Αν ανήκετε σε αυτούς που επιζητούν έργα με γερές υπογραφές και προσιτή τιμή, αλλά φοβάστε τις «ευκαιρίες» από το Μοναστηράκι, τότε δεν έχετε παρά να κοιτάξετε στα μουσεία μας. Μπορεί να είναι κλειστά την περίοδο αυτή, αλλά συνεχίζουν να λειτουργούν μέσα από τα ψηφιακά πωλητήρια με αποστολές σε όλη την Ελλάδα και τον κόσμο. Το μουσείο Μπενάκη, το Ίδρυμα Βασίλη και Ελίζας Γουλανδρή, καθώς και το Μουσείο Κυκλαδικής Τέχνης διαθέτουν μεταξοτυπίες και πολλαπλά έργα με την υπογραφή και το κύρος Ελλήνων δημιουργών εγνωσμένης αξίας. Τα τρία ιδρύματα κρατάνε ζωντανό τον χαρακτήρα τους και την ίδια στιγμή δίνουν βήμα στην εγχώρια τέχνη ξεφεύγοντας από τα τετριμμένα. Θα περίμενε κανείς ότι μέσα στην καραντίνα και άλλοι οργανισμοί θα έβρισκαν οικονομική διέξοδο επ’ ωφελεία και της ντόπιας καλλιτεχνικής σκηνής. Τα συγκεκριμένα μουσεία πρωτοπορούν με εύχρηστες και λειτουργικές πλατφόρμες, συνδέοντας την κουλτούρα με το φιλότεχνο κοινό που θέλει επώνυμα έργα και καλοδιαλεγμένες προτάσεις μουσειακού κύρους.
Το μουσείο Μπενάκη έχει τον μεγαλύτερο πλούτο αντικειμένων. Στην ενότητα των εκτυπώσεων, εκτός από αφίσες και φωτογραφίες από δημιουργούς όπως η Nelly’s, ο Μπαλάφας και ο Χαρισιάδης, διαθέτει μεταξοτυπίες από 100 έως 900 ευρώ. Από τα μεγάλα ονόματα ξεχωρίζουμε μία μεταξοτυπία του Γιάννη Τσαρούχη με τίτλο «Πνεύμα που πενθεί» (1965). Είναι αριθμημένη και διατίθεται στα 240 ευρώ.
Από την πρόσφατη έκθεση του αγαπημένου Νίκου Χουλιαρά στην Πινακοθήκη Ν. Χατζηκυριάκου – Γκίκα ("Στη Νύχτα του Χαρτιού") τυπώθηκε μια χρωμοτυπία ενός άτιτλου έργου από το 1997. To έργο αναγράφει πάνω κατά μήκος: "Νύχτα Παρασκευής – Ν. Χουλιαράς, Ιανουάριος του 1997. 24.1.97" και προέρχεται από το αρχείο Νίκου Χουλιαρά – Συλλογή Σοφίας Χουλιαρά σε αριθμημένη έκδοση των 25 και διάσταση 80 x 55 εκ. Πωλείται στα 200 ευρώ.
Πιο οικονομική, χωρίς να υστερεί σε αξία, μια μεταξοτυπία του άτιτλου έργου του Γιάννη Αδαμάκου που διατίθεται στα 120 ευρώ. Η ποιότητα της εκτύπωσης είναι σπουδαία και επιπλέον φέρει την υπογραφή του δημιουργού. Αν μάλιστα γίνετε μέλη του μουσείου Μπενάκη, έχετε έκπτωση σε όλα τα προσφερόμενα έργα που φτάνει το 10%. Μπορείτε να δείτε εδώ όλες τις μεταξοτυπίες του μουσείου.
Το πωλητήριο του Ιδρύματος Βασίλη και Ελίζας Γουλανδρή μπορεί να μην διαθέτει την ποικιλία του Μπενάκη, σίγουρα, όμως, δείχνεται το πιο δυνατό στην κατηγορία με τις μεταξοτυπίες. «Το παλιό ξύλο σε αρσανά της Σαλαμίνας», μια αριθμημένη μεταξοτυπία του 2014 από το χέρι του Σωτήρη Σόρογκα, είναι από τα έργα που θα σας κερδίσουν λόγω του προσωπικού ύφους του σημαντικού ζωγράφου, αλλά και της τιμής στην οποία προσφέρεται: 350 ευρώ.
Ξεχωριστό είναι και το «άγαλμα στο γυαλό» του Τάσου Μαντζαβίνου. Από την πρόσφατη σοδειά έργων του δημιουργού, θυμίζουμε ότι πέρυσι όλα σχεδόν τα έργα του στην γκαλερί «Σκουφά» έκαναν κυριολεκτικά φτερά τόσο από τους συλλέκτες που τον ακολουθούν πιστά, όσο κι από το φιλότεχνο κοινό. Η μεταξοτυπία υπογεγραμμένη από τον καλλιτέχνη και αριθμημένη από 1 έως 200 διατίθεται στα 200 ευρώ.
Το πιο σημαντικό είναι ότι το Ίδρυμα και η υπεύθυνη της συλλογής του Μαρία Κουτσομάλλη-Μορώ, έχουν το βλέμμα στραμμένο στους νέους καλλιτέχνες που πρόκειται να κατακτήσουν την ντόπια εικαστική σκηνή. Τέτοια είναι η περίπτωση της «βερολινέζας» Ανδρονίκης Χειλά, από τις πιο σημαντικές ζωγράφους στο χώρο του αφηρημένου εξπρεσιονισμού. Το μουσείο Γουλανδρή ξεκίνησε συνεργασία με την εικαστικό προσφέροντας μεταξοτυπία έργου της στα 150 ευρώ. Η έκδοση είναι αριθμημένη (200) και υπογεγραμμένη από την ίδια. Συγκεντρωμένα όλα τα έργα και τις εκτυπώσεις, θα τα βρείτε εδώ.
Ένα πολύ αγαπημένος φωτογράφος, δικός μας πια, καθώς μέσα από τον φακό του σώζεται μια άλλη Ελλάδα, είναι ο Ρόμπερτ ΜακΚέιμπ. Το Μουσείο Κυκλαδικής Τέχνης κυκλοφορεί από το e-shop του αριθμημένα (1-100) και υπογεγραμμένα αντίτυπα φωτογραφιών του από περιηγήσεις του στα Ελληνικά νησιά της δεκαετίας του 50' και του 60'. Διατίθενται στα 120 ευρώ. Άλλα αντικείμενα τέχνης σε περιορισμένη έκδοση μπορείτε να δείτε εδώ.