Η εξυγίανση των ΕΛΤΑ καθυστέρησε τουλάχιστον 10 χρόνια, τόνισε χθες στη Βουλή ο υπουργός Ψηφιακής Διακυβέρνησης Κυριάκος Πιερρακάκης, επισημαίνοντας παράλληλα πως οι αντίστοιχοι ευρωπαϊκοί οργανισμοί άρχισαν να μετασχηματίζονται και να εξυγιαίνουν τα οικονομικά τους τα τελευταία 5-10 χρόνια και ορισμένοι ακόμη και 15 χρόνια πριν. Αυτό το έπραξαν όλοι οι ταχυδρομικοί οργανισμοί της Ευρώπης, συμπεριλαμβανομένου των ταχυδρομείων της Δανίας, το μοντέλο των οποίων φαίνεται να ακολουθεί η σημερινή κυβέρνηση.
Αναφερόμενος στο ελληνικό σχέδιο εξυγίανσης των ΕΛΤΑ, ο κ. Πιερρακάκης σημείωσε ότι στόχος της κυβέρνησης με την τροπολογία που κατέθεσε χθες είναι, όχι η επιβίωση της επιχείρησης, αλλά η βιωσιμότητά της. «Νομίζω ότι είναι αυτονόητο», είπε ο κ. Πιερρακάκης, «ότι η χρηματοδότηση της εταιρείας από τον Έλληνα φορολογούμενο, ειδικά σε αυτή τη συγκυρία, πρέπει να έρθει με προϋποθέσεις και οι προϋποθέσεις αφορούν όχι μόνο την επιβίωση της εταιρείας αλλά τη βιωσιμότητα της εταιρείας να μπορέσει πραγματικά να είναι σε θέση να αξιοποιήσει αυτά τα χρήματα για να μπορέσει να φτάσει στο σημείο που της αξίζει».
Ο υπουργός Ψηφιακής Διακυβέρνησης ακόμη άφησε αιχμές για όσους δεν επιθυμούν το σχέδιο εξυγίανσης των ΕΛΤΑ. Κατά τον κ. Πιερρακάκη, οποιαδήποτε άλλη εναλλακτική, δηλαδή μία χρηματοδότηση της εταιρείας, χωρίς μια εσωτερική μεταρρύθμιση ή αλλαγή του μοντέλου λειτουργίας της, «θα ήταν μία βοήθεια σε όλους εκείνους που περιμένουν να δουν την εταιρεία αυτή εν τέλει να καταρρέει ή το να μην την είχαμε βοηθήσει».
Από την άλλη πλευρά ο υφυπουργός Ψηφιακής Διακυβέρνησης Γιώργος Γεωργαντάς, μιλώντας στη ίδια συνεδρίαση της Βουλής και τη συζήτηση της σχετικής τροπολογίας, ανέφερε ότι η κυβέρνηση δεσμεύεται για τον κρατικό έλεγχο των ΕΛΤΑ. Όπως είπε χαρακτηριστικά, «ο τελικός και δεσμευτικός στόχος μας είναι τα ΕΛΤΑ να παραμείνουν με κρατική εποπτεία».
Αναφερόμενος στο προσωπικό των ΕΛΤΑ, ο κ. Γεωργαντάς είπε ότι με την τροπολογία που κατατέθηκε δίνεται η δυνατότητα ένταξης σε πρόγραμμα εθελούσιας εξόδου σε όσους επιθυμούν και στη συνέχεια, η δυνατότητα μετακίνησης εργαζομένων για την κάλυψη των κενών οργανικών θέσεων εντός των ΕΛΤΑ. Επίσης θα υπάρξει και η δυνατότητα μετακίνησης προς άλλους φορείς του Δημοσίου. Πρόσθεσε δε με νόημα, ότι «η εργασία όσων απασχολούνται στα ΕΛΤΑ σήμερα είναι διασφαλισμένη και οι δυνατότητες που δίνονται πολλές και σε όλους».