Σε νέα εποχή περνάει ο εθνικός αερομεταφορέας της Ιταλίας, καθώς η διαπραγμάτευση της ιταλικής κυβέρνησης με την Ευρωπαϊκή Επιτροπή βρίσκεται σε καθοριστική φάση. Ο νέος αερομεταφορέας της γειτονικής χώρας θα ονομάζεται Ita, ενώ από τους 11.000 υπαλλήλους της Alitalia, στον νέο φορέα θα παραμείνουν μόνο οι 5.000.
Σύμφωνα με όσα αναφέρονται σε δημοσίευμα της Deutsche Welle, το λογότυπο του νέου αερομεταφορέα θα είναι διαφορετικό από εκείνο της Alitalia, ωστόσο θα παραμείνει συνδεδεμένο με τα τρία χρώματα της ιταλικής σημαίας.
Παράλληλα, στο δημοσίευμα του γερμανικού μέσου ενημέρωσης σημειώενται πως όσοι μείνουν εκ των εργαζομένων της Αλιταλια μείνουν εκτός του νέου αερομεταφορέα θα λάβουν κίνητρα για αποχώρηση και συνταξιοδότηση ή να μπορέσουν να κάνουν χρήση κρατικής οικονομικής στήριξης (με το 80% του μισθού) για πέντε χρόνια.
Σημειώνεται ταυτόχρονα πως το προσωπικό εδάφους είναι πιθανόν να απορροφηθεί από τα αεροδρόμια της Ρώμης, ενώ δεν είναι ακόμη σαφές αν θα ενταχθούν στη νέα εταιρία και οι εργαζόμενοι στη συντήρηση των αεροσκαφών. Ο κύριος στόχος είναι να μην υπάρξουν απολύσεις και να δοθεί νέα ώθηση στις μεταφορές φορτίου.
Όπως υπογραμμίζουν οι σχολιαστές, η ιστορία της Alitalia, είναι διαφορετική από εκείνη της Air Franceκαι της Lufthansa. Η κρίση της πανδημίας στην περίπτωσή της προστίθεται σε χρόνια προβλήματα λανθασμένων στρατηγικών επιλογών, υψηλού κόστους, χαμηλής απόδοσης, με τεράστιους μισθούς για τους μάνατζερ αλλά όχι για τους απλούς εργαζόμενους.
Σε ό,τι αφορά το κύριας σημασίας αεροδρόμιο Μαλπένσα του Μιλάνου η Ita θα περιορίσει απογειώσεις και προσγειώσεις (σε σύγκριση με την Alitalia) κατά 9%, ποσοστό κατά πολύ λιγότερο από το 50% που ζητούσε αρχικά η Κομισιόν, όπως αναφέρει η DW.
Ο Ιταλός πρωθυπουργός, Μάριο Ντράγκι, διαβεβαίωσε ότι η κυβέρνησή του θεωρεί την υπόθεση απόλυτης προτεραιότητας. Και πρόσθεσε ότι και ο ίδιος λυπάται ειλικρινά που το ταξίδι της Alitalia τελείωσε αλλά ήταν δυστυχώς αναγκαίο κακό.