Εν αναμονή της απόφασης του ΣτΕ βρίσκεται η διοίκηση της Cosco για να αρχίσουν οι εργασίες για την επέκταση του λιμένα κρουαζιέρας. Την ίδια στιγμή έχουν ήδη υπογραφεί συμβάσεις με κατασκευαστές και προμηθευτές για το σύνολο των έργων ύψους 295 εκατ. ευρώ που θα πραγματοποιηθούν σε ορίζοντα τετραετίας, ενώ ολοκληρώθηκε η μεταβίβαση του 16% από το ΤΑΙΠΕΔ στην εταιρεία.
Όπως αναφέρουν πηγές της εταιρείας στο Liberal Markets, για τη μεταβίβαση του 16% του ποσοστού του ΤΑΙΠΕΔ στην Cosco, έγινε καινούργια συμφωνία, μέσω της οποίας η εταιρεία φτάνει το ποσοστό της στο 67%. «Δόθηκαν επιπλέον ρήτρες για να διαφυλαχθεί η υλοποίηση του επενδυτικού προγράμματος 295 εκατ. ευρώ, μέσω επιπλέον εγγυητικών επί ποσοστού του αντεκτέλεστου» αναφέρουν οι ίδιες πηγές, ενώ προσθέτουν πως «ένα μέρος των επενδύσεων έχει ήδη ξεκινήσει, ενώ για την πλειονότητα των έργων έχουν ήδη υπογραφεί συμβάσεις με κατασκευαστές και προμηθευτές».
Σε ό,τι αφορά στο μεγάλο project της επέκτασης του λιμένα κρουαζιέρας, ομάδα πολιτών της Πειραϊκής είχε κάνει νομικές ενέργειες ενώπιον του ΣτΕ, με το ανώτατο δικαστήριο να αναμένεται εντός του έτους να εκδώσει την απόφασή του.
Μετά την έγκριση από το Ελεγκτικό Συνέδριο της μεταβίβασης του 16% του ΤΑΙΠΕΔ στην Cosco, ακολουθεί η κατάθεση της συμφωνίας στη Βουλή προκειμένου να ψηφιστεί η τροποποίηση της σύμβασης παραχώρησης μεταξύ του ελληνικού δημοσίου και του ΟΛΠ.
Την ίδια στιγμή η διοίκηση του ΟΛΠ είναι απόλυτα ικανοποιημένη από τα αποτελέσματα του πρώτου εξαμήνου του έτους. Όπως αναφέρουν πηγές της εταιρείας η κρουαζιέρα έχει ανακάμψει πλήρως και σε πολλές περιπτώσεις φτάνει τα επίπεδα του 2019. Αξιοσημείωτη είναι η αύξηση και στο car terminal, με τη διακίνηση αυτοκινήτων να φτάνει στα επίπεδα του 2019. Η ανάπτυξη στα εμπορευματοκιβώτια και στη ναυπηγοεπισκευής, κινούνται οριακά (-0,74%) στα ίδια επίπεδα με το 2020, κάτι που είναι φυσιολογικό αν σκεφτεί κανείς τις διαταραχές στις εφοδιαστικές αλυσίδες που συνεπάγεται η πανδημική κρίση.
Η διοίκηση της εταιρείας εκτιμά πως τα έσοδα θα αυξηθούν στο σύνολο της χρήσης, καθώς η οικονομία επανακάμπτει σταδιακά από τις οικονομικές επιπτώσεις της πανδημίας. Άγνωστος παράγοντας παραμένει ο κορονοϊός, καθώς ενδεχόμενα νέα περιοριστικά μέτρα, ίσως εντείνουν τα προβλήματα που παρατηρούνται στην εφοδιαστική αλυσίδα.