Στον πυθμένα της θάλασσας έχει επικαθήσει το φορτηγό αμμοληπτικό πλοίο «ΕΛΕΦΑΝΤΑΣ» στον όρμο Ασπροπύργου, ανατολικά της προβλήτας Χαλυβουργικής, όταν κάτω υπό αδιευκρίνιστη αιτία παρουσίασε εισροή υδάτων, με αποτέλεσμα το μεγαλύτερο μέρος της πλώρης, της πρύμνης και του κυρίου καταστρώματος του πλοίου να καλυφθεί από νερό.
Περιμετρικά του φορτηγού πλοίου έχει ήδη διαπιστωθεί από στελέχη του λιμεναρχείου Ελευσίνας θαλάσσια ρύπανση από ελαφρά πετρελαιοειδή χρώματος πράσινου και εκτάσεως περίπου είκοσι τετραγωνικών μέτρων.
Στο σημείο ήδη έχει ποντισθεί, με μέριμνα του Οργανισμού Λιμένα Ελευσίνας, αντιρρυπαντικό φράγμα, ενώ ιδιωτική εταιρεία με τη συνδρομή δύο περιπολικών του λιμενικού ξεκίνησαν εργασίες απορρύπανσης στη θαλάσσια περιοχή.
Την προανάκριση της υπόθεσης έχει αναλάβει το Κεντρικό Λιμεναρχείο Ελευσίνας.
«Αμελητέα» η ρύπανση σύμφωνα με στελέχη ιδιωτικής εταιρείας απορρύπανσης
«Αμελητέα» χαρακτηρίζουν στο ΑΠΕ-ΜΠΕ στελέχη ιδιωτικής εταιρείας που συμμετέχουν στις εργασίες απορρύπανσης, τη ρύπανση από πετρελαιοειδή 20 τετραγωνικών, που προκάλεσε η ημιβύθιση του φορτηγού πλοίου «Ελέφαντας» στον όρμο Ασπροπύργου, ανατολικά της προβλήτας Χαλυβουργικής.
Σύμφωνα με στελέχη του Οργανισμού Λιμένος Ελευσίνας, το συγκεκριμένο πλοίο είχε εγκαταλειφθεί από το 2013 από τον ιδιοκτήτη του στον προβλήτα της Αγροτικής Αλιευτικής του λιμανιού και εμπόδιζε λιμενικές υπηρεσίες.
Όπως εξήγησε στο ΑΠΕ-ΜΠΕ, ο πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος του ΟΛΕ Σταύρος Δρακονταειδής, με πρωτοβουλία του οργανισμού και μετά από εξάμηνη δικαστική προσφυγή εναντίον της εταιρείας στην οποία ανήκε το πλοίο, η δικαιοσύνη έδωσε συγκατάθεση για τη μεταφορά του από τον προβλήτα της Αγροτικής Αλιευτικής στον όρμο Ασπροπύργου, ανατολικά της προβλήτας στη Χαλυβουργική σε ρηχά νερά, προκειμένου να μην υπάρξει κίνδυνος βύθισής του.
Πρόσθεσε επίσης ότι το πλοίο είχε μπει στη λίστα των επικίνδυνων και επιβλαβών πλοίων και σύντομα το διοικητικό συμβούλιο του Οργανισμού Λιμένος Ελευσίνος θα αποφάσιζε να βγει σε πλειστηριασμό για παλιοσίδερα.
Ο κ. Δρακονταειδής πρόσθεσε ότι το ΔΣ του Οργανισμού θα πρέπει τώρα να προχωρήσει σε αλλαγή του διαγωνισμού προκειμένου να προχωρήσει ο πλειστηριασμός και η απομάκρυνση του ημιβυθισμένου πλοίου από το σημείο, καθώς από επικίνδυνο και επιβλαβές χαρακτηρίζεται πλέον ναυάγιο. «Το πλοίο έχει μια αξία και πιστεύουμε ότι θα πουληθεί για παλιοσίδερα», δήλωσε στο ΑΠΕ-ΜΠΕ ο πρόεδρος του ΟΛΕ.
Με πληροφορίες από ΑΠΕ-ΜΠΕ