Του Απόστολου Σκουμπούρη
Σε φάση σταδιακής ανάκαμψης και επανατοποθέτησης στην αγορά βρίσκεται ο ευρύτερος κλάδος της πληροφορικής τα τελευταία χρόνια, καθώς η σύγκλιση τεχνολογιών, κυρίως internet και τηλεπικοινωνιών, αλλά και η νέα ψηφιακή επανάσταση, «επιβάλει» την... επιστροφή του κλάδου, κάτω βεβαίως από εντελώς νέα βάση σε σχέση με το παρελθόν.
Οι πάλαι ποτέ μεγάλοι του κλάδου ουσιαστικά δεν υπάρχουν ή υπάρχουν μόνο ως εντελώς διαφοροποιημένα «μαγαζιά» συγκριτικά με το παρελθόν, πιο μαζεμένα, πιο ευέλικτα και φυσικά πολύ πιο μικρά. Άλλωστε ο κλάδος της (ευρύτερης) πληροφορικής στο όχι μακρινό παρελθόν, αποτέλεσε ένα δυσμενώς και δραματικά... ματαιωμένο success story στη χώρα μας.
Ένας κλάδος που γιγαντώθηκε απότομα μεταξύ του ''95 και 2000, «πατώντας» στα Κοινοτικά Πλαίσια Στήριξης και στα άλλα «επιδοτούμενα» projects, όμως στην πορεία δεν έβαλε βάσεις βιώσιμης συνέχειας. Τα αποτελέσματα γνωστά και δραματικά σε κάποιες περιπτώσεις, με μεγάλους εισηγμένους ομίλους να χρεοκοπούν με κρότο.
Όμως, η ανάγκη για έργα πληροφορικής και παροχής υπηρεσιών software και εξειδικευμένου λογισμικού, σε πληθώρα κλάδων, είναι πιο μεγάλη από ποτέ. Ο ψηφιακός μετασχηματισμός είναι μια επανάσταση που «τρέχει» με ιλιγγιώδεις ταχύτητες, με την Ελλάδα να ακολουθεί έστω και με κάποια καθυστέρηση μια μνημειώδη μετάλλαξη που λαμβάνει χώρα παγκόσμια.
Μέσα σ'' αυτό το τοπίο, καινούριες εταιρείες παροχής υπηρεσιών πληροφορικής ξεπηδούν και στη χώρα μας, ενώ τα τελευταία χρόνια, αρκετές ελληνικές startups και πλατφόρμες υψηλής τεχνολογίας και εξειδίκευσης, έχουν εξαγοραστεί από διεθνή κεφάλαια.
Πρόκειται για εταιρείες που έχουν στηθεί σε εντελώς άλλες βάσεις συγκριτικά με το παρελθόν, με πολύ ευέλικτα σχήματα, σύγχρονους εργασιακούς όρους και γενικώς δυνατότητα εξειδικευμένων υπηρεσιών, προσαρμοσμένων απολύτως στις ανάγκες του εκάστοτε πελάτη. Και φυσικά, πρόκειται για εταιρείες που δεν... ποντάρουν ούτε στα μεγάλα έργα των πάλαι ποτέ Κοινοτικών Πλαισίων Στήριξης, ούτε σε έργα του δημοσίου, αλλά ούτε και σε άλλα «επιδοτούμενα» projects...
Ποια είναι η Bewise
Χθες, στο Μαρούσι, έκανε την πρώτη παρουσίασή της στους δημοσιογράφους μια τέτοια startup εταιρεία πληροφορικής, που ιδρύθηκε μόλις τον Αύγουστο του 2018, με την πρωτοβουλία τριών μετόχων – στελεχών που είχαν ήδη εργαστεί επί χρόνια στο εξωτερικό.
Πρόκειται για την Bewise που ασχολείται με την κυβερνοασφάλεια και η πορεία της δείχνει ότι αγορά υπάρχει μεγάλη ζήτηση για τέτοιες υπηρεσίες, σε μια περίοδο που χιλιάδες ελληνικές εταιρείες είναι υποχρεωμένες να αλλάξουν τον τρόπο λειτουργίας τους, σ'' ό,τι αφορά το διαδίκτυο και τις δυνατότητες που αυτό παρέχει.
Η Bewise έχει υψηλές βλέψεις και παρότι, ακόμη, νεοσσός, μεγαλώνει ταχύτατα. Όταν ξεκίνησε, τον Αύγουστο του 2018, είχε μόνο 4 εργαζόμενους. Σήμερα, μόλις μετά από επτά μήνες, απασχολεί 25 άτομα υψηλής εξειδίκευσης, ενώ έχει ήδη να παρουσιάσει ένα εντυπωσιακό παλμαρέ έργων που θα της αποφέρουν φέτος τουλάχιστον 2,5 εκατ. ευρώ σε έσοδα.
Στους πρώτους μήνες λειτουργίας, η εταιρεία έχει ήδη υλοποιήσει 124 έργα, σε 69 πελάτες και σε κλάδους όπως retail, finance και Shipping, ενώ αυτή την περίοδο ολοκληρώνει και παραδίδει περί τα 15 νέα έργα. Ενδεικτικά ονόματα πελατών είναι οι εταιρείες, Metro AEBE, Olympia Group, Alumil, Γιώτης, ΝΕΑ ΟΔΟΣ, LAPIN HOUSE, Εκδόσεις Ψυχογιός, PUBLIC, Sunlight και ZENIΘ.
Στη χρηματοδότηση και στο μετοχικό κεφάλαιο της εταιρείας συμμετέχουν οι Χρήστος Μάγκος και Γιάννης Σαρρής από την εταιρεία Interunity, ενώ CEO της εταιρείας είναι ο Μενέλαος Μακρυγιάννης.
Όπως τόνισε χθες ο κ. Μακρυγιάννης, το προφίλ της εταιρείας συνοψίζεται σε τρείς λέξεις: «ICT services boutique». Παρέχει δηλαδή λύσεις στο φάσμα του ICT, με εστίαση στην ποιότητα των υπηρεσιών και στην tailor-made λύση για τον πελάτη. Συγκεκριμένα η εταιρεία παρέχει λύσεις σε πέντε βασικά πεδία:
Collaboration - Business Software – Cybersecurity - Cloud & IT Infrastructure και Managed Services
Το διαφορετικό
Όπως τόνισαν χθες τα νεαρά στελέχη της εταιρείας, όραμα της Bewise είναι πολύ σύντομα να αναγνωριστεί ως η εταιρεία πληροφορικής που παρέχει state-of-the-art λύσεις και απαντά στα επιχειρηματικά προβλήματα. Σύμφωνα με τον κ. Μακρυγιάννη, αυτό που διαφοροποιεί την Bewise είναι η υψηλή εξειδίκευση των στελεχών της.
Δεδομένου ότι – γενικά – οι λύσεις και τα προϊόντα στην αγορά της Πληροφορικής είναι συγκεκριμένα για όλους, όλοι κάνουν επιλογή από το ίδιο «καλάθι», αυτό που μπορεί να κάνει τη διαφορά είναι οι υπηρεσίες boutique, ήτοι οι εστιασμένες και μελετημένες υπηρεσίες στον εκάστοτε πελάτη, ανάλογα με τις ανάγκες του.
Για το λόγο αυτό, σύμφωνα με τον κ. Μακρυγιάννη, η Bewise, στρατηγικά και στοχευμένα επιδόθηκε σε «κυνήγι» κορυφαίων μηχανικών και επιστημόνων – προγραμματιστών από την αγορά για το στελεχιακό δυναμικό της.
Επέκταση στο εξωτερικό
Όπως τόνισαν χθες τα στελέχη της Bewise, η Ελλάδα έχει εξαιρετικούς μηχανικούς στον ευρύτερο τομέα της πληροφορικής και της ψηφιακής τεχνολογίας. Αυτό άλλωστε το αποδεικνύουν και οι χιλιάδες Έλληνες που έχουν πάρει μεταγραφή για διεθνείς ομίλους, όλα τα τελευταία χρόνια.
Από εκεί και πέρα, στόχος της εταιρείας είναι να «πατήσει» γερά στην ελληνική αγορά, συνάπτοντας μακροχρόνιες συνεργασίες με όλους τους πελάτες που «χτίζει» και κατόπιν να χτυπήσει παρόμοια projects στο εξωτερικό. Άλλωστε, όπως τόνισαν οι ίδιοι, τα ίδια έργα στο εξωτερικό κοστολογούνται πολύ υψηλότερα, οπότε τα περιθώρια κερδών πολλαπλασιάζονται.