Τα κίνητρα για ιδιώτες και επαγγελματίες και τα οφέλη που θα προκύψουν
Ηλεκτροκίνηση

Τα κίνητρα για ιδιώτες και επαγγελματίες και τα οφέλη που θα προκύψουν

Στην «πρίζα» μπαίνουν πλέον οι μεταφορές στην Ελλάδα καθώς η κυβέρνηση με ένα πυκνό πλαίσιο οικονομικών κινήτρων που απευθύνεται τόσο στους ιδιώτες όσο και στους επαγγελματίες, φιλοδοξεί οι πωλήσεις ηλεκτροκίνητων οχημάτων μέχρι το 2025 να φτάσουν τις 24.036 ενώ το 2030 ένα στα τρία αυτοκίνητα που θα κυκλοφορούν στους ελληνικούς δρόμους να είναι ηλεκτρικό. 

Οι επιδοτήσεις

Για τα Ι.Χ. καθιερώνεται η επιδότηση θα φτάνει μέχρι τις 5.500 ευρώ και θα είναι περίπου ίση με το 15% της λιανικής τιμής του αυτοκινήτου προ φόρων. Χωριστή ενίσχυση έως 400 ευρώ προβλέπεται για όποιον θέλει να αγοράσει φορτιστή. Αθροιστικά διαμορφώνεται ένα ποσό 6.000 ευρώ.

Για τα σκούτερ (δίκυκλα), η ενίσχυση θα φτάνει στο 20% της λιανικής τιμής προ φόρων, με «πλαφόν» στα 800 ευρώ.

Για τα ηλεκτρικά ποδήλατα η επιδότηση θα φτάνει το 40%, με «οροφή» πάλι τα 800 ευρώ.

Για τα ταξί ενισχύεται με ποσοστό 25% και έως 8.000 € η αγορά ή μίσθωση ηλεκτρικού οχήματος ενώ η επιδότηση για αγορά υβριδικού οχήματος εξωτερικής φόρτισης και εκπομπών έως 50grCO2/km  φτάνει 15% και έως 5.500 €. Παράλληλα, επιβραβεύεται με 2.500€ η υποχρεωτική αντικατάσταση παλαιού οχήματος.

Οι εταιρείες ενισχύονται με ποσοστό 15% και έως 5.500 € η αγορά ή μίσθωση ηλεκτρικού οχήματος, με ποσοστό 15% και έως 4.000 € η αγορά υβριδικού επαγγελματικού οχήματος εξωτερικής φόρτισης και εκπομπών έως 50grCO2/kg και με ποσοστό 20 % και έως 800 € η αγορά ηλεκτρικού δικύκλου. Τέλος Επιβραβεύεται με 1.000€ η επιλογή αντικατάστασης παλαιού οχήματος

Φορολογικά κίνητρα

Η δαπάνη αγοράς ή/και μίσθωσης ηλεκτρικού οχήματος έως 40.000€ προσαυξάνεται κατά 50% και μειώνει το φορολογητέο εισόδημα. Για τα υβριδικά οχήματα εξωτερικής φόρτισης εκπομπών έως 50grCO2/km ο συντελεστής θα είναι 30%. Αντίστοιχα, η δαπάνη αγοράς και εγκατάστασης φορτιστών στους χώρους των επιχειρήσεων προσαυξάνεται κατά 30% και μειώνει το φορολογητέο εισόδημα.

Στο ίδιο πλαίσιο η  δαπάνη αγοράς και εγκατάστασης δημόσια προσβάσιμων σημείων φόρτισης προσαυξάνεται κατά 50% και μειώνει το φορολογητέο εισόδημα. Ειδικά για τα νησιά ο συντελεστής διαμορφώνεται στο 70% .

Όσον αφορά τους συντελεστές απόσβεσης, αυξάνονται σε 50% για ηλεκτρικά οχήματα, σε 25% για υβριδικά οχήματα εξωτερικής φόρτισης εκπομπών έως 50grCO2/km, σε 100% για τις υποδομές φόρτισης, ενώ εξαιρείται από το τεκμήριο διαβίωσης η αγορά ηλεκτρικού οχήματος ιδιωτικής χρήσης.