Η προστασία του περιβάλλοντος και ο «πράσινος» τρόπος λειτουργίας των εταιρειών δημιουργούν νέα δεδομένα σε όλους τους κλάδους της παγκόσμιας οικονομίας. Το περιβαλλοντικό αποτύπωμα βρίσκεται ψηλά και στην ατζέντα του Διεθνούς Οργανισμού Ναυτιλίας (ΙΜΟ), ο οποίος ζητά από 1/1/2020 να απαγορεύεται η καύση οποιουδήποτε ναυτιλιακού καυσίμου με περιεκτικότητα σε θείο υψηλότερη του 0.5%, εκτός αν υπάρχει κάποιο «ισοδύναμο μέτρο”», όπως για παράδειγμα ένα σύστημα καθαρισμού εξάτμισης.
Η ελληνική ναυτιλιακή κοινότητα εκφράζει τις ανησυχίες της, καθώς όπως υποστηρίζει σε ένα τόσο σύντομο χρονικό διάστημα, μόλις το 6%-8% των πλοίων του παγκόσμιου στόλου θα έχει προλάβει να εγκαταστήσει scrubbers.
Ιδιαίτερα ενδιαφέρουσα ήταν η πρόταση τριών Ελλήνων εφοπλιστών για low steaming, που θα μειώσει κατά 60% την εκπομπή αερίων από τα πλοία και την κατανάλωση καυσίμων. Στο πλαίσιο του 8ου ετήσιου συνεδρίου της Capital Link που πραγματοποιήθηκε σε κεντρικό ξενοδοχείο της Αθήνας, ο Πάνος Λασκαρίδης, ο Γιώργος Προκοπίου και ο Νίκος Τσάκος επεσήμαναν τον καταλυτικό ρόλο που διαδραματίζει η ελληνική και ελληνόκτητη ναυτιλία, τόσο σε εγχώριο όσο και σε διεθνές επίπεδο, και προέτρεψαν τη ναυτιλιακή βιομηχανία να στραφεί προς τα cluster και την καινοτομία.
Όσο για τα «οικολογικά» καύσιμα, οι Έλληνες εφοπλιστές υπογράμμισαν την ανάγκη να εφαρμοστούν μέτρα για την αποφυγή της ρύπανσης και όχι απλά να συζητούνται τρόποι για τη μεταφορά της από τον αέρα στη θάλασσα και στη στεριά μέσω των scrubbers. Παράλληλα, για τη μείωση της ατμοσφαιρικής ρύπανσης πρότειναν την εναλλακτική της υιοθέτησης μειωμένης ταχύτητας στα πλοία κατά τη διάρκεια εκτέλεσης του ταξιδιού.