Θετικά αποτελέσματα έχει το πρόγραμμα λειτουργικής αναδιάρθρωσης που εφαρμόζει εδώ και καιρό η Forthnet, καθώς στο πρώτο εξάμηνο του 2018 πέτυχε αύξηση στο EBIDTA κατά 11,4%, δραστηριοποιούμενη σ'' ένα αφιλόξενο περιβάλλον με υπερφορολόγηση τόσο στη συνδρομητική τηλεόραση όσο και στην τηλεφωνία.
Πιο αναλυτικά, τα EBIDTA έφτασαν στα 17,9 εκατ. ευρώ έναντι 16,1 στο περυσινό πρώτο εξάμηνο,
ενώ ο συνολικός τζίρος έφτασε στα 144,4 εκατ. ευρώ.
Η διοίκηση της Forthnet εφαρμόζει συντονισμένο πρόγραμμα λειτουργικής αναδιάρθρωσης, διαφοροποιώντας το επιχειρησιακό της πλάνο, παίρνοντας μια σειρά αποφάσεων με στόχο αφενός την ενίσχυση των εσόδων από νέες δραστηριότητες και αφετέρου την αλλαγή του κοστολογικού μοντέλου της εταιρείας.
Παράλληλα, η εταιρεία μέσω επιτυχημένων επιχειρηματικών κινήσεων, κατάφερε και σύναψε σημαντικές συνεργασίες με κορυφαίους ομίλους για την παροχή τηλεπικοινωνιακών υπηρεσιών όπως Ελληνικά Πετρέλαια, ΦΑΓΕ, Εταιρεία Διαχείρισης Αερίου και Pet City.
Έτσι, σύμφωνα με τα οικονομικά αποτελέσματα η Forthnet ενίσχυσε τα έσοδα από εταιρικούς πελάτες κατά 4,6%, ενώ πέτυχε βελτίωση των εσόδων από τη διαφήμιση κατά 6,1% ως αποτέλεσμα του διαρκώς βελτιωμένου περιεχομένου του τηλεοπτικού προγράμματος της Nova.
Τα ενοποιημένα συνολικά έσοδα στο 1ο εξάμηνο του 2018 διαμορφώθηκαν στα 144,4 εκατ. ευρώ, παρουσιάζοντας μείωση σε σχέση με το 1ο εξάμηνο του 2017.
Ταυτόχρονα αποβλέποντας στην πλήρη κάλυψη του συνόλου των αναγκών του ελληνικού νοικοκυριού, η Forthnet λάνσαρε τον Ιούνιο του 2018 την υπηρεσία Nova Energy προσφέροντας στους συνδρομητές της μια ενιαία ολοκληρωμένη εμπειρία υπηρεσιών κάτω από το ιδιαίτερα ισχυρό και αναγνωρίσιμο brand Nova.
Κατά 25% μειωμένες οι δαπάνες για το ελληνικό πρωτάθλημα
Η Forthnet κατάφερε και πέτυχε μείωση των δαπανών για το ελληνικό πρωτάθλημα ποδοσφαίρου κατά περίπου 25% με την επιλογή της να προχωρήσει στον πρόωρο τερματισμό της σύμβασης κεντρικής διαχείρισης της Super League και να προχωρήσει στην σύναψη διμερών εμπορικών συμφωνιών με τις πλέον δημοφιλείς ομάδες.
Η κίνηση της Forthnet για τον τερματισμό της ΣΚΔ θα αρχίσει να αποφέρει καρπούς στα οικονομικά της μεγέθη το επόμενο διάστημα, καθώς οι διμερείς συμβάσεις με τις εννέα ΠΑΕ ισχύουν από την αγωνιστική περίοδο 2018-2019.
Την ίδια στιγμή εξασφάλισε για τους συνδρομητές της όχι μόνο το τηλεοπτικό περιεχόμενο που τους πρόσφερε και την προηγούμενη σεζόν, αλλά επιπλέον και το ιταλικό πρωτάθλημα ποδοσφαίρου, που μέχρι την προηγούμενη σαιζόν μεταδιδόταν από την ανταγωνιστική συνδρομητική πλατφόρμα.
Παράλληλα, η στρατηγική απόφαση της Forthnet για χονδρική διάθεση του premium αθλητικού και κινηματογραφικού περιεχομένου στους τελικούς καταναλωτές μέσω περισσοτέρων παρόχων Pay TV στην Ελλάδα και την Κύπρο, αρχίζει να αποδίδει καρπούς.
Η εταιρεία στο Α' εξάμηνο του 2018 ενίσχυσε τόσο το αθλητικό όσο και το κινηματογραφικό περιεχόμενο που προσφέρει στους συνδρομητές της προχωρώντας σε νέες συμφωνίες (π.χ. ιταλικό πρωτάθλημα, όλες οι γαλλικές διοργανώσεις ποδοσφαίρου, EuroCup στο μπάσκετ) ή ανανεώσεις (MGM, 21st Century Fox, Discovery Communications για τη μετάδοση των καναλιών Discovery Channel, Animal Planet, Discovery Showcase HD και των Eurosport1, Eurosport1 HD και Eurosport2).
Επίσης, η Forthnet προχώρησε στην πώληση του ποσοστού 99,31% που κατείχε στην θυγατρική της εταιρεία FORTHcrs. Η πώληση της FORTHcrs είναι μέρος του προγράμματος λειτουργικής αναδιάρθρωσης της Forthnet και εντάσσεται στην στρατηγική ενίσχυσης των κυρίων τομέων στους οποίους διαθέτει ανταγωνιστικά πλεονεκτήματα, όπως οι υπηρεσίες συνδρομητικής τηλεόρασης και συνδυασμένων υπηρεσιών (Pay-TV/3Play), ενώ αναμένεται να συμβάλει στις πρωτοβουλίες της εταιρείας για τη βελτίωση της ρευστότητάς της.
Οι συνδρομές
Η Nova αριθμεί 952 χιλιάδες συνδρομές λιανικής, εξυπηρετώντας 672 χιλιάδες μοναδικά νοικοκυριά, 555 χιλιάδες συνδρομητές broadband και 463 χιλιάδες συνδρομητές Pay TV λιανικής και χονδρικής σε Ελλάδα και Κύπρο.
H ζήτηση και η συνδρομητική βάση στην λιανική συνεχίζουν να επηρεάζονται από τον συνδυασμό της υπερφορολόγησης του κλάδου και την χαμηλή αγοραστική δύναμη των καταναλωτών.
Διμερείς συμβάσεις με εννέα ΠΑΕ της Super League, οδηγούν σε μείωση του κόστους δικαιωμάτων ελληνικού ποδοσφαίρου κατά 25% - Το αθλητικό περιεχόμενο της Nova ενισχύεται σημαντικά με την προσθήκη του Ιταλικού πρωταθλήματος ποδοσφαίρου. Το μερίδιο των συνδρομητών Nova 3Play, σε σχέση με το σύνολο της συνδρομητικής βάσης της Forthnet διαμορφώθηκε στο 41,6%.
Π. Παπαδόπουλος: Ανθεκτικά αποτελέσματα σε μια δύσκολη αγορά
Ο Διευθύνων Σύμβουλος της Forthnet κ. Πάνος Παπαδόπουλος με αφορμή τη δημοσίευση των αποτελεσμάτων δήλωσε:
«Παρά τη συνεχιζόμενη πίεση στο διαθέσιμο εισόδημα των καταναλωτών και την υπερφορολόγηση στις αγορές που δραστηριοποιούμαστε, πετύχαμε να βελτιώσουμε το EBITDA του εξαμήνου κατά 11,4%, εφαρμόζοντας πρόγραμμα λειτουργικής αναδιάρθρωσης της Εταιρείας.
Με τον πρόωρο τερματισμό της σύμβασης κεντρικής διαχείρισης της Super League από την πλευρά μας και την σύναψη διμερών εμπορικών συμφωνιών με εννέα ποδοσφαιρικές ομάδες - μεταξύ των οποίων τις εμπορικότερες και πλέον ανταγωνιστικές - πετύχαμε σημαντική μείωση των σχετικών δαπανών αρχής γενομένης από την αγωνιστική σαιζόν 2018-2019, εξασφαλίζοντας ταυτόχρονα στους συνδρομητές μας πρόσβαση και στο Ιταλικό πρωτάθλημα ποδοσφαίρου.
H στρατηγική μας απόφαση για χονδρική διάθεση του premium αθλητικού και κινηματογραφικού μας περιεχομένου στους τελικούς καταναλωτές μέσω περισσοτέρων παρόχων Pay TV στην Ελλάδα και την Κύπρο, αρχίζει να αποδίδει καρπούς.
Τέλος, με την συνεχή αναβάθμιση των OTT υπηρεσιών μας (Nova GO και Nova On Demand) βελτιώνουμε καθημερινά την συνολική εμπειρία των συνδρομητών μας, ενώ λανσάραμε τις υπηρεσίες Nova Energy στο πλαίσιο του διαρκούς στόχου μας για ολοκληρωμένη κάλυψη των αναγκών των ελληνικών νοικοκυριών».