Σαν την τέλεια καταιγίδα περιέγραψε την κατάσταση ο ιδρυτής και διευθύνων σύμβουλος της Jumbo, Απόστολος Βακάκης, τονίζοντας ότι βαδίζουμε σε αχαρτογράφητα νερά, ενώ είμαστε στην αρχή του προβλήματος και όχι στο τέλος του.
«Βαδίζουμε σε αχαρτογράφητα νερά, ενώ είμαστε στην αρχή του προβλήματος και όχι στο τέλος του, η φετινή χρονιά πρέπει να θεωρείται χαμένη, αλλά καλύτερα ένας χαμένος χρόνος, παρά μια χαμένη εταιρεία. Είμαι πολύ ανήσυχος», ήταν λόγια του επικεφαλής της εισηγμένης.
Μιλώντας μέσω τηλεδιάσκεψης σε αναλυτές και δημοσιογράφους την Τρίτη το απόγευμα με αφορμή την παρουσίαση των μεγεθών του 2019, ο κ. Βακάκης εξέφρασε ανοικτά την ανησυχία του για τις εξελίξεις, εκτίμησε ότι η ελληνική οικονομία θα γνωρίσει φέτος ύφεση 10%, σημειώνοντας ότι η Jumbo θα επιβιώσει – αυτό είναι σίγουρο – όμως θα «πρέπει να προετοιμαστούμε για τα χειρότερα».
Η φετινή χρονιά, έρχεται να διακόψει απολύτως βίαια ένα σχεδόν 20ετές momentum σημαντικής ανάπτυξης πωλήσεων και κερδών για τη Jumbo, καθώς σ’ όλες τις αγορές που δραστηριοποιείται υπάρχει «κλείδωμα» των καταστημάτων, αλλάζοντας απότομα το status quo στη χρηματοοικονομική εικόνα. H διοίκηση μάλιστα δε διστάζει να τονίζει πως «οι επόμενοι 18 μήνες θα συνεχίσουν να αποτελούν πρόκληση σταθερότητας και επιβίωσης στο περιβάλλον της νέας κανονικότητας».
Ο κ. Βακάκης τόνισε πως ο αγώνας επιβίωσης, οι προσαρμογές και η συντήρηση που θα κάνει ο όμιλος φέτος, θα δώσει τη δυνατότητα για ένα καλύτερο 2021.
Για την περίοδο του lockdown είπε ότι ο όμιλος έκανε συντήρηση και δεν «έκαψε» πολλά μετρητά, όμως το κυρίαρχο ζήτημα είναι πως θα κινηθεί το εμπόριο μετά την άρση των περιοριστικών μέτρων. Έφερε ως παράδειγμα χώρες όπως η Ρουμανία και η Βουλγαρία όπου ο όμιλος έχει μεγάλη παρουσία και όπου μετά την άρση των lockdowns, ο τζίρος των καταστημάτων έχει… gap 55% συγκριτικά με τα προ κρίσης επίπεδα!
Θυμίζουμε πως σε όλες τις χώρες όπου ο όμιλος δραστηριοποιείται, Ελλάδα, Ρουμανία, Βουλγαρία και Κύπρος έχει επιβληθεί lockdown από τα μέσα Μαρτίου, κάτι που κοστίζει στην Jumbo 5% επί των πωλήσεων – για κάθε μήνα, πλην των μηνών Σεπτεμβρίου και Δεκεμβρίου όπου λόγω ειδικών συνθηκών (σχολεία και Χριστούγεννα) αποφέρουν μεγαλύτερο τζίρο.
Αυτό, σε συνδυασμό με τις αποφάσεις για το κλείσιμο καταστημάτων που λειτουργούν σε εμπορικά κέντρα επηρεάζουν δραματικά τις πωλήσεις και στις χώρες αυτές. Παράλληλα, τεράστιο ήταν το πλήγμα από την… ακύρωση της εορταστικής περιόδου του Πάσχα, όπου παραδοσιακά φέρνουν περίπου το 12% του συνολικού τζίρου της Jumbo.