Πρόσφατη έρευνα της GSMA (Global System for Mobile Communications Association) όχι μόνο επιβεβαίωσε τις αρχικές εκτιμήσεις για γεωμετρική αύξηση της διείσδυσης της τεχνολογίας 5G και των υπηρεσιών της, παγκοσμίως αλλά προβλέπει ότι ως το τέλος του 2025 οι συνδέσεις 5G θα υπερβούν τα 2 δισεκατομμύρια.
Ήδη, όπως αναφέρει η έρευνα της GSMA τα μέχρι στιγμής στοιχεία δείχνουν ότι οι 5G συνδέσεις ως το τέλος του τρέχοντος έτους θα υπερβούν το ένα δισεκατομμύριο, παρά τις επιπτώσεις της πανδημικής κρίσης.
Μάλιστα, έως τα τέλη του 2025, το 5G θα αντιπροσωπεύει περισσότερο από το 25% των συνολικών συνδέσεων κινητής τηλεφωνίας, δηλαδή τριπλάσιο ποσοστό έναντι του 2021, όταν έφθανε μόλις το 8%. Αυτό, πρακτικά σημαίνει ότι περισσότεροι από 2 στους 5 χρήστες κινητής τηλεφωνίας, παγκοσμίως, θα έχουν έως τα τέλη του 2025 πρόσβαση σε 5G δίκτυα.
Πρόκειται, όπως συμπεραίνει η μελέτη, για την ταχύτερη διείσδυση δικτύων κινητής τηλεφωνίας σε σύγκριση με το 3G και το 4G.
Η εξέλιξη αυτή, όπως είναι φυσικό, δεν θα μπορούσε να αφήσει ανεπηρέαστη και την παγκόσμια αγορά συσκευών έξυπνων κινητών (smartphones) που είναι συμβατά με την νέα τεχνολογία.
Οι πωλήσεις smartphones 5G πιο πάνω από αυτές των 4G
Έτσι, μόλις πριν δύο μήνες, τον Ιανουάριο του 2022, η παγκόσμια αγορά έφτασε σε ένα σημαντικό ορόσημο: για πρώτη φορά οι πωλήσεις 5G smartphones ξεπέρασαν τις πωλήσεις κινητών τεχνολογίας 4G.
Συγκεκριμένα, η διείσδυση των πωλήσεων smartphones, που υποστηρίζουν την τεχνολογία 5G, έφτασε το 51% παγκοσμίως ξεπερνώντας τη διείσδυση των smartphone 4G για πρώτη φορά. Σύμφωνα με το “Global Monthly Handset Model Sales Tracker” της Counterpoint Research, η Κίνα, η Βόρεια Αμερική και η Δυτική Ευρώπη ήταν οι μεγαλύτεροι μοχλοί αυτής της ανάπτυξης στις πωλήσεις 5G smartphones.
Μάλιστα, από τα ίδια στοιχεία προκύπτει ότι η Κίνα είχε την υψηλότερη διείσδυση 5G στον κόσμο τον πρώτο μήνα του 2022, με 84%. “Η προώθηση του 5G από τις κινεζικές τηλεπικοινωνιακές εταιρείες, σε συνδυασμό με την ετοιμότητα των κατασκευαστών να προμηθεύουν τους καταναλωτές με 5G smartphones σε ανταγωνιστικές τιμές, ήταν οι παράγοντες που επιτρέπουν αυτούς τους εντυπωσιακούς ρυθμούς διείσδυσης της νέας τεχνολογίας”, διευκρινίζει η Counterpoint Research.
Σημειώνεται ότι η διείσδυση των 5G smartphones, στις αρχές του τρέχοντος έτους, μεταφραζόταν ποσοστιαία για τη Βόρεια Αμερική και τη Δυτική Ευρώπη σε 73% και το 76% αντίστοιχα.
Πωλήσεις και μερίδια αγοράς
Ειδικότερα, σε ό,τι αφορά την κατηγορία των smartphones, η οποία αποκαλείται και premium, (περιλαμβάνει συσκευές με αξία χονδρικής πώλησης μεγαλύτερη ή ίση από 400 δολάρια), παρουσίασε αύξηση των πωλήσεων κατά 24% για το σύνολο του 2021.
Σύμφωνα με τα ίδια στοιχεία του τμήματος Market Pulse Service της Counterpoint Research, η ανάπτυξη στην κατηγορία αυτή ξεπέρασε κατά πολύ το ποσοστό αύξησης της συνολικής αγοράς smartphones για το ίδιο έτος που ήταν 7%. Παράλληλα, η κατηγορία premium κατέλαβε μερίδιο 27% στις παγκόσμιες πωλήσεις smartphones, το οποίο ήταν και το υψηλότερο μερίδιο που έχει καταγραφεί ποτέ.
Η έρευνα της Counterpoint Research επιβεβαιώνει και τα στοιχεία της GSMA αναφέροντας ότι η αύξηση στις πωλήσεις της συγκεκριμένης κατηγορίας εκτός από τη συνηθισμένη ζήτηση για αντικατάσταση παλαιοτέρων συσκευών λόγω αναβάθμισης οφείλεται σε μεγάλο ποσοστό και στη ζήτηση αντικατάστασης για συσκευές 5G, που παρατηρείται, κυρίως, στις προηγμένες οικονομίες.
Παράλληλα και οι μεγάλοι κατασκευαστές, συμπεριλαμβανομένων των Apple, OPPO, Vivo και Xiaomi, κινήθηκαν με επιθετική πολιτική καθώς είχαν στόχο να πάρουν όσο μεγαλύτερο κομμάτι από το κενό που άφησε στην αγορά premium η Huawei, ειδικά στην Κίνα και τη Δυτική Ευρώπη.
Σε ό,τι αφορά την εικόνα στους κατασκευαστές, οι δύο πρώτες θέσεις στην κατηγορία premium smartphones καταλαμβάνονται από την Apple και τη Samsung, τους δυο μεγάλους ανταγωνιστές, παγκοσμίως. Η Apple συνέχισε να διατηρεί την ηγετική της θέση, φθάνοντας το μερίδιο πωλήσεων του 60% για πρώτη φορά από το 2017, λόγω των νέων μοντέλων τεχνολογίας 5G στις σειρές iPhone 12 και iPhone 13.
Οι πωλήσεις της Samsung αυξήθηκαν κατά 6% σε ετήσια βάση στην κατηγορία, αλλά ο κατασκευαστής έχασε μερίδιο, με αποτέλεσμα να πέσει στο 17% από 20% το 2020.
Οι πωλήσεις της OPPO και της vivo υπερδιπλασιάστηκαν στο τμήμα premium το 2021, και ήταν κατά 116% και 103% αντίστοιχα μεγαλύτερες από το 2020, με τα μερίδια που καταλαμβάνουν στη συγκεκριμένη αγορά να φθάνουν το 4% για την OPPO και το 3% για τη vivo, έναντι 2% που κατείχαν το 2020, η καθεμία.
Τα έσοδα της Xiaomi έλαβαν ώθηση από τη σειρά Mi 11. Η Xiaomi συμπεριλήφθηκε στη λίστα των πέντε κορυφαίων για το τμήμα premium σχεδόν σε όλες τις περιοχές όπου δραστηριοποιείται. Η κατασκευάστρια αύξησε το μερίδιο που κατέχει στην αγορά premium smartphones από 3% το 2020 σε 5% το 2021.