Εμπλοκή στην διάσωση της Lufthansa προκάλεσαν οι όροι που έθεσε η Ευρωπαϊκή Επιτροπή, οι οποίοι μεταξύ άλλων περιλάμβαναν την παραίτηση της εταιρείας από τα δικαιώματα που διατηρεί στα αεροδρόμια της Φρανκφούρτης και του Μονάχου.
Το εποπτικό συμβούλιο της γερμανικής αεροπορικής εταιρεία απέρριψε την Τετάρτη τους όρους που επέβαλαν οι Βρυξέλλες προκειμένου να προχωρήσει η κρατική διάσωση του αερομεταφορέα ύψους 9 δισεκατομμυρίων ευρώ.
Η Ευρωπαϊκή Επιτροπή ζητά, την παραχώρηση στον ανταγωνισμό δικαιωμάτων προσγείωσης και απογείωσης στα αεροδρόμια – κόμβους της Φρανκφούρτης και του Μονάχου, ως «αποζημίωση» για την κρατική βοήθεια που επρόκειτο να δοθεί στην γερμανική εταιρία.
«Κάτι τέτοιο θα αποδυνάμωνε την λειτουργία των δύο αεροδρομίων ως κόμβων για την Lufthansa», επισήμανε το Εποπτικό Συμβούλιο της αεροπορικής εταιρίας, προσθέτοντας ότι θα πρέπει να εξεταστούν ενδελεχώς οι οικονομικές συνέπειες για την επιχείρηση, ο προγραμματισμένος περιορισμός των μέτρων σταθεροποίησης, καθώς και πιθανά εναλλακτικά σενάρια.
Αναλυτικά, η ανακοίνωση του Εποπτικού Συμβουλίου της Lufthansa:
«Σε σημερινή του συνάντηση, το Εποπτικό Συμβούλιο της Deutsche Lufthansa AG συζήτησε την αποδοχή του πακέτου διάσωσης από το Ταμείο Οικονομικής Σταθεροποίησης (WSF) της Ομοσπονδιακής Δημοκρατίας της Γερμανία, συμπεριλαμβάνοντας την απαραίτητη πρόσκληση σε Γενική Συνέλευση.
Το Εποπτικό Συμβούλιο έχει επίσης λάβει υπόψη τους όρους που έχουν υποδειχθεί από την Ευρωπαϊκή Επιτροπή και κρίνει ότι θα οδηγήσουν σε αποδυνάμωση της κεντρικής λειτουργίας των κύριων αεροδρομίων της Lufthansa σε Φρανκφούρτη και Μόναχο. Ο επακόλουθος οικονομικός αντίκτυπος στην εταιρεία και στην προγραμματισμένη αποπληρωμή των μέτρων σταθεροποίησης, καθώς και τα ενδεχόμενα εναλλακτικά σενάρια, χρήζουν περαιτέρω και εντατικότερης ανάλυσης.
Με αυτά τα δεδομένα, το Εποπτικό Συμβούλιο δεν ήταν σε θέση να εγκρίνει το πακέτο διάσωσης υπό το πρίσμα των όρων που έχουν τεθεί από την Ευρωπαϊκή Επιτροπή. Ωστόσο, το Εποπτικό Συμβούλιο συνεχίζει να θεωρεί το σχέδιο διάσωσης του Ταμείου Οικονομικής Σταθεροποίησης ως τη μόνη βιώσιμη εναλλακτική λύση για τη διατήρηση της φερεγγυότητας.
Η Deutsche Lufthansa AG δεν πρόκειται να συγκαλέσει, για την ώρα, Έκτακτη Γενική Συνέλευση για την ολοκλήρωση των μέτρων σταθεροποίησης».
Το σχέδιο για την διάσωσή προβλέπει «ένεση» εννέα δισ. ευρώ από την γερμανική κυβέρνηση η οποία θα αποκτήσει το 20% του αερομεταφορέα με ανοικτό το ενδεχόμενο το μερίδιο να αυξηθεί στο 50% συν μία μετοχή στην περίπτωση που γίνει απόπειρα εξαγοράς του. Βασική επιδίωξη της κυβέρνησης να προστατευθούν οι θέσεις εργασίας.
Για το ίδιο θέμα ο Γερμανός υπουργός Οικονομίας Πίτερ Αλτμάγιερ ανέφερε ότι ανέμενε από την Ευρωπαϊκή Επιτροπή την έγκριση της διάσωσης της εταιρείας, ενώ τόνισε πως ότι είναι προς το συμφέρον της Ευρώπης η αποφυγή της πώλησης εταιρειών με αντίστοιχη στρατηγική σημασία.
Υπενθυμίζεται ότι χθες η ιρλανδική εταιρία χαμηλού κόστους Ryanair ανακοίνωσε ότι σκοπεύει να προσφύγει εναντίον της Lufthansa στο Ευρωπαϊκό Δικαστήριο, εφόσον λάβει τελικά κρατική οικονομική βοήθεια.