Coca-Cola: Kλειστό το εργοστάσιο στο Κίεβο - Δεν δίνει guidance

Coca-Cola: Kλειστό το εργοστάσιο στο Κίεβο - Δεν δίνει guidance

Δεν μπορεί να μετρήσει αυτή τη στιγμή τον πραγματικό αντίκτυπο του πολέμου στην Ουκρανία στα μεγέθη της η Coca-Cola HBC με χρηματιστηριακή της ανακοίνωση, υπογραμμίζοντας, ταυτόχρονα, ότι δεν θεωρεί «συνετό» να δώσει κάποια εκτίμηση για τα αποτελέσματά της εντός του τρέχοντος έτους. 

Παράλληλα αναφέρει ότι έχει διακόψει την παραγωγή στο εργοστάσιό της στο Κίεβο και σημειώνει ότι το 20% του όγκου πωλήσεων αλλά και των κερδών προ φόρων και τόκων του 2021 προήλθαν από Ρωσία και Ουκρανία. 

Πιο αναλυτικά και σύμφωνα με την ανακοίνωση:

«Η ασφάλεια των εργαζομένων μας είναι η ύψιστη προτεραιότητά μας. Παραμένουμε σε συνεχή επαφή με τους ανθρώπους μας στην Ουκρανία και τη Ρωσία και κάνουμε ό,τι μπορούμε για να τους υποστηρίξουμε. Σταματήσαμε προσωρινά την παραγωγή στο εργοστάσιό μας στο Κίεβο στις 24 Φεβρουαρίου και απομακρύνθηκαν οι υπάλληλοι. 

Με τη δημοσίευση της ανακοίνωσης των αποτελεσμάτων 2021 στις 22 Φεβρουαρίου, η Coca-Cola HBC έθεσε guidance για το έτος σε ένα ευρύ φάσμα που λαμβάνει υπόψη τους γεωπολιτικούς κινδύνους, καθώς και τις αντιξοότητες από εμπορεύματα και νομίσματα. Ωστόσο, την τελευταία εβδομάδα η κατάσταση στην Ουκρανία και τη Ρωσία κλιμακώθηκε σαφώς περισσότερο και ταχύτερα από ό,τι αναμενόταν.

Είναι ακόμη πολύ νωρίς για να ποσοτικοποιηθεί ο αντίκτυπος που θα έχει η εξελισσόμενη γεωπολιτική κρίση και οι αντιδράσεις των κυβερνήσεων, στις δραστηριότητές μας ή στα αποτελέσματα ολόκληρου του έτους 2022.

Δεδομένου ότι το περίπου 20% του όγκου πωλήσεων και των EBIT του 2021 προέρχονται από τις δύο περιοχές, σε συνδυασμό με την αβεβαιότητα για τη διάρκεια και τον οικονομικό αντίκτυπο, δεν πιστεύουμε πλέον ότι είναι συνετό να παρέχουμε guidance για το οικονομικό έτος.

Η εταιρία δηλώνει έτοιμη να προχωρήσει σε διοικητικές πράξεις αύξησης εσόδων, μεταξύ των οποίων και η τιμολόγηση, για να μετριαστούν η υποτίμηση του νομίσματος και το υψηλότερο κόστος των πρώτων υλών. Επίσης, δηλώνει έτοιμη να ανακατανείμει τις δαπάνες μάρκετινγκ και τις κεφαλαιακές επενδύσεις σε άλλες αγορές. Η διαχείριση των λειτουργικών εξόδων είναι ενσωματωμένη στην επιχείρησή και θα συνεχίσει να αποτελεί βασικό στοιχείο των σχεδίων της για το έτος