Εκρηκτική ανάπτυξη παρουσίασε η βιομηχανία χρηματοοικονομικών υπηρεσιών μέσω κινητών τηλεφώνων και φορητών συσκευών και μάλιστα προ κορονοϊού. Σύμφωνα με την ετήσια έκθεση της GSMA (της Ένωσης Φορέων Εκμετάλλευσης Κινητής Τηλεφωνίας), κατά τη διάρκεια του 2019 το οικοσύστημα του «mobile money» ξεπέρασε το ένα δισεκατομμύριο συνδρομητές, διεκπεραιώνοντας 1,94 δισεκατομμύρια δολάρια σε συναλλαγές, ημερησίως.
Ειδικότερα, το 2019 ο αριθμός των λογαριασμών σε ψηφιακές πλατφόρμες «mobile money» ανήλθε σε 1,04 δισεκατομμύρια, που πραγματοποίησαν συνολικά 371 δισ. συναλλαγές, συνολικού ύψους 690,1 δισεκατομμυρίων δολαρίων, αυξημένες κατά 26% σε σύγκριση με έναν χρόνο νωρίτερα. Τα παραπάνω μεγέθη μεταφράζονται σε αξία συναλλαγών ύψους 1,9 δισεκατομμυρίων δολαρίων ημερησίως, μέσω κινητών συσκευών.
Τη χρονιά που πέρασε υπήρχαν 290 υπηρεσίες online μεταφοράς χρημάτων σε 95 χώρες ανά τον κόσμο, ενώ τα περιθώρια εξέλιξης είναι πραγματικά τεράστια αφού σύμφωνα με τον επικεφαλής της GSMA, υπάρχουν ακόμα 1,7 δισεκατομμύρια άνθρωποι, που είναι οικονομικά αποκλεισμένοι, χωρίς πρόσβαση σε βασικές τραπεζικές υπηρεσίες. Μάλιστα, η GSMA υποστηρίζει ότι το «mobile money» δίνει τη δυνατότητα σε περιοχές που δεν καλύπτονται από χρηματοπιστωτικά ιδρύματα να ενταχθούν στην οικονομική αλυσίδα.
Μια ακόμη διαφοροποίηση, όπως αυτή προκύπτει από την έκθεση, είναι ότι για πρώτη φορά οι περισσότερες συναλλαγές «mobile money», και συγκεκριμένα το 57%, αφορούσαν ψηφιακές υπηρεσίες, όπως εμβάσματα προς τράπεζες και ηλεκτρονικό εμπόριο.
Ειδικά για το ηλεκτρονικό εμπόριο, η παγκόσμια τάση δείχνει ότι προφίλ του σύγχρονου καταναλωτή είναι στην πραγματικότητα αυτό που τον σπρώχνει να στρέψει την πυξίδα του προς τον «τεχνολογικό Βορρά». Οι καταναλωτές σήμερα ψωνίζουν οποιαδήποτε ώρα της ημέρας από εμπόρους που μπορεί να βρίσκονται οπουδήποτε στον κόσμο. Μάλιστα το πολυδιάστατο προφίλ που έχουν αναπτύξει οι καταναλωτές δεν καλύπτεται πια από το e-commrce. Το επόμενο άλμα στις πωλήσεις λιανικής ακούει στο όνομα m-commerce.
Αν και σε μια πρώτη ανάγνωση, δεν μοιάζει πολύ διαφορετικό από το e-commerce, το m-commerce συνεπάγεται τη χρήση κινητών (mobile) συσκευών, έτσι ώστε οι καταναλωτές να πραγματοποιούν συναλλαγές οπουδήποτε, με λίγα taps στην οθόνη τους. Το m-commerce είναι επικεντρωμένο γύρω από την ευκολία, καθώς έχει αποδειχθεί ότι καταναλωτής εγκαταλείπει μια αγορά αν «ταλαιπωρηθεί».
Το συμπέρασμα της GSMA είναι ότι όχι μόνο περισσότεροι καταναλωτές χρησιμοποιούν το κινητό τους για χρηματοοικονομικές συναλλαγές, αλλά και για μεγαλύτερο εύρος υπηρεσιών, βασιζόμενοι λιγότερο στα μετρητά. Αν, δε, η τάση αυτή συνεχιστεί αδιάκοπη, το 2023 περίπου ένα τρισεκατομμύριο δολάρια θα διακινούνται παγκοσμίως μέσω του «mobile money».