Εικοσιτρία χρόνια μετά την υπογραφή Διμερούς Συμφωνίας Ελλάδας και Βουλγαρίας για τον κάθετο άξονα της Εγνατίας Οδού που θα συνδέει τις δύο χώρες, προκηρύχθηκε η δεύτερη εργολαβία. Οι καθυστερήσεις οφείλονταν σε «γεωλογικά» προβλήματα.
Ο διαγωνισμός αφορά στο δεύτερο τμήμα του κάθετου άξονα 70 της Εγνατίας οδού, Ξάνθη-Εχίνος-Ελληνοβουλγαρικά Σύνορα, με προϋπολογισμό 48 εκατ.ευρώ και κατάθεση προσφορών έως τις 22 Σεπτεμβρίου. Ο άξονας αυτός συνδέει την Εγνατία με τα Ελληνοβουλγαρικά σύνορα και αποτελεί τμήμα του Διευρωπαϊκού Οδικού Δικτύου, όπου θα συνδεθεί το Σμόλιαν και το Ρούντοζεμ με την Ξάνθη.
Ο νέος αυτός διαγωνισμός αφορά στην κατασκευή του τμήματος «Μελίβοια-Δημάριο» με μήκος 10,64 χιλιομέτρων, με το σύνολο του κάθετου άξονα να είναι 49 χιλιόμετρα. Σημειώνεται πως ήδη βρίσκεται υπό κατασκευή του τμήμα από το Δημάριος έως τα σύνορα.
Υπενθυμίζεται πως η Διμερής Συμφωνία υπεγράφη το 1998, όπου αναφέρονταν πως ο κάθετος άξοντας Ξάνθη-Εχίνος-Ελληνοβουλγαρικά Σύνορα θα συμβάλει στη σύσφιξη των σχέσεων Ελλάδας και Βουλγαρίας, καθώς θα επιφέρει σημαντικά οικονομικά οφέλη. Στόχευε στο να τονωθεί το εμπόριο και οι δραστηριότητες μεταξύ των δύο χωρών, τόσο στη Βουλγαρία, όσο και στη Θράκη.
Ωστόσο κατά τη διάρκεια των μελετών εμφανίστηκαν σημαντικά «γεωτεχνικά-γεωλογικά» ζητήματα και έτσι εγκρίθυκε μια δυτική χάραξη, στο Δημάρι, όπου προστίθεται μαζί με τη βελτίωση του υφιστάμενου δρόμου, μήκους 10 χιλιομέτρων. Με αυτόν τον τρόπο το τμήμα του κάθετου άξονα αποκτά διατομή και ταχύτητα.