Την απόδοση μιας επιπλέον λωρίδας κυκλοφορίας στην οδό Πανεπιστημίου, για τα Μέσα Μαζικής Μεταφοράς, πρότεινε ο δήμαρχος Αθηναίων Κώστας Μπακογιάννης, στα πλαίσια της συζήτησης για την παράταση των μέτρων του Μεγάλου Περιπάτου.
Ειδικότερα, όπως ανέφερε κ. Μπακογιάννης, «η πιλοτική δοκιμή των κυκλοφοριακών ρυθμίσεων της οδού Πανεπιστημίου ξεκίνησε με τρεις λωρίδες κυκλοφορίας όλων των οχημάτων. Εν όψει της αξιολόγησης της πρώτης φάσης κυκλοφοριακών ρυθμίσεων για την εφαρμογή του "Μεγάλου Περιπάτου", προχωράμε στη διατήρηση των λωρίδων κυκλοφορίας για τα Ι.Χ. σε τρεις και στην προσθήκη μίας επιπλέον λωρίδας για τη διέλευση των Μέσων Μαζικής Μεταφοράς, αυστηρά οριοθετημένης. Με αυτόν τον τρόπο, δίνουμε μία ακόμα λωρίδα της Πανεπιστημίου για την κυκλοφορία των οχημάτων, ώστε να έχουμε εκτίμηση των κυκλοφοριακών επιπτώσεων, και να προχωρήσουμε στις αποφάσεις για τη διαμόρφωση του τελικού έργου».
Στη συνεδρίαση συζητήθηκε ακόμα η λήψη επιπλέον υποστηρικτικών μέτρων (σηματοδότηση, διαρκής αστυνόμευση, ελεγχόμενη στάθμευση κ.α.) και η ουσιαστική ενεργοποίηση των λεωφορειολωρίδων που θα διευκολύνει την ταχύτερη κίνηση των Μέσων Μαζικής Μεταφοράς. Όπως ανέφερε ο Δήμαρχος Αθηναίων, «η πιλοτική δοκιμή των κυκλοφοριακών ρυθμίσεων της οδού Πανεπιστημίου ξεκίνησε με τρεις λωρίδες κυκλοφορίας όλων των οχημάτων. Εν όψει της αξιολόγησης της πρώτης φάσης κυκλοφοριακών ρυθμίσεων για την εφαρμογή του «Μεγάλου Περιπάτου», προχωράμε στη διατήρηση των λωρίδων κυκλοφορίας για τα Ι.Χ. σε τρεις και στην προσθήκη μίας επιπλέον λωρίδας για τη διέλευση των Μέσων Μαζικής Μεταφοράς, αυστηρά οριοθετημένης. Με αυτόν τον τρόπο, δίνουμε μία ακόμα λωρίδα της Πανεπιστημίου για την κυκλοφορία των οχημάτων, ώστε να έχουμε εκτίμηση των κυκλοφοριακών επιπτώσεων, και να προχωρήσουμε στις αποφάσεις για τη διαμόρφωση του τελικού έργου».
Σχετικά με το Ειδικό Πολεοδομικό Σχέδιο που καταρτίζεται από τον Δήμο Αθηναίων, σημείωσε ότι είναι το θεσμικό εκείνο όχημα που «θα μας επιτρέψει να λαμβάνουμε αποφάσεις σε κρίσιμα ζητήματα που αφορούν στην ανάκτηση του δημόσιου χώρου και στη διαχείρισή του. Επιπλέον θα μας επιτρέψει να εξασφαλιστεί η δυνατότητα θεσμοθέτησης πεζοδρόμων, διαπλάτυνσης πεζοδρομίων και χαρακτηρισμού δρόμων ήπιας κυκλοφορίας σε σύντομο χρονικό διάστημα και να αποκτήσει το δημοτικό συμβούλιο εργαλεία πολιτικής για τις χρήσεις γης».
Οι βελτιώσεις που προτείνει ο κ. Μπακογιάννης
Α. Λήψη επιπλέον υποστηρικτικών μέτρων (σηματοδότηση, ελεγχόμενη στάθμευση, κλπ.)
Β. Ενεργοποίηση των λεωφορειολωρίδων
Γ. Διαρκής αστυνόμευση
Δ. Συνεχής παρακολούθηση και αποτίμηση της επιρροής των ρυθμίσεων
Ε. Μετά την πιλοτική δοκιμή των κυκλοφοριακών ρυθμίσεων της οδού Πανεπιστημίου ξεκίνησε με τρεις λωρίδες κυκλοφορίας όλων των οχημάτων, προσθήκη μίας επιπλέον λωρίδας για τη διέλευση των ΜΜΜ, αυστηρά οριοθετημένης.
Η διαβούλευση
Ο δήμαρχος Αθηναίων ανήγγειλε ότι τις πρώτες μέρες του Σεπτεμβρίου θα γίνει τριήμερη ανοικτή διαβούλευση όπου όλοι οι εμπλεκόμενοι αλλά και πολίτες θα μπορούν να παρουσιάσουν δημοσίως τις θέσεις και τους για τον Μεγάλο Περίπατο ο οποίος πρέπει να σημειωθεί ότι παρατάθηκε μέχρι τις 21 Νοεμβρίου 2020 προκειμένου να μην αντιμετωπίσει διαδικαστικά προβλήματα καθώς στηρίζεται στην πράξη νομοθετικού περιεχομένου για την αντιμετώπιση της πανδημίας του κορoνοϊού.
Στην συνέχεια της τοποθέτησης του ο κ. Μπακογιάννης αναφέρθηκε στην ανοικτή διαβούλευση που κάνει ο δήμος για τον Μεγάλο Περίπατο επισημαίνοντας ότι «για πρώτη φορά ακούν και ακούγονται όλοι οι εμπλεκόμενοι». Μάλιστα ανακοίνωσε ότι μέσα στο επόμενο διάστημα πρόκειται να συσταθεί ένα παρατηρητήριο για την Αθήνα καθώς και ένα κέντρο ενημέρωσης των πολιτών για τον Μεγάλο Περίπατο.