Του Απόστολου Σκουμπούρη
Καθώς η κουλτούρα της «βιομηχανίας» του καφέ κερδίζει ολοένα και μεγαλύτερο έδαφος στην Ελλάδα αλλά και διεθνώς, οι εταιρείες που «παράγουν» και καλλιεργούν αυτή την κουλτούρα, με σημαντικές καινοτομίες στον τομέα αυτό, αναπτύσσονται.
Μια από αυτές τις εταιρείες είναι η Nespresso Hellas, μέλος του ομίλου Nestle Hellas, η οποία μολονότι ξεκίνησε την πορεία της μέσα στην κρίση, το 2011, εντούτοις έχει φτάσει να έχει κύκλο εργασιών περί τα 25 εκατ. ευρώ ετησίως, ενώ δίνει δουλειά σε περίπου 140 εργαζόμενους.
Η εταιρεία δρομολογεί το άνοιγμα επιπλέον δύο καταστημάτων τις αμέσως προσεχείς ημέρες, ανεβάζοντας από οκτώ στα δέκα (7 στην Αθήνα και 3 στην επαρχία) το σύνολο του δικτύου της που αποτελείται από Nespresso Boutique.
Όπως τόνισε σε συνάντηση με δημοσιογράφος ο Γενικός Διευθυντής της Nespresso Hellas και υπεύθυνος για την Nespresso στις χώρες των Βαλκανίων Αντώνης Αυγερόπουλος, το 2018 ήταν ένα έτος ανάπτυξης για την εταιρεία, ενώ εξέφρασε την πεποίθηση ότι αυτή η πορεία συνεχίζεται και φέτος.
Αξίζει να σημειωθεί πως από το 2011 οπότε και ξεκίνησε την εμπορική της δραστηριότητα η Nespresso Hellas, τα μεγέθη της έχουν υπερδιπλασιστεί. Η εταιρεία έχει κάνει πάνω από 6 εκατ. ευρώ επενδύσεις αυτή την 8ετία, ενώ δρομολογεί αντίστοιχου μεγέθους τα επόμενα χρόνια όπου οι ρυθμοί ανάπτυξης εκτιμώνται περίπου ίδιοι. Οι πωλήσεις το 2018 ανήλθαν στα 24,5 εκατ. ευρώ έναντι 23,5 εκατ. ευρώ το 2017, ενώ η κερδοφορία προ φόρων έφτασε στα 800 χιλ. ευρώ.
Μέσα στο Νοέμβριο η εταιρεία θα ανοίξει το πρώτο της κατάστημα Nespresso Boutique στην Πάτρα, ενώ την επόμενη Παρασκευή θα ανοίξει κατάστημα μέσα στο εκτπωτικό χωριό McArthurGlen στην Κάντζα Αττικής. Αυτά τα δύο νέα καταστήματα θα είναι σε νέο concept συγκριτικά με τα υπόλοιπα της εταιρείας, πιο κοντά στο look and feel των τόπων παραγωγής, ενώ βασίζονται σχεδόν εξ ολοκλήρου στην κουλτούρα βιώσιμης ανάπτυξης, με υλικά από ανακύκλωση στα τραπέζια και σε πολλές από τις συσκευές. Μετά από αυτά τα καταστήματα, στα μεσοπρόθεσμα σχέδια είναι το άνοιγμα στο Ηράκλειο Κρήτης.
Σύμφωνα με τον κ. Αυγερόπουλο, ο καφές και η ευρύτερη αγορά γύρω από αυτόν έδειξε ανθεκτικότητα μέσα στην κρίση και δεν είχε μεγάλη μείωση. Παράλληλα, έχει αναβαθμιστεί η αγορά αυτή, ως τελικό προϊόν. Και αυτό διότι την τελευταία μπορεί να υπάρχει μια πτώση της κατανάλωσης σε κούπες, όμως καταγράφεται μια αύξηση στην τελική αξία. Η αιτία ήταν ότι αυξήθηκε η κατανάλωση καφέ εκτός σπιτιού.
Παράλληλα αυξάνεται η κατανάλωση καφέδων με βάση τον espresso και μέσα στο σπίτι (με κάψουλες) και εκτός σπιτιού. Ωστόσο σημείωσε ότι στην Ελλάδα καταναλώνονται πάνω από 5 δισ. κούπες καφέ τον χρόνο.
Ειδική αναφορά έκανε ο κ. Αυγερόπουλος στην παρουσία της Nespresso στην Κύπρο, όπου διαθέτει ήδη έξι καταστήματα, καθώς όπως τόνισε, είναι μια αγορά που παρουσιάζει σημαντικούς ρυθμούς ανάπτυξης. Παράλληλα, η επόμενη πρόκληση για την εταιρεία είναι οι αγορές των Βαλκανίων όπου ήδη έχει αποκτήσει παρουσία σε χώρες όπως Σερβία, Σλοβενία και Κροατία, ενώ μέχρι το τέλος του χρόνου θα έχει παρουσία και στη Βουλγαρία.
Η ολιστική προσέγγιση στην ανακύκλωση
Ο επικεφαλής της Nespresso αναφέρθηκε και στο πρόγραμμα ανακύκλωσης καψουλών της εταιρείας αλλά και τους στόχους που έχουν τεθεί, μέσα από μια ολιστική προσέγγιση βιώσιμης ανάπτυξης που έως το 2025 το 50% των καψουλών που πουλάει η Nespresso θα ανακυκλώνονται.
Η εταιρεία έχει δημιουργήσει το δικό της δίκτυο ανακύκλωσης όπου μονάδες συλλογής καψουλών (ειδικοί κάδοι) έχουν τοποθετηθεί στις Nespresso Boutique αλλά και σε συνεργαζόμενα καταστήματα διανομής αλυσίδων ηλεκτρικών ειδών όπου οι καταναλωτές μπορούν να επιστρέφουν τις χρησιμοποιημένες κάψουλες.
Ο όγκος των καψουλών που συγκεντρώνεται μεταφέρεται στο Κέντρο Ανακύκλωσης Κουτιών Αλουμινίου (ΚΑΝΑΛ) της Ελληνικής Βιομηχανίας Αλουμινίου (ΕΛΒΑΛ). Εκεί, ειδικά σχεδιασμένη μηχανή ανακύκλωσης καψουλών διαχωρίζει τον καφέ από το αλουμίνιο, το οποίο στη συνέχεια ανακυκλώνεται με τεχνολογία φιλική προς το περιβάλλον από την ΕΛΒΑΛ για την παραγωγή νέων προϊόντων αλουμινίου. Τα υπολείμματα του καφέ αξιοποιούνται για την παραγωγή κομποστ.
Στόχος αυτής της πρωτοβουλίας, είναι έως το 2020 όλοι οι καταναλωτές να έχουν τη δυνατότητα να ανακυκλώνουν τις κάψουλες της εταιρείας, ενώ έως το 2025 το 50% των καψουλών που πουλάει η Nespresso να ανακυκλώνονται. Στο πλαίσιο αυτό η εταιρεία θέτει σε εφαρμογή μια νέα υπηρεσία που θα δώσει τη δυνατότητα στους καταναλωτές να παραδίδουν στο διανομέα των καψουλών Nespresso τα υλικά προς ανακύκλωση. Σημειώνεται ότι στην Ελλάδα εφέτος εκτιμάται ότι θα ανακυκλωθούν 50% περισσότερες κάψουλες σε σχέση με πέρυσι.
Έχουμε πάνω από 100.000 σημεία συλλογής σε όλον τον κόσμο. Έχουμε επιλέξει το αλουμίνιο μια και εκτιμούμε ότι δεν αλλοιώνει γεύση και ανακτάται 100%.