Τη δημιουργία ενός νέου ακτοπλοϊκού σχήματος που θα κατέχει τη δεύτερη θέση στην Ευρώπη μεταξύ των ακτοπλοϊκών ομίλων όσον αφορά τη διακίνηση πελατών και στην τέταρτη από άποψη μεγέθους στόλου, σηματοδοτεί η συγχώνευση με απορρόφηση της ΑΝΕΚ από το Attica Group.
Μετά την επί της αρχής συμφωνία των πιστωτών της για την έκταση της απομείωσης των δανειακών υποχρεώσεων της κρητικής εταιρείας αλλά και της μεταξύ τους κατανομής των βαρών μπαίνει στην τελική ευθεία η ενοποίηση των δύο εταιρειών που μπορεί να έχει ολοκληρωθεί πριν από την έναρξη της θερινής περιόδου του 2022. Ο νέος όμιλος θα ελέγχει τα εμπορικά σήματα BlueStar, SuperFast, Hellenic Seaways και της ΑΝΕΚ.
Έτσι πλέον Τράπεζα Πειραιώς και Alpha Bank βρίσκονται σε «κοινή ρότα» για την υπογραφή MoU με τα ΔΣ των δύο ακτοπλοϊκών εταιριών να προχωρούν στις σχετικές αποφάσεις και στην επικύρωσή τους από τις γενικές συνελεύσεις των μετόχων τους.
Οι εξελίξεις είχαν δρομολογηθεί, σύμφωνα με στοιχεία που είδαν το φως της επικαιρότητας, καθώς λίγο πριν την εκπνοή του 2021, εγκρίθηκε από τα αρμόδια όργανα της Τράπεζας Πειραιώς (Επιτροπή Συμμετοχών της Πειραιώς και Εκτελεστική Επιτροπή), η αγορά των απαιτήσεων που διατηρεί η Alpha Bank από δάνεια της ΑΝΕΚ και έτσι ανοίγει και τυπικά ο δρόμος για την έγκριση πιστωτών επί του σχεδίου διάσωσης της κρητικής ακτοπλοϊκής εταιρείας, που έχει υποβάλει η Attica Group.
Απομένει η υπογραφή Memorandum of Understanding, το οποίο θα καθορίζει, μεταξύ άλλων, τον χρόνο ολοκλήρωσης της συναλλαγής.
Η ΑΝΕΚ βαρύνεται με δανεισμό της τάξης των 250 εκατ. και επιπλέον υποχρεώσεις 50 εκατ. προς προμηθευτές και τρίτους. Η υπό συζήτηση συμφωνία προβλέπει σημαντική απομείωση του τραπεζικού δανεισμού, έως και κατά 150 εκατ. ευρώ, σύμφωνα με ορισμένες πηγές, και τη διασφάλιση της εξόφλησης των προμηθευτών στο ακέραιο.
Η ολοκλήρωση του deal θα βάλει τέλος στα προβλήματα ρευστότητας που αντιμετωπίζει η ΑΝΕΚ, και θα ισχυροποιήσει τον όμιλο της Attica Group καθώς θα βρίσκεται στη δεύτερη θέση στην Ευρώπη μεταξύ των ακτοπλοϊκών ομίλων με δυνατότητα διακίνησης 49.000 επιβατών, μεταφορική ικανότητα οχημάτων στα 40.000 lane meters, ενώ θα κατέχει την τέταρτη θέση βάσει μεγέθους στόλου.
Η ισχυροποίηση της Attica με την εν λόγω συγχώνευση μπορεί να επαυξήσει την αξία της, η οποία σε όρους enterprise value μπορεί να αγγίξει βάθος τριετίας, αν τα Ebitda των δύο εταιρειών επιστρέψουν στα επίπεδα του 2019 σε ορίζοντα τριετίας το ένα δισ. ευρώ.