Όταν πρωτο- ανακοινώθηκε το «καλάθι του νοικοκυριού» έγραψα πως, αν και επιβλήθηκε ως μηχανισμός ανάγκης, μπορεί να εξελιχθεί σε μια μικρή αλλά ουσιαστική μεταρρύθμιση, η οποία θα ενισχύσει το όπλο του ανταγωνισμού και ίσως καταφέρει να αλλάξει την κουλτούρα του έλληνα καταναλωτή.
Η κυβέρνηση και το αρμόδιο υπουργείο, σιγά σιγά κερδίζουν το στοίχημα και η επιτυχία αποδεικνύεται σε δυο επίπεδα. Στην πραγματική μείωση των τιμών, πράγμα που υποδηλώνει ότι ο ανταγωνισμός, όπου δεν λειτουργεί σωστά, μπορεί να μοχλευτεί με χειρουργικές παρεμβάσεις και έξυπνο τρόπο και, στις διαφαινόμενες συμφωνίες για νέα καλάθια που απευθύνονται σε ειδικές κατηγορίες καταναλωτών π.χ τους διαβητικούς ή ένα καλάθι για τις ανάγκες των εορτών.
Όμως, μια παλιά και διαχρονική αρχή, την οποία τηρεί απαρέγκλιτα η τηλεοπτική δημοσιογραφία, αναφέρει ότι οι καλές ειδήσεις μένουν απούλητες στα ράφια.
Βρέθηκαν λοιπόν μερικά αντικλεπτικά σε παιδικά γάλατα και το ρουλεμάν του λαϊκισμού ενεργοποιήθηκε με τη συνήθη φορά. Οι δημοσιογράφοι- σχολιαστές αγανάκτησαν. Η αξιωματική αντιπολίτευση εξέφρασε τον σχεδόν αποτροπιασμό της, επισημαίνοντας, δια του εκπροσώπου της, ότι οι εικόνες με τα κλειδωμένα βρεφικά γάλατα είναι παρακμή, είναι τρομακτικό μια οικογένεια να μην μπορεί να αγοράσει βρεφικό γάλα και πως είναι ντροπή να το θεωρούμε φυσιολογικό.
Στη βάση της δήλωσης του εκπροσώπου του ΣΥΡΙΖΑ υπάρχει ένα αξίωμα: είναι αληθινά τρομακτικό για κάποιο γονιό σε ανέχεια να μην μπορεί να προμηθευτεί το κατάλληλο γάλα για το παιδί του. Δεξιός, αριστερός, κεντρώος και απολιτίκ έχοντας σώας τας φρένας και τας καρδίας, το συμμερίζεται με ενσυναίσθηση.
Η γενίκευση όμως, περί εικόνας παρακμής και της επιβολής μιας συλλογικής ντροπής, επειδή τάχα το θεωρούμε φυσιολογικό να μην μπορεί να αγοράσει κάποιος παιδικό γάλα, από που τους προκύπτει;
Πριν τα κλειδωμένα βρεφικά γάλατα εξελιχθούν στα μαγκάλια του 2015 και πριν οι ευκαιριακοί ακτιβιστές και ρουβίκωνες αρχίσουν να μπουκάρουν σε σούπερ μάρκετ για να βγάζουν αντικλεπτικά ή να τα απαλλοτριώνουν ως άλλοι Ρομπέν των Δασών, η ομάδα που σκέφτηκε και έφτιαξε το καλάθι του νοικοκυριού ας δημιουργήσει ένα αντίστοιχο πακέτο για τις οικογένειες με βρέφη και πολύ μικρά παιδιά.
Το στόρυ με τα αντικλεπτικά στις βρεφικές τροφές έχει όλα τα στοιχεία για να συναντηθούν εκεί όλοι οι επιζήμιοι λαϊκισμοί, με τους υπεύθυνους των σούπερ μάρκετ να βγαίνουν στις τηλεοράσεις για να πάρουν αποστάσεις από τον «κακό» που έκανε αυτή την επιλογή, με υπουργούς και κυβερνητικούς βουλευτές να βδελύσσονται τα αντικλεπτικά σε γάλατα και πάνες και να χάνεται η στοιχειώδης λογική, σύμφωνα με την οποία, ούτε τα σούπερ μάρκετ, ούτε οποιοδήποτε άλλο κατάστημα μπορεί να επιβάλει διαφορετικούς κανόνες για την κλοπή.