Ολοκληρώθηκε η ευρεία κυβερνητική σύσκεψη στην οποία τέθηκαν επί τάπητος τα προβλήματα που προέκυψαν με την ακτοπλοϊκή σύνδεση στο νησί της Σαμοθράκης . Στο μεταξύ ο υπουργός Ναυτιλίας, Γιάννης Πλακιωτάκης κάλεσε σε ακρόαση τους υπεύθυνους διαχείρισης των πλοίων ΣΑΟΣ και ΣΑΟΝΗΣΟΣ για την μη εκτέλεση των δρομολογίων μεταξύ Αλεξανδρούπολης - Σαμοθράκης.
Η σύσκεψη πραγματοποιήθηκε υπό τον υπουργό Επικρατείας Γιώργο Γεραπετρίτη για να δρομολογηθεί μόνιμη λύση στο πρόβλημα που προέκυψε στη Σαμοθράκη, με τη συμμετοχή των υπουργών, Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής, Γιάννη Πλακιωτάκη, Τουρισμού, Χάρη Θεοχάρη, Υποδομών και Μεταφορών, Κώστα Αχ. Καραμανλή, Εσωτερικών, Τάκη Θεοδωρικάκου, του υφυπουργού παρά τω πρωθυπουργώ και κυβερνητικού εκπροσώπου, Στέλιου Πέτσα και του περιφερειάρχη Ανατολικής Μακεδονίας και Θράκης, Χρήστου Μέτιου.
Ο κύριος Πλακιωτάκης ζήτησε εξηγήσεις από τους κατά το νόμο υπεύθυνους για την διαχείριση των επιβατηγών οχηματαγωγών πλοίων της γραμμής Αλεξανδρούπολης - Σαμοθράκης «για την μη εκτέλεση των δρομολογίων των εν λόγω πλοίων», όπως αναφέρεται χαρακτηριστικά σε δελτίο τύπου του υπουργείου.
Προς το παρόν το νησί εξυπηρετείται από το πλοίο«ANDROS JET». Επίσης, σε συνεργασία με την Περιφέρεια Αν. Μακεδονίας - Θράκης, παρατείνεται μέχρι και την Κυριακή 25/8 η ναύλωση του ΑΝΑΞ για την μεταφορά οχημάτων μεταξύ Αλεξανδρούπολης και Σαμοθράκης.
Στο μεταξύ σε δηλώσεις του στον ραδιοφωνικό σταθμό του ΑΠΕ- ΜΠΕ, ο Χρήστος Μέτιος επισήμανε πως στις σημερινές συσκέψεις θα εστιάσει στην ανάγκη να δοθεί προτεραιότητα στην υλοποίηση δύο βασικών έργων υποδομών στο λιμάνι της Σαμοθράκης, της μερικής εκβάθυνσης και της μερικής επέκτασης του μώλου, αλλά και στο να υπογραφεί «καλύτερη σύμβαση ακτοπλοϊκής σύνδεσης» για το νησί, σε σχέση με την υπάρχουσα.
Με στόχο να δρομολογηθεί οριστική λύση στο χρόνιο πρόβλημα με την ακτοπλοϊκή σύνδεση της Σαμοθράκης, το οποίο εμφανίστηκε εκ νέου φέτος, στην καρδιά της τουριστικής σεζόν, ο κ.Μέτιος σημείωσε: «το πρώτο που πρέπει να κάνουμε είναι να γίνει νέα σύμβαση με εταιρεία, στην οποία να προβλέπεται, σε περίπτωση που προκύψουν τέτοια προβλήματα (μη εκτέλεσης δρομολογίων), ποιος θα είναι αυτός που θα δίνει τη λύση. Γιατί αυτό δεν το προβλέπει η υπάρχουσα σύμβαση, η οποία λήγει το επόμενο διάστημα, όπως με ενημερώνουν. Αυτό είναι το πρώτο ζητούμενο. Το δεύτερο είναι σαφώς ότι κάποιες υποδομές πρέπει να ενισχυθούν».
Ο περιφερειάρχης Ανατολικής Μακεδονίας και Θράκης διευκρίνισε ότι η Περιφέρεια δεν έχει πλήρη εικόνα των λεπτομερειών της σύμβασης, καθώς «το λιμάνι της Σαμοθράκης δεν ανήκει πλέον στον Δήμο, ανήκει στον Οργανισμό Λιμένος Αλεξανδρούπολης (Ο.Λ.Α.)». Όπως υπογράμμισε, «η κυβέρνηση είναι αυτή που ορίζει τη διοίκησή του και έχει παραχωρηθεί και στο ΤΑΙΠΕΔ. Είναι μια σειρά από θέματα που δυσκολεύουν την παρέμβαση του Δήμου ή της Περιφέρειας», είπε χαρακτηριστικά και συμπλήρωσε: «Η διοίκηση (του Ο.Λ.Α.) έχει οριστεί από την προηγούμενη κυβέρνηση. Εδώ και χρόνια σχεδιάζεται ένα αναπτυξιακό σχέδιο, ίσως και αρκετά φιλόδοξο, αλλά δύο- τρία βασικά θέματα δυστυχώς δεν έχουν λυθεί. Εγώ αυτό θα ζητήσω σήμερα».
Ο κ.Μέτιος επισήμανε ότι ακόμη «(το αναπτυξιακό σχέδιο) μπορεί να είναι και εκατομμυρίων ευρώ. Προβλέπεται μια σειρά από έργα. Εγώ δεν πάω στην άλλη άκρη να πω ότι απαιτούνται εκατομμύρια, αλλά ένας καθαρισμός του λιμανιού, μια εκβάθυνση –μερική έστω– και μια επέκταση, επίσης μερική, του μώλου, για να μπορούν να δέσουν και μεγαλύτερα πλοία, αυτό θα μπορούσε ενδεχομένως και με λιγότερους πόρους να προχωρήσει».
«Η σύμβαση ξέρετε με την ανάδοχο εταιρεία γίνεται με το Υπουργείο, είναι άγονη γραμμή και επιδοτείται», τόνισε ο περιφερειάρχης Ανατολικής Μακεδονίας και Θράκης και επισήμανε: «Δεν μπορώ εγώ να παρακολουθήσω τη σύμβαση να την ελέγξω. ''Οπως λέγεται, δεν είναι υποχρεωμένη η ανάδοχος εταιρεία, σε περίπτωση που υπάρξει πρόβλημα όπως αυτό, να βρει άλλη λύση για να γίνουν τα δρομολόγια που απαιτούνται». Ο κ. Μέτιος υπογράμμισε επίσης ότι στο λιμάνι υπάρχουν και κάποιες δυσκολίες, καθώς είναι μικρό και έχει ιδιαίτερα χαρακτηριστικά: «δεν μπορούν όλα τα πλοία να δέσουν στο λιμάνι της Σαμοθράκης, να ελλιμενιστούν, συνεπώς υπάρχουν και ειδικές προδιαγραφές. Όμως όλα αυτά πρέπει να τα προβλέπει η σύμβαση».
Παράλληλα, ο κ.Μέτιος υπογράμμισε την ανάγκη ελέγχου, προκειμένου να διαπιστωθεί αν η ανάδοχος εταιρεία έπραξε τα προβλεπόμενα. «Θα πρέπει να γίνει έλεγχος για αυτό. Αν έγιναν συντηρήσεις κτλ. Υπάρχει μια σειρά από θέματα, για τα οποία πρέπει να δώσει εξηγήσεις η εταιρεία. Διότι αν δεν συντηρείς σωστά και μετά μας λες ότι δεν μπορείς να κάνεις τα δρομολόγια, έχεις ευθύνη και ως η ίδια η εταιρεία».
Όπως είπε ο περιφερειάρχης Ανατολικής Μακεδονίας και Θράκης, το υπουργείο έχει μισθώσει νέο πλοίο για τις μετακινήσεις πολιτών και επισκεπτών, το οποίο έχει τη δυνατότητα να μεταφέρει 400 με 500 άτομα και γύρω στα 70 αυτοκίνητα. «Εμείς –λόγω της έκτακτης κατάστασης που παρουσιάστηκε– εκμισθώσαμε ένα πλοίο φορτηγό, για να μεταφέρονται φορτηγά για την τροφοδοσία του νησιού, γιατί υπήρχε κίνδυνος να προκύψει πρόβλημα και στην τροφοδοσία, με τρόφιμα, φάρμακα και είδη πρώτης ανάγκης. Αυτό το πρόγραμμα αφορά τις πέντε πρώτες μέρες ή και άλλες τρεις μέρες περίπου. Γίνονται παράλληλα και τα δοκιμαστικά δρομολόγια των πλοίων της αναδόχου εταιρείας, μετά το πρόβλημα των βλαβών» σημείωσε ο κ. Μέτιος.
Η μη εκτέλεση των δρομολογίων από και προς τη Σαμοθράκη είναι ένα πρόβλημα που ταλαιπωρεί χρόνια το νησί και τους κατοίκους και πήρε μεγαλύτερες διαστάσεις, καθώς προέκυψε εκ νέου φέτος μέσα στην καρδιά της τουριστικής σεζόν, σχολίασε ο κ. Μέτιος, επισημαίνοντας ότι ενδεχομένως να είναι μια ευκαιρία ώστε να δοθεί οριστική λύση στο θέμα της ακτοπλοϊκής σύνδεσης του νησιού. Ο περιφερειάρχης σημείωσε ότι μετά την επίλυση του θέματος της βασικής σύνδεσης με το λιμάνι της Αλεξανδρούπολης, θα μπορούσαν να διερευνηθούν και άλλες ακτοπλοϊκές συνδέσεις, «να δούμε τη δυνατότητα να μπορέσουν να υπάρξουν και άλλες συνδέσεις, ίσως με την Καβάλα ή από την Αθήνα μέσω Λαυρίου».