Ενημέρωση για το έργο του Μεγάλου Περιπάτου στην Αθήνα και απαντήσεις στα ερωτήματα που έχουν ενσκήψει σχετικά με τη διαδικασία υλοποίησής του, έδωσε ο δήμαρχος Αθηναίων Κώστας Μπακογιάννης στη συνεδρίαση του Περιφερειακού Συμβουλίου. Ο περιφερειάρχης Γιώργος Πατούλης συμφώνησε με την πρόταση των παρατάξεων για διεξοδική συζήτηση του θέματος επί του πλήρους τεχνικού φακέλου, σε προσεχή συνεδρίαση, προκειμένου να γνωμοδοτήσει το ΠΕΣΥ για τις αρμοδιότητες Δήμου-Περιφέρειας σύμφωνα με τον κανονισμό λειτουργίας.
«Το ζήτημα των αρμοδιοτήτων δεν είναι η ουσία, αλλά τύπος» τόνισε ο Κ. Μπακογιάννης, καθώς η Πανεπιστημίου «ανήκει σε όλους τους πολίτες ενώ υπάρχει ξεκάθαρη νομική απάντηση βάση σχετικής ΚΥΑ που είναι ήδη σε ισχύ». Το ζητούμενο, τόνισε, είναι να προκριθεί η αξία της συνεργασίας, ώστε μαζί να εστιάσουμε για να έχουμε απτά και μετρίσιμα αποτελέσματα.
Στις αιτιάσεις για την έλλειψη διαβούλευσης, επισήμανε ότι το πιλοτικό σχέδιο αποτελεί μια «διαβούλευση στην πράξη», η οποία παρέχει τη δυνατότητα του επανασχεδιασμού ή της προσαρμογής. Για τον λόγο αυτό, συμπλήρωσε, συστάθηκε η μικτή διαπαραταξιακή διεπιστημονική Επιτροπή Διαβούλευσης στην οποία κάλεσε να συμμετάσχει και εκπρόσωπος της Περιφέρειας. Εξάλλου, το Ειδικό Πολεοδομικό Σχέδιο με βάση το οποίο ξεκίνησε ο Μεγάλος Περίπατος διαθέτει σειρά εργαλείων και κανονισμών που διασφαλίζει τη μικτή χρήση της πόλης, η οποία αποτελεί και την ταυτότητα της, διαφοροποιώντας την από τις άλλες ευρωπαϊκές πρωτεύουσες, ανέφερε ο ίδιος.
Βεβαίωσε ότι κανένας δεν θέλει ένα θεματικό πάρκο και έκανε λόγο για «αναγκαίες αλλαγές» ως προς τις υποδομές και τη βελτίωση των συνθηκών διαβίωσης, καθώς από το 2000 παρατηρείται εγκατάλειψη της από μόνιμους. Ζήτησε να ξεκαθαρίσουμε τι ακριβώς θέλουμε για την Αθήνα. Την κυριαρχία του ΙΧΕ ή περισσότερο ζωτικό χώρο και ισορροπία των μετακινούμενων με ήπια μέσα; Επισήμανε ότι ο σχεδιασμός ενισχύει τη χρήση των Μέσων Μαζικής Μεταφοράς ότι έχει επιτευχθεί η «μεγαλύτερη συγκοινωνιακή πύκνωση» της πόλης, με τον Περίπατο να διέρχεται από πέντε στάσεις μετρό και 50 γραμμές λεωφορείων με αύξηση των λωρίδων κυκλοφορίας τους κατά δύο χλμ.
Σχετικά με τη μη προκήρυξη ανοιχτού διαγωνισμού και τις καθυστερήσεις στη διαδικασία αντιπρότεινε το υπάρχον «μελετητικό κεφάλαιο» ως την καλλίτερη επιλογή για την κατασκευή του έργου. Σε αυτό, όπως ανέφερε, περιλαμβάνονται έτοιμες πλήρεις μελέτες για την Βασ. Όλγας, την πλ. Θεάτρου και την Πανεπιστημίου από το 1982. Ως μοναδικό λόγο που δεν προχώρησε η τελευταία ανέφερε το πολιτικό κόστος, το οποίο «δεν λήφθηκε υπόψη στην Δ. Αρεοπαγείτου». Υπενθύμισε τις τότε διαμάχες μεταξύ των υπουργών Περιβάλλοντος και Υποδομών Κ. Λαλιώτη και Τ. Μαντέλη και την παρέμβαση του πρωθυπουργού για να προχωρήσει το έργο το οποίο «όλοι σήμερα απολαμβάνουμε», όπως είπε χαρακτηριστικά.
Αναφορικά με τις ενστάσεις του επικεφαλής της Λαϊκής Συσπείρωσης Γιάννη Πρωτούλη περί προκλητικού κόστους για τον αστικό εξοπλισμό ο δήμαρχος Αθηναίων ανέφερε ότι η επιλογή σε αντιγκράφιτι και βαριά αντικείμενα έγινε με της σκεπτικό της διάρκειας ζωής τους, «γιατί στη συνέχεια θα μεταφερθούν σε 129 γειτονιές της πόλης». Τόνισε ότι το κόστος του πιλοτικού σχεδίου δεν είναι 50 εκατ. ευρω, αλλά ολόκληρου του Μ. Περιπάτου και ότι δεν θα επιβαρυνθεί η Περιφέρεια καθώς έχει εξασφαλιστεί η χρηματοδότηση όπως και η συντήρησή του.