Σχεδόν 3,5 εκατομμύρια κλήσεις έχει δεχθεί μέχρι σήμερα το 1555, ο Ενιαίος Αριθμός Εξυπηρέτησης Πολιτών του Υπουργείου Εργασίας και Κοινωνικών Υποθέσεων.
Συγκεκριμένα, μέχρι και τις 31 Οκτωβρίου, είχαν απαντηθεί συνολικά 3.498.238κλήσεις πολιτών, για εργασιακά και κοινωνικά θέματα αρμοδιότητας του υπουργείου, ενώ στη «μάχη» της εξυπηρέτησης του πολίτη μπαίνει πλέον δυναμικά και η ιστοσελίδα 1555.gov.gr,μέσω της οποίας έχουν υποβληθεί ηλεκτρονικά πάνω από 21.000 αιτήματα και ερωτήσεις.
Τα στοιχεία, μάλιστα, δείχνουν ότι μαζί με την αναγνωρισιμότητα και την εμπιστοσύνη από την πλευρά των πολιτών, αυξάνονται ανάλογα και η ταχύτητα και η ποιότητα ανταπόκρισης του 1555.
Σύμφωνα με τα πρόσφατα απολογιστικά στοιχεία, στη διάρκεια του Οκτωβρίου ο χρόνος αναμονής στην τηλεφωνική γραμμή δεν ξεπερνούσε τα 16 δευτερόλεπτα, ενώ ο μέσος χρόνος συνομιλίας ανήλθε σε 3:58 λεπτά.
Το 99,4% του συνόλου των ερωτημάτων και των αιτημάτων των πολιτών έχουν απαντηθεί είτε κατά τη διάρκεια της κλήσης, είτε εντός λίγων ημερών, ενώ το υπόλοιπο 0,6% αφορά προσωποποιημένα αιτήματα, τα οποία χειρίζονται ειδικά ομάδες στελεχών του υπουργείου και των εποπτευόμενων φορέων.
Μεταξύ των εποπτευόμενων φορέων, ο ΕΦΚΑ κατέχει την πρώτη θέση όσον αφορά τον αριθμό των κλήσεων, καθώς μέχρι τώρα το 1555 έχει απαντήσει πάνω από 2,5 εκατομμύρια κλήσεις για θέματα αρμοδιότητάς του φορέα, ενώ πάνω από το 99,4% των αιτημάτων έχουν επιλυθεί. Τα θέματα κοινωνικής ασφάλισης, οι απονομές συντάξεων και οι παροχές σε χρήμα είναι τα ζητήματα που συγκεντρώνουν τα περισσότερα ερωτήματα και αιτήματα εκ μέρους των πολιτών, ενώ ένας μεγάλος αριθμός κλήσεων αφορά ηλεκτρονικά αιτήματα ραντεβού στις υπηρεσίες του ΕΦΚΑ.
Η ΔΥΠΑ – πρώην ΟΑΕΔ – βρίσκεται στη δεύτερη θέση ως προς τον αριθμό των τηλεφωνημάτων, με 464.830κλήσεις, οι οποίες αφορούν κυρίως ερωτήσεις σχετικά με το Δελτίο Ανεργίας, πληρωμές της τακτικής επιδότησης και των λοιπών επιδομάτων ανεργίας, καθώς και θέματα παροχών κοινωνικού τουρισμού. Κατέχει, όμως, την «πρωτιά» ως προς την ανταπόκριση στα αιτήματα των πολιτών, με το ποσοστό των επιλυμένων θεμάτων να ξεπερνά το 99,7%.
Ακολουθούν, με βάση τον αριθμό κλήσεων, ο ΟΠΕΚΑ, τα θέματα Εργασιακών Σχέσεων, τα θέματα που αφορούν την Ανεξάρτητη Αρχή Επιθεώρησης Εργασίας, τα Κοινωνικής Αλληλεγγύης και Ισότητας των Φύλων. Αξίζει να σημειωθεί ότι πλέον στο 1555 έχουν ενταχθεί και το Μετοχικό Ταμείο Πολιτικών Υπαλλήλων (ΜΤΠΥ), το ΝΑΤ, καθώς και το νέο Ταμείο Επικουρικής Κεφαλαιοποιητικής Ασφάλισης (ΤΕΚΑ), αυξάνοντας έτσι τον αριθμό των πολιτών που μπορούν να εξυπηρετούνται μέσω του συστήματος.
Έχοντας αντιμετωπίσει αποτελεσματικά το χάος των κατεβασμένων τηλεφώνων, τις πολύωρες αναμονές και την ταλαιπωρία, το 1555 εξυπηρετεί σήμερα δεκάδες χιλιάδες πολίτες την ημέρα, άμεσα, φιλικά και αξιόπιστα. Οι θετικές μέχρι σήμερα επιδόσεις του αναμένεται να ενισχυθούν ακόμη περισσότερο στο επόμενο διάστημα, με την αξιοποίηση των πρόσθετων δυνατοτήτων που παρέχει η ιστοσελίδα 1555.gov.gr. Με τον τρόπο αυτό, το 1555 εξελίσσεται σε ένα ολοκληρωμένο κέντρο εξυπηρέτησης των πολιτών, με πολλαπλά κανάλια υποδοχής, διαχείρισης και παρακολούθησης των αιτημάτων τους.