Ασφαλές και βασικό βήμα για την επιστροφή σε μια κανονικότητα χαρακτήρισε το άνοιγμα των σχολείων ο υφυπουργός Παιδείας και αν. καθηγητής Διεθνούς Δικαίου, Άγγελος Συρίγος, προσθέτοντας ότι αυτό είναι κάτι αυτονόητο. Την ίδια στιγμή αναφέρθηκε στο παράδειγμα της Σουηδίας ενώ έδωσε και πληροφορίες για το τι θα γίνει με το άνοιγμα των υπόλοιπων βαθμίδων της εκπαίδευσης.
Πιο συγκεκριμένα, μιλώντας το πρωί του Σαββάτου στο Mega, δήλωσε πως «η Σουηδία ακολούθησε ένα περίεργο μοντέλο και ουδέποτε έκλεισε τα σχολεία της. Έγινε μελέτη πόσα παιδιά νόσησαν και νοσηλεύτηκαν σε ΜΕΘ και διαπιστώθηκε ότι το ποσοστό ήταν λιγότερο από ένα παιδί ανά 100.000 παιδιά. Το παράδειγμα της Σουηδίας αποδεικνύει ότι είναι ασφαλές το άνοιγμα των σχολείων για τα παιδιά. Οι δάσκαλοι από την ίδια έρευνα διαπιστώθηκε ότι διατρέχουν πολύ μικρότερο κίνδυνο από τους άλλους επαγγελματίες», ανέφερε ο κ. Συρίγος.
Άνοιγμα Γυμνασίων και Λυκείων
Σχετικά με το πότε θα γίνει το άνοιγμα Γυμνασίων και Λυκείων, ο υφυπουργός Παιδείας ξεκαθάρισε ότι «Όλα θα εξαρτηθούν από την εισήγηση των λοιμωξιολόγων. Δεν είναι σωστό εμείς να προτρέξουμε. Υπάρχει αντικειμενικό πρόβλημα ιδίως με τα παιδιά της Γ’ Λυκείου, αλλά περιμένουμε να δούμε τι θα γίνει. Αντιλαμβάνομαι ότι προτεραιότητα της επιτροπής είναι να δει πότε θα ανοίξουν τα σχολεία και εξετάζει συνεχώς τα επιδημιολογικά δεδομένα. Είναι μια διαρκής διαδικασία». «Έχουμε ένα φυσικό φαινόμενο που διαρκώς εξελίσσεται και πρέπει να προσαρμόζεις την άμυνά σου ανάλογα με αυτό που βλέπεις», επισήμανε ο νέος υφυπουργός Παιδείας.
Τεστ μαθητών και εκπαιδευτικών
Αναφορικά με τα τεστ που ζητούν παιδιά και δάσκαλοι πριν ξεκινήσουν τα μαθήματα, ο κ. Συρίγος σημείωσε ότι «Υπάρχει ένα ολόκληρο πρόγραμμα που καλό είναι να προχωρήσουμε και να αγκαλιάσουμε όσο πιο γρήγορα, που προβλέπει δωρεάν τεστ για όλους όσους προσέρχονται. Θέλουμε να υπάρχει πολύς κόσμος που θα το παρακολουθεί. Λειτουργεί ήδη το πρόγραμμα». «Τα σχολεία έκλεισαν λόγω του συνωστισμού που παρατηρήθηκε με τους γονείς. Για αυτό τώρα θα λειτουργήσουν με ωράριο που θα επιτρέπει οι μαθητές να βγαίνουν κατά ομάδες, ώστε να μην παρατηρείται αυτό το φαινόμενο», εξήγησε.