Έχοντας κατακτήσει το 2020 την πρωτοκαθεδρία βάση μεριδίων σε όγκο και σε αξία στην αγορά της κατεψυγμένης ζύμης, η Alfa Ζυμη Κουκουτάρης, στοχεύει πλέον για φέτος στην αύξηση της παραγωγικής δυναμικότητας της κατά 30%, στην περαιτέρω ανάπτυξη των εξαγωγών και «ψήνει» επενδύσεις και νέα καινοτόμα προϊόντα.
Η Κατερίνα Κουκουτάρη βασικός μέτοχος και Marketing Director της εταιρείας «ξεδιπλώνει» στο Liberal το επενδυτικό πλάνο της εταιρείας για την φετινή χρονιά και δίνει, μεταξύ άλλων, το στίγμα για την πορεία των νέων καινοτόμων προϊόντων της που δημιούργησαν νέες κατηγορίες στην αγορά που δραστηριοποιείται.
Σύμφωνα με την Κ. Κουκουτάρη, η Alfa Ζύμη Κουκουτάρης, με σαφή εξαγωγικό χαρακτήρα έχει καταφέρει να συστήσει την ζύμη σε 35 χώρες και τέσσερις ηπείρους ξεκινώντας από την Κοζάνη όπου είναι και η παραγωγική της βάση.
«Στόχος της εταιρείας, για το κομμάτι των εξαγωγών που καλύπτει το33% περίπου των συνολικών πωλήσεων της, είναι η περαιτέρω ανάπτυξη σε αγορές που καταγράφουν την μεγαλύτερη δυναμική όπως είναι η περιοχή της Ευρώπης αλλά και της Αμερικής μέσω νέων συνεργασιών με κανάλια retail αλλά και νέες συμφωνίες στο χώρο της Horeca».
Ειδικότερα για την αγορά της Αμερικής που θεωρείται ότι έχει τις μεγαλύτερες δυνατότητες ανάπτυξης και η εταιρεία έχει φυσική παρουσία, καθώς διαθέτει κατάστημα στην Ουάσινγκτον, με την επωνυμία Alfa Pie House, Concept το οποίο σχεδιάζει να αναπτύξει με νέα υποκαταστήματα όταν οι συνθήκες είναι κατάλληλες, οι δυνατότητες μεγαλύτερης διείσδυσης και διεύρυνσης των εξαγωγών είναι πολύ αισιόδοξες.
Το 2020, αν και ήταν μια χρονιά με πολλές ιδιαιτερότητες λόγω της έλευσης της πανδημίας και των προβλημάτων που αυτή δημιούργησε στην λειτουργία τόσο του retail όσο και της Horeca η εταιρεία κράτησε σταθερά τα έσοδα και τα κέρδη της σε σχέση με το 2019 με τον τζίρο να φθάνει στα 36,5 εκατ. ευρώ.
«Τους πρώτους 2 μήνες του 2020 η Alfa κατέγραφε ανάπτυξη πωλήσεων άνω του 12%, ωστόσο με την πανδημία αναπροσαρμόσαμε τους στόχους μας και προσπαθήσουμε να μην έχουμε απώλειες, κάτι το οποίο καταφέραμε χάρη στο λανσάρισμα 11 νέων σταθερών κωδικών και δύο εποχιακών αλλά και συγκράτηση των εξόδων. Την ίδια στιγμή το εργατικό δυναμικό της εταιρείας παρά την δύσκολη συγκυρία αυξήθηκε φθάνοντας τους 450 εργαζομένους».
Αναφερόμενη στην θέση της εταιρείας στον κλάδο η κ. Κουκουτάρη αναφέρει, «Για εμάς η προηγούμενη χρονιά παρά την δυσκολία της αγοράς ήταν χρονιά ορόσημο καθώς καταφέραμε να κατακτήσουμε ηγετική θέση στον κλάδο της κατεψυγμένης ζύμη, σύμφωνα με στοιχεία της IRI καταλαμβάνοντας το 22,9% των πωλήσεων του κλάδου σε όγκο και του 24,5% σε αξία. Χαρακτηριστικό είναι ότι την στιγμή που η αγορά κινήθηκε με αυξητικούς ρυθμούς κατά + 17% η Alfa «έτρεχε» με 26%
Εκτιμούμε δε ότι αν δεν είχε παραμείνει πρακτικά κλειστό το κανάλι της Horeca λόγω covid θα είχαμε καταγράψει διψήφιο ποσοστό ανάπτυξη σε όλα τα μεγέθη».
Οι βασικοί άξονες ανάπτυξης της εταιρείας για την φετινή χρονιά αφορούν στην βελτίωση των διανομών του υφιστάμενου κωδικολογίου, το λανσάρισμα νέων κατηγοριών όπως έγινε πέρυσι με την σειρά «Τα δικά μας γλυκά» (πορτοκαλόπιτα, σοκολατόπιτα, καρυδόπιτα και γαλατόπιτα) και την σειρά με τις πίτσες Al forno, καθώς και στην αύξηση της παραγωγικής της δυναμικότητας.
Στο πλαίσιο αυτό η εταιρεία τρέχει φέτος επενδυτικό πρόγραμμα 3 εκατ. ευρώ που αφορά σε μηχανολογικό εξοπλισμό που εστιάζει στην αύξηση της παραγωγής περίπου στο 30% από την σημερινή συνολική δυναμικότητα που ανέρχεται σε 30.000 τόνους ετησίως .
Όσον αφορά σε νέα προϊόντα πρόσφατα η Alfa έκανε είσοδο στην αγορά της τορτίγιας με 3 κωδικούς, ενώ αναπτύσσει και ένα ακόμη Brand αυτό της Healthy Habities στον κλάδο των σνακ περιλαμβάνει τα γνωστά pitatakia με τα οποία μπήκε πριν 3 χρόνια περίπου στα σνακ, chips ρυζιού, τσιπς φρούτων και βούτυρα καρπών όπως φυστικοβούτυρο και αμυγδαλοβούτυρο από 100% φυσικό καρπό, δημιουργώντας ουσιαστικά μια πρόταση «υγιεινού σνακ».
Τέλος όσον αφορά την παρουσία της εταιρεία στο χρηματιστήριο της Κύπρου η ίδια σημειώνει ότι «αυτή η κίνηση έγινε ώστε η εταιρεία να αποκτήσει χρηματιστηριακό... πρόσωπο, μεγαλύτερη αναγνωρισιμότητα ανάμεσα στα διεθνή funds και γενικώς να «καλλιεργήσει» δρόμους για μεγαλύτερη πρόσβαση σε διεθνή κεφάλαια, καθώς μια εταιρεία, με το που εισάγεται στο ΧΑΚ αποκτά το ISIN, τον κωδικό που την κάνει ορατή σε όλα τα συστήματα χρηματοοικονομικής πληροφόρησης (Bloomberg, Reuters), ενώ αποκτά και επίσημη αποτίμηση.
Ωστόσο, στην παρούσα φάση η χρηματιστηριακή της διαδρομή δεν περιλαμβάνει σχέδια για είσοδο και στο ελληνικό χρηματιστήριο, καθώς μια τέτοια κίνηση θα χρειαζόταν για την χρηματοδότηση ενός επενδυτικού πλάνου που η εταιρεία δεν θα μπορούσε να αυτοχρηματοδοτήσει.
Η εταιρεία έχει ισχυρή χρηματοοοικονομική διάρθρωση, φερεγγυότητα και πρόσβαση στο χρηματοπιστωτικό σύστημα, λόγος για τον οποίο δεν έχει ανταποκριθεί και σε κρούσεις επενδυτικών κεφαλαίων.