Συντριπτική ήταν η συμμετοχή των σχολικών μονάδων στη διαδικασία της αξιολόγησης. Συνολικά, 13.000 σχολεία υπέβαλαν πλήρεις εκθέσεις στο υπουργείο Παιδείας με εξατομικευμένα στοιχεία ανά κατηγορία, σύμφωνα με τις ιδιαιτερότητες της κάθε μονάδας, γυρνώντας την πλάτη στο κάλεσμα των συνδικαλιστών να μποϊκοτάρουν τη διαδικασία. Σε αυτό πάντως, ανταποκρίθηκαν περίπου 500 σύλλογοι διδασκόντων ανά την Ελλάδα, καταθέτοντας εκθέσεις «φασόν» ή με ελλιπείς πληροφορίες, πάνω στα ουσιώδη στοιχεία που επιβάλει ο νόμος.
Στον αντίποδα η Διδασκαλική Ομοσπονδία Εκπαιδευτικών (ΔΟΕ) επέλεξε για ακόμα μία φορά τη δικαστική οδό επιχειρώντας να μπλοκάρει τη διαδικασία με μηνύσεις κατά του υπουργείου Παιδείας και καταγγελίες για παράνομες ενέργειες.
Η σχετική προθεσμία που δόθηκε στους συλλόγους διδασκόντων να καταθέσουν τις σχετικές εκθέσεις, έκλεισε χθες.
Επί συνόλου 14.000 σχολείων σε όλη τη χώρα περίπου 500 μονάδες έχουν υιοθετήσει τη «φασόν» αξιολόγηση που προωθούν οι συνδικαλιστές της ΔΟΕ. Σχεδόν 13.000 σχολεία κατέθεσαν στην αρμόδια διεύθυνση του υπουργείου πλήρεις εκθέσεις αξιολόγησης του εκπαιδευτικού τους έργου με εξατομικευμένα στοιχεία ανά κατηγορία σύμφωνα με τις ιδιαιτερότητες της κάθε μονάδας και τις προϋποθέσεις του νόμου.
Παρόλα αυτά οι συνδικαλιστές επιμένουν. Στις 4 Νοεμβρίου είχε προηγηθεί εξώδικη διαμαρτυρία - καταγγελία, με την οποία η ΔΟΕ καλούσε την ηγεσία του υπουργείου «να απέχουν από οποιαδήποτε ενέργεια, η οποία αφενός παραβιάζει τον νόμο και αφετέρου επιχειρεί να εκφοβίσει τα μέλη των Συλλόγων Διδασκόντων κατά τη διαμόρφωση και έκφραση της άποψής τους στο πλαίσιο της διαδικασίας των άρθρων 33 επ. ν. 4692/2020».
Επίσης, έχει καλέσει τους εκπαιδευτικούς «να απέχουν από οποιαδήποτε προσβλητική εις βάρος της Δ.Ο.Ε. αναφορά, που θίγει το κύρος της οργάνωσης και συκοφαντεί αυτήν στα μέλη της αλλά και στην ελληνική κοινωνία».
Υπενθυμίζεται ότι στα τέλη Οκτωβρίου, οι σύλλογοι διδασκόντων μόλις 250 σχολείων κατέθεσαν στην πλατφόρμα του Ινστιτούτου Εκπαιδευτικής Πολιτικής (ΙΕΠ), το υπόδειγμα της ΔΟΕ. Δηλαδή ένα πολύ μικρό ποσοστό, αποδεικνύοντας στην πως η «φασόν» αξιολόγηση έμεινε μετεξεταστέα.