Το τελευταίο χρονικό διάστημα παρατηρείται μια κινητικότητα στον κλάδο των σούπερ - μάρκετ, η οποία φαίνεται να οδηγεί σε νέο γύρο ανακατατάξεων, καθώς οι μεγάλοι «παίκτες» της αγοράς προσπαθούν να διεκδικήσουν όλο και μεγαλύτερο μερίδιο μέσα από εξαγορές, στρατηγικές συνεργασίες αλλά ακόμη και από αντικαταστάσεις υψηλόβαθμων στελεχών τους.
Στον τομέα των εξαγορών, η πιο πρόσφατη εξέλιξη ήταν αυτή της βορειοελλαδίτικης εταιρείες Μασούτης, η οποία εξαγόρασε το 50% του Προμηθευτικού και Καταναλωτικού Συνεταιρισμού Κρήτης (ΣΥΝΚΑ) δημιουργώντας έτσι ένα δίκτυο άνω των 400 καταστημάτων με κύκλο εργασιών που συνολικά θα ξεπερνά το 1,1 δισ. ευρώ.
Από την πλευρά της, η αλυσίδα Κρητικός, προχωρεί σταθερά στον στόχο της, ο οποίος σύμφωνα με πηγές προσκείμενες στην εταιρεία είναι το άνοιγμα 30 ως 35 καταστημάτων ετησίως, από τα οποία τα δέκα θα είναι εταιρικά και τα υπόλοιπα franchising.
Η εταιρεία διαθέτει ένα δίκτυο 390 καταστημάτων σε όλη την Ελλάδα, χωρίς να υπολογιστούν σε αυτά τα νέα καταστήματα που μόλις άνοιξαν ή ετοιμάζονται να ανοίξουν, όπως αυτό κοντά στο κέντρο της Αθήνας, στην περιοχή Παγκρατίου αλλά και σε υπόλοιπες περιοχές της Αττικής, όπως στα Μέγαρα και σε νησιά όπως η Τζιά στις Κυκλάδες και το δεύτερο κατάστημα στην Ύδρα.
Η αλυσίδα Σκλαβενίτης, διατηρώντας την πρωτοκαθεδρία από πλευράς τζίρου, παρά τη μείωση των πωλήσεων που καταγράφεται σε ολόκληρο τον κλάδο λόγω του κύματος ακρίβειας συνεχίζει τις επενδύσεις, υλοποιώντας σχέδιο ανακαινίσεων.
Εντός του 2022 αναμένεται να ανακαινιστούν περισσότερα από 40 καταστήματα Σκλαβενίτης σε διάφορες περιοχές της Ελλάδας. Παράλληλα συνεχίζει να επενδύει στις ηλεκτρονικές πωλήσεις μέσω του sklavenitis.gr που έχει ήδη επεκταθεί στις μεγαλύτερες πόλεις της χώρας.
Στις εξελίξεις στην αλυσίδα ΑΒ Βασιλόπουλος, κατεγράφη η αποχώρηση του Βασίλη Σταύρου μετά από 28 χρόνια καριέρας. Η εταιρεία με κίνηση εκ των έσω τοποθέτησε τον Σοφοκλή Γιαννακού στη θέση του προέδρου του ΔΣ, ενώ διευθύνων σύμβουλος είναι ο Jesper Lauridsen, Brand President ΑΒ, Albert και Brand Leader για την περιοχή της Κεντρικής και Νότιας Ευρώπης (CSE)".
Σημειώνεται ότι για το τρέχον έτος, η AB Βασιλόπουλος δίνει ακόμη μεγαλύτερη έμφαση στο ηλεκτρονικό της κανάλι αγορών, ενώ σχεδιάζει διεύρυνση του δικτύου καταστημάτων της.
Ακόμη, στις εξελίξεις στον κλάδο περιλαμβάνεται και η επιστροφή στη χώρα μας της μεγάλης γαλλικής πολυεθνικής αλυσίδας Carrefour, δέκα χρόνια μετά την αποχώρησή της.
Η Carrefour θα επαναδραστηριοποιηθεί στη χώρα μας μέσω της νεοσύστατης Retail & More της οποίας διευθύνων σύμβουλος είναι ο Βασίλης Στασινούλιας, υψηλόβαθμο στέλεχος της Carrefour – Μαρινόπουλος για πάρα πολλά χρόνια.
Σύμφωνα με πληροφορίες τα νέα καταστήματα της συνεργασίας Carrefour – Retail & More δεν θα είναι τα τυπικά μεγάλα σούπερ – μάρκετ αλλά μικρότερα καταστήματα προκειμένου να είναι εναρμονισμένα μες τις σύγχρονες απαιτήσεις των καταναλωτών.
Αποπομπή μέλους του ΕΛΟΜΑΣ
Και ενώ στον κλάδο καταγράφονται αυτές οι εξελίξεις, πριν λίγες ημέρες μια απόφαση της γενικής συνέλευσης του ΕΛΟΜΑΣ δείχνει ότι ίσως βρισκόμαστε στην αρχή ενός εμφύλιου πολέμου, η εξέλιξη του οποίου ίσως και να οδηγήσει στις αίθουσες των δικαστηρίων.
Συγκεκριμένα, η συνέλευση κλήθηκα να αποφασίσει για την αποπομπή ενός από τα νέα μέλη σούπερ μάρκετ που εντάχθηκε μόλις πριν από ένα χρόνο. Από την πλευρά της επιχείρησης και παρά το γεγονός ότι η συνέλευση των μελών αποφάσισε για την αποπομπή της, υποστηρίζεται ότι υπήρξε σφάλμα με τις εξουσιοδοτήσεις που δόθηκαν προς τρία συγκεκριμένα μέλη, τα οποία δεν παρέστησαν δια ζώσης.
Αναφέρεται συγκεκριμένα ότι αυτά τα μέλη ψήφισαν υπέρ της αποπομπής, ενώ πρόθεσή τους ήταν να ψηφίσουν το αντίθετο, δημιουργώντας περαιτέρω σύγχυση επί της διαδικασίας. Η επιχείρηση για την οποία συνεκλήθη η γενική συνέλευση έχει έδρα την Πιερία, και ήταν, όπως προαναφέρθηκε μεταξύ των νέων μελών που εντάχθηκαν την άνοιξη του 2021 στο σχήμα του ομίλου αγορών.
Η αποπομπή της συγκεκριμένης αλυσίδας έρχεται, τη στιγμή που επίκειται η αποχώρηση και της κρητικής αλυσίδας, ΣΥΝΚΑ, η οποία πρόσφατα συμφώνησε με τον Μασούτη για δημιουργία κοινής εταιρείας, η οποία θα διαχειρίζεται όλα τα καταστήματα που διατηρεί η πρώτη σε Κρήτη, Κέρκυρα και νησιά του Αιγαίου.
Σημειώνεται ότι η πλευρά της υπό αποπομπή αλυσίδας προτίθεται να κινηθεί και νομικά εναντίον του ΕΛΟΜΑΣ, καθώς και να προσφύγει στην Επιτροπή Ανταγωνισμού, αμφισβητώντας μεταξύ άλλων και τις διαδικασίες αγορών και προμηθειών προϊόντων, που ακολουθούνται στο εσωτερικό του ομίλου.