Συνάντηση Συλλόγου Ελλήνων Αρχαιολόγων με την υπουργό Πολιτισμού

Συνάντηση Συλλόγου Ελλήνων Αρχαιολόγων με την υπουργό Πολιτισμού

Αιφνιδιαστικά, όπως οι ίδιοι αναφέρουν σε ανακοίνωσή τους, αντιπροσωπεία του Διοικητικού Συμβουλίου του Συλλόγου Ελλήνων Αρχαιολόγων την περασμένη Τρίτη «και ζήτησε συνάντηση, προκειμένου να τεθούν φλέγοντα θέματα που απασχολούν την Υπηρεσία και τον κλάδο». Η συνάντηση άρχισε με τον διευθυντή του Γραφείου Υπουργού, ενώ στην πορεία προσήλθε και εκείνη.

Ανάμεσα στα προβλήματα που επισημάνθηκαν είναι πως ενώ «ήδη διανύουμε τον έβδομο μήνα του έτους, δεν έχει ακόμη εκδοθεί η απαραίτητη Κοινή Υπουργική Απόφαση που θα καθιστά τις Περιφερειακές Υπηρεσίες του ΥΠ.ΠΟ.Α. αναθέτουσες αρχές στη διαχείριση του Τακτικού Προϋπολογισμού.» Κάτι που πρακτικά σημαίνει πως οι εφορείες αρχαιοτήτων δεν μπορούν να παρέχουν σωστή προστασία των αρχαιοτήτων. Επίσης, δεν αρκεί η ρύθμιση να αφορά μόνο το παρόν έτος, αλλά και το επόμενο.

«Στο πλαίσιο της συζήτησης για τη χρηματοδότηση της Αρχαιολογικής Υπηρεσίας, τέθηκε το θέμα της ετήσιας επιχορήγησης από το Ταμείο Αρχαιολογικών Πόρων και Απαλλοτριώσεων, η οποία, σημειωτέον, για το έτος 2016 ανήλθε στα 23 εκατομμύρια ευρώ, παρέμεινε αδιάθετη και στο τέλος του έτους οδηγήθηκε στο Γενικό Λογιστήριο του Κράτους ως αδιάθετο ποσό!» αναφέρει ο ΣΕΑ. «Η διαμαρτυρία μας ήταν αυθόρμητη, επειδή οι κατεξοχήν πρόσοδοι από τη λειτουργία των μουσείων και των οργανωμένων αρχαιολογικών χώρων δεν αναλώθηκαν για τη λειτουργία τους και χάθηκαν ανεπιστρεπτί.»

Ζητήθηκε να υπογραφούν από την υπουργό Διοικητικής Ανασυγκρότησης εγκρίσεις για προσλήψεις έκτακτου προσωπικού. Η Υπουργός δεσμεύτηκε ότι θα απευθυνθεί αρμοδίως στην κ. Ο. Γεροβασίλη.

«Σχετικά με την υπόθεση του Μετρό Θεσσαλονίκης και την αποπομπή του προϊσταμένου κ. Ι. Κανονίδη από τα καθήκοντά του στην Εφ.Α. Πόλης Θεσσαλονίκης εκφράσαμε την πεποίθησή μας ότι το ΥΠ.ΠΟ.Α. με την ενέργεια αυτή πήρε τελικά θέση απέναντι στις αιτιάσεις του Υπουργού Υποδομών και Μεταφορών αποδεχόμενο την ευθύνη των καθυστερήσεων που εκείνος διαπίστωσε στα εργοτάξια του Μετρό και αναγνώριζοντάς τον ως πολιτικό του προϊστάμενο.» συνεχίζει ο ΣΕΑ.

Συζητήθηκε το ζήτημα της ειδικής πρόσθετης αμοιβής του καταδυόμενου προσωπικού και της ασφάλισης αυτού από ατύχημα, κάτι που απορρίφθηκε πρόσφατα από το Γενικό Λογιστήριο του Κράτους. Αυτό προβλέπεται στο νομοσχέδιο για τα πνευματικά δικαιώματα που κατατέθηκε χθες βράδυ στη Βουλή.

Τελευταίο συζητήθηκε το θέμα της κήρυξης του αρχαιολογικού χώρου που εκκρεμεί από το 2016 για την περιοχή του πρώην αεροδρομίου Ελληνικού. Η Υπουργός είπε κατά λέξη ότι: «υπογράψαμε το μνημόνιο συνεργασίας για να αποφύγουμε την κήρυξη επειδή κινδύνευε να χαθεί η επένδυση». Ο ΣΕΑ, που διαφωνεί με το μνημόνιο συνεργασίας, αντιτίθεται στο γεγονός.

(Φωτογραφία αρχείου: Sooc)