Σε αγώνα δρόμου έχει επιδοθεί η διοίκηση του ΟΛΠ και στελέχη της Cosco, καθώς προσπαθούν με ενέργειές τους να «ξεμπλοκάρουν» το master plan το οποίο με πρόσφατη απόφαση του Συμβουλίου της Επικρατείας «πάγωσε» τα έργα εν εξελίξει αλλά και τα έργα που δεν έχουν ξεκινήσει ακόμη. Αποτέλεσμα της κατάστασης αυτής είναι να κινδυνεύουν να χαθούν έσοδα.
Σύμφωνα με τα οικονομικά στοιχεία για το 2021 που ανακοίνωσε πρόσφατα η εταιρεία παρατηρείται άνοδος του κύκλου εργασιών, ο οποίος ανήλθε σε €154,2 εκατ. έναντι €132,9 εκατ. της χρήσης 2020 και αύξηση ποσού €21,3 εκατ. ή ποσοστό 16%. Αντίστοιχα, τα κέρδη προ φόρων ανήλθαν σε €49,2 εκατ. έναντι €36,9 εκατ. της χρήσης 2020 και αύξηση ποσού €12,3 εκατ. ή ποσοστό 33,3%, ενώ τα κέρδη μετά από φόρους ανήλθαν σε €36,8 εκατ. σημειώνοντας αύξηση κατά 39,4% σε σχέση με τα €26,4 εκατ. της χρήσης του 2020. Τέλος, το προτεινόμενο μέρισμα ανά μετοχή ανήλθε σε €0,63 αυξημένο κατά 57,5% σε σχέση με το 2020 (€0,40).
Σημαντικό στοιχείο αποτελεί, ακόμη, σύμφωνα με τη διοίκηση του ΟΛΠ πως όσο η εταιρεία και το λιμάνι Πειραιά πηγαίνουν καλά και έχουν αυξημένα οικονομικά μεγέθη, τόσο κερδίζει η ελληνική οικονομία. Συγκεκριμένα, ο Οργανισμός την περασμένη χρονιά κατέβαλλε στο ελληνικό κράτος το ποσό των € 26,5 εκατ. από εισφορές, φόρους και μερίσματα. Με τη σύμβαση παραχώρησης μεταβίβασης του πλειοψηφικού πακέτου των μετοχών αυξήθηκε το ποσοστό ανταλλάγματος του τζίρου που πληρώνει ο Οργανισμός στο Ελληνικό Δημόσιο από το 2% στο 3,5% με ειδική πρόβλεψη το ποσό αυτό να δίνεται στους όμορους του Λιμένος Δήμους. Για το 2021 το ποσό αυτό ξεπερνάει τα 5.500.000 εκατ.
Στόχος της διοίκησης είναι να λάβει τις απαραίτητες εγκρίσεις από το υπουργείο Περιβάλλοντος και την Περιφέρεια μέσα στο επόμενο τετράμηνο. Στη συνέχεια θα πρέπει ξανά συνεδριάσει η Επιτροπή Σχεδιασμού και Ανάπτυξης Λιμένων του υπουργείου Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής προκειμένου να επανεγκριθεί το master plan και να «ξεπαγώσουν» τα έργα.
Οι συστηματικές επενδύσεις και η υλοποίηση πολύ σημαντικών και μεγάλων έργων από την ΟΛΠ Α.Ε. στον Λιμένα Πειραιά, τα τελευταία έτη έχουν πλέον μετρήσιμα αποτελέσματα με τον εκσυγχρονισμό και την αναβάθμιση του Λιμανιού να είναι γεγονός, επισημαίνει η διοίκηση του ΟΛΠ.
Σε σύγκριση με το προηγούμενο έτος, ο Προβλήτας I στον Σταθμό Εμπορευματοκιβωτίων παρουσίασε αύξηση 13,9% στη διακίνηση εμπορευματοκιβωτίων, το Car Terminal σημείωσε αύξηση 40,6% στη διακίνηση οχημάτων, ο τομέας της κρουαζιέρας πέτυχε ανάκαμψη με συνολικό αριθμό 379 κρουαζιερόπλοια και ο αριθμός των δεξαμενιζόμενων πλοίων στον τομέα της ναυπηγοεπισκευής παρουσίασε αύξηση 16,5%.