Τέλη Ιουλίου με αρχές Αυγούστου, το αναβατόριο της Ακρόπολης θα λειτουργεί κανονικά σύμφωνα με τις δηλώσεις της Υπουργού Πολιτισμού και Αθλητισμού κ. Λίνας Μενδώνη στον Ρ/Σ Παραπολιτικά. «Το αναβατόριο θα έπρεπε κανονικά, σύμφωνα με τον προγραμματισμό μας, πριν από την πανδημία, τέλος Ιουνίου να παραδοθεί και να λειτουργεί» είπε η υπουργός. «Όπως ξέρετε το όλο έργο στην Ακρόπολη γίνεται με χορηγία του Ιδρύματος Ωνάση ακριβώς για να επισπεύσουμε την διαδικασία. Όμως, η εταιρεία η οποία κατασκευάζει το αναβατόριο -εδώ μιλάμε για έναν ανελκυστήρα πλαγιάς που ανταποκρίνεται στις πιο σύγχρονες προδιαγραφές- είναι στην Ιταλία. Είναι στο Κόμο, στην καρδιά του κορωνοϊού και της πανδημίας».
Στην παρατήρηση του δημοσιογράφου «αυτό σημαίνει καθυστέρηση, η υπουργός απάντησε: «Έκλεισε το εργοστάσιο για 70 μέρες. Το Ίδρυμα Ωνάση καταβάλλει τεράστια προσπάθεια διότι εκείνο είναι το συμβαλλόμενο μέρος. Τεράστια προσπάθεια να μην έχουμε καθυστέρηση 70 ημερών, αλλά λιγότερων. Με τα σημερινά δεδομένα, υπολογίζουμε τέλος Ιουλίου αρχές Αυγούστου να έχει έρθει ο ανελκυστήρας στην Αθήνα και να αρχίσει να λειτουργεί. Από πλευράς Υπουργείου Πολιτισμού το έργο υποδομής που πρέπει να γίνει έχει ήδη ξεκινήσει και έχει ολοκληρωθεί η 1η φάση. Τώρα είναι σε εξέλιξη η 2η. Δηλαδή, ότι μπορούμε να κάνουμε εμείς το κάνουμε εντός χρονοδιαγράμματος.»
Σχετικά με τον νέο θεσμό «Όλη η Ελλάδα ένας πολιτισμός», η υπουργός ανέφερε ότι από τις 18 Ιουλίου μέχρι το τέλος Σεπτεμβρίου, 261 εκδηλώσεις που αντιστοιχούν σε 61 παραγωγές- δηλαδή, 61 νέα έργα- θα πραγματοποιηθούν σε 119 αρχαιολογικούς, σε 43 περιφερειακές ενότητες. Το Ελληνικό Φεστιβάλ θα κάνει πρεμιέρα στην Επίδαυρο στις 24 Ιουλίου με «τους Πέρσες» από το Εθνικό Θέατρο. Και θα λειτουργήσει και το Ηρώδειο, σύμφωνα με το πρόγραμμα που έχει ανακοινώσει η καλλιτεχνική διευθύντρια του Ελληνικού Φεστιβάλ Κατερίνα Ευαγγελάτου. Στη συνέχεια στο Ηρώδειο θα υπάρχουν εξωφεστιβαλικές εκδηλώσεις που δεν θα είναι τόσες πολλές, όπως κάθε καλοκαίρι. Το Υπουργείο Πολιτισμού και Αθλητισμού μέσω της Γενικής Διεύθυνσης Αρχαιοτήτων θα διοργανώσει στην Πανσέληνο του Αυγούστου τις αντίστοιχες εκδηλώσεις που πραγματοποιούνται τα τελευταία 30 χρόνια.
Ως προς τη χωρητικότητα, είπε πως θα είναι « το 75% των θέσεων. Όλες οι υπαίθριες εκδηλώσεις ζωντανού θεάματος και ακροάματος θα είναι με το 75% των θέσεων. Χθες, δημοσιοποιήσαμε και το υγειονομικό πρωτόκολλο έτσι όπως μας το έδωσε ο ΕΟΔΥ. Η υποχρέωση για τον καθένα ενδιαφερόμενο, θα αυτή είναι της έγκαιρης κράτησης, προκειμένου να είμαστε μέσα στο 75%. Από κει και πέρα απόσταση ασφαλείας 1,5 μέτρου στην ουρά για να μπούμε στο χώρο της εκδήλωσης. Θα μπορούμε να καθόμαστε ανά δύο, με μία θέση κενή, υπό την προϋπόθεση ότι οι δύο είναι παρέα. Και φυσικά τα μέτρα ασφαλείας όπως οι απολυμάνσεις, η καθαριότητα των χεριών κλπ.
Ο Δημήτρης Τάκης ρώτησε στη συνέχεια για «ένα θέμα που το βλέπω σήμερα σε κάποιες εφημερίδες. Είχατε επισκεφθεί τους Φιλίππους πριν από λίγες ημέρες, ένα σημαντικό αρχαιολογικό χώρο. Εκεί είχατε μία κόντρα με τον προϊστάμενο των Βυζαντινών Αρχαιοτήτων Καβάλας, Μιχάλη Λυχούνα, που σε κάποια στιγμή του είπατε ‘όχι μαγκιές σε μένα’. Και μάλιστα όπως γράφει ο ίδιος σε ανάρτησή του στο Facebook, ‘είχε δύο επιλογές ή να σας πιάσει από τα μαλλιά ή να φύγει’. Και λέει, ότι έφυγε. Τι ακριβώς έχει γίνει; Μάλιστα σας κατηγορεί ότι θέλετε να καταστρέψετε το μνημείο με τις παρεμβάσεις που κάνετε κλπ
«Δεν θα σχολιάσω την ανάρτηση του κ. Λυχούνα διότι δεν συνηθίζω να ασχολούμαι με τέτοιου τύπου κουτσομπολίστικα σχόλια» απάντησε η Λίνα Μενδώνη. «Αυτό το οποίο θα πω είναι η πραγματικότητα.. Κατ΄ αρχήν ο κ. Λυχούνας δεν είναι ο προϊστάμενος της αρμόδιας υπηρεσίας. Είναι τμηματάρχης. Είμαστε στην αυτοψία που κάνουμε στη Βασιλική Β’ των Φιλίππων. Ένα πολύ σημαντικό μνημείο, για το οποίο ήδη το Υπουργείο Πολιτισμού έχει εντάξει το έργο της πρώτης φάσης αποκατάστασης, με προϋπολογισμό 1,5 εκατομμυρίου ευρώ. Η μελέτη έχει εκπονηθεί από την αρμόδια Διεύθυνση Αναστήλωσης Βυζαντινών και Μεταβυζαντινών Μνημείων. Έχει εγκριθεί το 2018 από το Κεντρικό Αρχαιολογικό Συμβούλιο, γεγονός που προϋποθέτει, ότι η Εφορεία Αρχαιοτήτων Καβάλας, η υπηρεσία στην οποία ανήκει ο κ. Λυχούνας, έχει εκφράσει την άποψή της για τη μελέτη. Επομένως δεν υπάρχει τίποτα κρυπτό.
Άλλωστε η προϊστάμενη του κ. Λυχούνα η Έφορος Αρχαιοτήτων κ. Δαδάκη, ήταν παρούσα και δεν εξέφρασε καμία αμφιβολία. Τέλος πάντων, ο κ. Λυχούνας με πολύ επιθετικό τρόπο μίλησε στις αρμόδιες υπαλλήλους και στα στελέχη του Υπουργείου, ότι ‘η μελέτη τους είναι λάθος και καταστρέφουν το μνημείο’. Αλλά ο κ. Λυχούνας και οποιοσδήποτε επιστήμων έχει τη δυνατότητα να εκφράζει την επιστημονική του άποψη. Στη συγκεκριμένη περίπτωση ο κ. Λυχούνας ως μέλος της Αρχαιολογικής Υπηρεσίας και υπάλληλος του Υπουργείου Πολιτισμού μπορεί να εκφράσει τις αντιρρήσεις του κανονικά και μέσω της υπηρεσίας του να έρθει το θέμα στην Κεντρική Υπηρεσία. Αν έχει γίνει λάθος στη μελέτη, είναι προφανές ότι το λάθος θα διορθωθεί. Δεν μπορεί όμως με έναν επιθετικό τρόπο να υποτιμά τις συναδέλφους του και ανωτέρους του στο Υπουργείο. Και δεν ήταν του παρόντος αυτό το θέμα. Μπορούσε να εκφράσει την επιστημονική του άποψη με τον δέοντα και δεοντολογικό τρόπο. Εκεί λοιπόν, παρουσία δημοσιογράφων, υπηρεσιακών παραγόντων, βουλευτών, τοπικών παραγόντων, το να υποτιμά με τον τρόπο που μίλησε τις συναδέλφους του στο Υπουργείο, με ανάγκασε να του πω ακριβώς τη φράση, την οποία δεν παίρνω πίσω, «όχι μαγκιές σε μένα». Από κει και πέρα ο κ. Λυχούνας το ποιόν θα πιάσει από το μαλλί και τι θα κάνει αφορά εκείνον και όχι εμένα.»