Περισσότεροι από τους μισούς Βρετανούς εξαγωγείς τονίζουν, ότι υποφέρουν από τις διαταραχές στη θαλάσσια κυκλοφορία στην Ερυθρά Θάλασσα που προκαλούνται από τις επιθέσεις των Χούθι κατά πλοίων, οι οποίες προκαλούν καθυστερήσεις και πρόσθετα κόστη, σύμφωνα με έρευνα του Βρετανικού Εμπορικού Επιμελητηρίου (BCC).
Το BCC, που πραγματοποίησε τη μελέτη του εξετάζοντας 1.000 εταιρείες, έκανε λόγο σήμερα σε δελτίο τύπου για αυξήσεις κόστους έως και 300% για ενοικίαση κοντέινερ και καθυστερήσεις υλικοτεχνικής υποστήριξης έως και τέσσερις εβδομάδες.
Οι εταιρείες ανέφεραν επίσης στο BCC έμμεσες συνέπειες στις ταμειακές ροές τους και ελλείψεις εξαρτημάτων, μεταξύ άλλων.
Οι Χούθι, που ελέγχουν σχεδόν όλη τη βόρεια Υεμένη, εξαπολύουν από τον περασμένο Νοέμβριο επιθέσεις εναντίον εμπορικών πλοίων στην Ερυθρά Θάλασσα και στον Κόλπο του Άντεν, ιδίως όσων κατ’ αυτούς «συνδέονται» με το Ισραήλ.
Αμερικανικές και βρετανικές δυνάμεις πραγματοποίησαν επιδρομές το Σάββατο στοχεύοντας 18 στόχους των Χούθι σε οκτώ ξεχωριστές τοποθεσίες στην Υεμένη, ως απάντηση στις επιθέσεις των Χούθι.
Σύμφωνα με το BCC, ένα πλεόνασμα μεταφορικής ικανότητας φορτίου βοήθησε να αντιμετωπιστούν εν μέρει οι δυσκολίες που προκλήθηκαν από αυτές τις επιθέσεις και από το γεγονός ότι πολλοί μεταφορείς αναγκάστηκαν να αποφύγουν τη διέλευση από την Ερυθρά Θάλασσα και αντ’ αυτού να κάνουν τον περίπλου της Αφρικής μέσω του Ακρωτηρίου της Καλής Ελπίδας για να μεταφέρουν τα φορτία τους.
Σημειώνεται επίσης, ότι το πρόσθετο κόστος δεν έχει ακόμη αντικατοπτριστεί στο συνολικό ποσοστό πληθωρισμού του Ηνωμένου Βασιλείου, αλλά «όσο περισσότερο συνεχίζει η κατάσταση, τόσο περισσότερο οι πιέσεις στα κόστη θα αρχίσουν να αυξάνονται», προειδοποίησε το BCC.
Το Επιμελητήριο διευκρινίζει ότι οι συνολικές βρετανικές εξαγωγές μειώθηκαν πέρυσι και, δεδομένης της «χαμηλής παγκόσμιας ζήτησης», το BCC καλεί την κυβέρνηση να παρέμβει και να παράσχει ενισχύσεις στον προϋπολογισμό του Μαρτίου.