιστο βαθμό διαθέσιμος, ο σχεδιασμός όμως γίνεται για να αντιμετωπίσεις 2 μεγάλες πυρκαγιές και κάποιες μικρότερες, όχι 5 ταυτόχρονες μεγα-πυρκαγιές».
«Στην Ελλάδα έχουμε 7 καινούρια καναντέρ και άλλα 11 πιο παλιά, ηλικίας 40 και 50 ετών», επισήμανε, ενώ τόνισε ότι δεν είναι εύκολο να αποκτηθούν περισσότερα εναέρια μέσα. «Ο στόλος συμπληρώνεται με ενοικιαζόμενα μέσα κάθε χρόνο. Δεν γίνεται όμως να πάμε του χρόνου και να αγοράσουμε 30 αεροπλάνα και να τα έχουμε άμεσα διαθέσιμα. Δεν είναι σούπερ μάρκετ, θα τα έχουμε σε 10 χρόνια», είπε χαρακτηριστικά.