Οι ασφαλιστές πλοίων δήλωσαν ότι ακυρώνουν την κάλυψη των πολεμικών κινδύνων στη Ρωσία, την Ουκρανία και τη Λευκορωσία, μετά την έξοδο των αντασφαλιστών από την περιοχή λόγω των μεγάλων ζημιών.
Η εξέλιξη αυτή αναμένεται να δυσκολέψει τους ναυλωτές να βρουν ασφάλιση, θα οδηγήσει σε αύξηση των τιμών και μπορεί να σημάνει ότι ορισμένα πλοία θα ταξιδεύουν ανασφάλιστα, λένε πηγές του κλάδου.
Οι αντασφαλιστές, οι οποίοι ασφαλίζουν τους ασφαλιστές, συνήθως ανανεώνουν τις 12μηνες συμβάσεις τους με τους ασφαλιστικούς πελάτες την 1η Ιανουαρίου, δίνοντάς τους την πρώτη ευκαιρία να μειώσουν την έκθεσή τους από την έναρξη του πολέμου στην Ουκρανία, αφού επλήγησαν φέτος από οικονομικές ζημίες που σχετίζονται με τη σύγκρουση και από τον τυφώνα Ιαν στη Φλόριντα.
Οι αλληλασφαλιστικοί συνεταιρισμοί ιδιοκτητών πλοίων (P&I clubs American, North, UK, West) δεν είναι πλέον σε θέση να προσφέρουν κάλυψη κινδύνου πολέμου για ορισμένες υποχρεώσεις στην περιοχή από την 1η Ιανουαρίου, ανέφεραν σε πρόσφατες ανακοινώσεις στις ιστοσελίδες τους. Οι λέσχες είναι μεταξύ των μεγαλύτερων ασφαλιστών P&I που καλύπτουν περίπου το 90% των ποντοπόρων πλοίων παγκοσμίως.
Το UK P&I Club δήλωσε στις 23 Δεκεμβρίου ότι το ζήτημα προέκυψε λόγω της έλλειψης διαθεσιμότητας αντασφάλισης για τους αντασφαλιστές, γνωστή και ως αναδρομική παραχώρηση.
"Οι αντασφαλιστές της Λέσχης δεν είναι πλέον σε θέση να εξασφαλίσουν αντασφάλιση για την έκθεση σε πολεμικό κίνδυνο σε ρωσικούς, ουκρανικούς ή λευκορωσικούς εδαφικούς κινδύνους", ανέφερε.
Η American P&I δήλωσε στις 23 Δεκεμβρίου ότι είχε λάβει "ειδοποίηση ακύρωσης" για την περιοχή από τους αντασφαλιστές της για τον πολεμικό κίνδυνο και ως εκ τούτου ακύρωνε τη δική της ασφάλιση.
Τα πλοία έχουν συνήθως ασφάλιση P&I, η οποία καλύπτει απαιτήσεις ευθύνης έναντι τρίτων, συμπεριλαμβανομένων περιβαλλοντικών ζημιών και τραυματισμών. Ξεχωριστά συμβόλαια για το κύτος και τα μηχανήματα καλύπτουν τα πλοία έναντι φυσικών ζημιών.
Η απόσυρση της κάλυψης για την Ουκρανία και τη Ρωσία ισχύει για ορισμένους αλλά όχι για όλους τους τύπους συμβολαίων που προσφέρονται από τους ομίλους P&I, δήλωσαν τρεις ασφαλιστικές πηγές P&I.
"Αυτό προκαλείται από την αντασφάλιση", δήλωσε ο Stephen Rebair, αναπληρωτής παγκόσμιος διευθυντής, underwriting στη North, προσθέτοντας ότι οι αντασφαλιστές περιόριζαν την έκθεσή τους στην περιοχή και "αυτές οι εξαιρέσεις χρειάστηκε να περάσουν στην αγορά».
Οι πάροχοι αντασφάλισης περιλαμβάνουν τους παγκόσμιους παίκτες Hannover Re , Munich Re και Swiss Re καθώς και κοινοπραξίες στην αγορά Lloyd's of London.
Το Reuters ανέφερε νωρίτερα αυτό το μήνα ότι μια προτεινόμενη ρήτρα συμβολαίου που κυκλοφορεί από τους αντασφαλιστές απέκλειε τις απαιτήσεις που σχετίζονται με τον πόλεμο τόσο για αεροπλάνα όσο και για πλοία στην Ουκρανία, τη Ρωσία και τη Λευκορωσία.
Η ιαπωνική κυβέρνηση προέτρεψε τους ασφαλιστές να αναλάβουν πρόσθετους κινδύνους για να συνεχίσουν να παρέχουν θαλάσσια πολεμική ασφάλιση για τους μεταφορείς υγροποιημένου φυσικού αερίου (LNG) στα ρωσικά ύδατα, δήλωσε αυτή την εβδομάδα ανώτερος αξιωματούχος του υπουργείου Βιομηχανίας.