Τζανάκης: Έξαρση της Δέλτα και της Όμικρον στη χώρα

Τζανάκης: Έξαρση της Δέλτα και της Όμικρον στη χώρα

Στη χώρα μας έχουμε έξαρση δύο διαφορετικών μεταλλάξεων κορονοϊού, της Δέλτα και της Όμικρον, όπως εξήγησε ο καθηγητής πνευμονολογίας Νίκος Τζανάκης μιλώντας στον ΣΚΑΪ.

Όπως είπε η Δέλτα είναι εδώ καθώς αποτελεί το 10% και σε ορισμένες περιοχές το 20% των κρουσμάτων και καθώς είναι πολύ λοιμογόνος συνεχίζει να προκαλεί θανάτους, διασωληνώσεις και νοσηλείες. Η έξαρση της Δέλτα, σύμφωνα με τον καθηγητή, είναι και η αιτία που συντηρείται η πίεση στο σύστημα υγείας.

«Όταν έχουμε 25.000, 30.000 και 35.000 (κρούσματα) και το 20% από αυτά να είναι Δέλτα, -που μπορεί να είναι παρά πάνω, έχουμε 5.000 και 6.000 Δέλτα. Τα υπόλοιπα είναι Όμικρον που υποτίθεται ότι δεν πιέζουν το σύστημα», σημείωσε χαρακτηριστικά.

Για την Όμικρον ο κ. Τζανάκης ανέφερε ότι αυτή την εβδομάδα οι ειδικοί θα έχουν τα πρώτα στοιχεία για τους νοσηλευόμενους που φέρουν την εν λόγω μετάλλαξη ενώ σε δύο με τρεις εβδομάδες θα διαπιστώσουν την επήρεια της στις διασωληνώσεις και θανάτους.


Έως και 52.000 κρούσματα στην κορύφωση του κύματος


Ο καθηγητής ανέφερε ότι η κορύφωση του πανδημικού κύματος αναμένεται μεταξύ 18 και 25 Ιανουαρίου. Το μαθηματικό μοντέλο της ομάδας του, προβλέπει 48.000 έως 52.000 κρούσματα κορονοϊού κάτι που σημαίνει ότι οι ημερήσιες αιχμές ενδέχεται να είναι ακόμη μεγαλύτερες.

Ο κ. Τζανάκης ανέφερε ότι ο δείκτης θετικότητας τον τρομάζει καθώς χθες με σχετικά λίγα τεστ (80.000) έφτασε στο 22,7% κάτι που σημαίνει πως ένα στα τέσσερα δείγματα ήταν θετικά.

Εξήγησε πως όταν γίνουν πολλά τεστ για παράδειγμα 650.000 τότε τα κρούσματα θα φτάσουν 65.000 με έναν δείκτη θετικότητας γύρω στο 10%, τονίζοντας ότι πρόκειται για ρεαλιστικούς αριθμούς.


Να ανοίξουν μια εβδομάδα μετά τα σχολεία

Ο κ. Τζανάκης επανέλαβε την πρότασή του να ανοίξουν τα σχολεία μια εβδομάδα αργότερα προκειμένου να εξεταστούν τα δεδομένα για τη μετάλλαξη Όμικρον και αυτή η εβδομάδα να αναπληρωθεί το Πάσχα ή στο τέλος της χρονιάς.

Ξεκαθάρισε ότι δεν μιλά για επιστροφή στην τηλεκπαίδευση αλλά θα πρέπει να πρυτανεύσει η λογική και να εξεταστούν τα δεδομένα.Επικαλέστηκε μάλιστα το παράδειγμα της Πορτογαλίας.