Με την πλήρη στήριξη της DFC προς την Onex Elefsis Shipyards, δια νόμου πλέον, αλλά και την κατάθεση από την Fincantieri, χθες, πρότασης κατασκευής κορβετών και αναβάθμισης ΜΕΚΟ με το μεγαλύτερο κομμάτι να κατευθύνεται στην Ελευσίνα, προχωρά ο σχεδιασμός για την εξυγίανση των Ναυπηγείων Ελευσίνας που δρομολογεί εδώ και καιρό η Onex του Πάνου Ξενοκώστα.
Το τελευταίο δεκαήμερο διαρκείς κινήσεις και διαβουλεύσεις έφθασαν το όλο εγχείρημα στην τελική ευθεία του σχεδίου εξυγίανσης του οποίου πρώτη προτεραιότητα για το σχήμα της Onex Elefsis Shipyards, Fincantieri, DFC είναι η εξυγίανση της Ελευσίνας να ολοκληρωθεί έως το τέλος του έτους.
Με τις επόμενες ημέρες να θεωρούνται απόλυτα κρίσιμες, σύμφωνα με ασφαλείς πληροφορίες, το Αμερικανικό κοινοβούλιο «έλυσε» δια νόμου τα δεσμά της DFC για την επένδυση στην Ελευσίνα μέσω της στήριξης της Onex και η Fincantieri κατέθεσε πρόταση κατασκευής κορβετών και αναβάθμισης ΜΕΚΟ με το μεγαλύτερο κομμάτι να κατευθύνεται στην Ελευσίνα, ενώ ήδη το 1/3 των πιστωτών έχει υπογράψει το σχέδιο.
Ειδικότερα, περίπου στα μέσα του μήνα από το Αμερικανικό κοινοβούλιο πέρασε νομοσχέδιο που ανοίγει το δρόμο μέσω νόμου στο DFC για να χρηματοδοτήσει – επενδύσει στην Onex Elefsis Shipyards, επιβεβαιώνοντας έτσι τα όσα σας έχει πληροφορήσει εδώ και καιρό το Liberal αλλά και την σθεναρή στήριξη της αμερικανικής πλευράς για την οποία η Ελλάδα αποτελεί χώρα στρατηγικής σημασίας και βασικό πυλώνας ασφάλειας στην ευρύτερη περιοχή.
Χθες Τρίτη 21 Δεκεμβρίου η Fincantieri απέστειλε προς το ΥΕΘΑ και ΠΝ ανταγωνιστική πρόταση κατασκευής Κορβέτων και αναβάθμισης ΜΕΚΟ, η οποία προβλέπει την κατασκευή των 3 από τις 4 κορβέτων αλλά και την αναβάθμιση των ΜΕΚΟ στα ναυπηγεία Onex Elefsis Shipyards.
Εξέλιξη η οποία, με δεδομένο, όπως σημειώνουν πηγές προσκείμενες στη διαδικασία, ότι η κορβέτα ελληνικής κατασκευής με ιταλικό σχεδιασμό θεωρείται το κορυφαίο με διάφορα στην κατηγορία του πλοίο, με πλείστα επιχειρησιακά οφέλη, διαμορφώνουν ικανές συνθήκες ώστε τα ναυπηγεία Ελευσίνας να μετατραπούν σε κορυφαίοι κατασκευαστικό ναυπηγείο της Ευρώπης μέσα από τη μεταφορά τεχνογνωσίας αλλά και την πραγματοποίηση νέων επενδύσεων.
Άλλωστε, σύμφωνα με πληροφορίες, την Παρασκευή 17 και τη Δευτέρα 20 Δεκεμβρίου οι εργαζόμενοι στα Ναυπηγεία Ελευσίνας κατόπιν απόφασης ΔΣ του Σωματείου τους και Γενικής Συνέλευσης γίνονται οι πρώτοι πιστωτές που συμβάλλονται με το σχέδιο εξυγίανσης των ναυπηγείων από τον Onex.
Πλέον σήμερα ή το αργότερο αύριο Πέμπτη 23 Δεκεμβρίου το σχέδιο εξυγίανσης προωθείται από την Εrnst &Young προς υπογραφή στο ΥΕΘΑ, στο Πολεμικό Ναυτικό και στα τραπεζικά ιδρύματα που είναι οι υπόλοιποι πιστωτές ώστε αμέσως μετά να υποβληθεί στα αρμόδια δικαστήριο για επικύρωση.
Σημειώνεται ότι στην τελική του μορφή το σχέδιο προβλέπει την ανάληψη περί των 210-230 εκατομμυρίων ευρώ υποχρεώσεις, αλλά και επενδύσεις ύψους 150-200 εκατομμύρια ευρώ σε βάθος 10ετιας. Παράλληλα προβλέπεται η δημιουργία άνω των 2000 θέσεων εργασίας και πολλαπλά οφέλη για την οικονομία με έμμεση αύξηση του ΑΕΠ κατά 0,5%. Τα έσοδα για το Ελληνικό Δημόσιο στο συγκεκριμένο διάστημα αναμένεται να περάσουν τα 500 εκατ. ευρώ και για τα ασφαλιστικά ταμεία τα 300 εκατ. ευρώ.
Σημειώνεται ότι όπως έχει ήδη αναφέρει το Liberal, tο εμπορικό τμήμα του ναυπηγείου είναι ήδη διασφαλισμένο από το πλεονάζον πελατειακό δυναμικό της Onex που δεν μπορεί πλέον να εξυπηρετηθεί στα ναυπηγεία της Σύρου ενώ το αμυντικό θεωρείται πως θα επανεκκινήσει με το πρόγραμμα κορβέτων του ΠΝ μέσω της πρότασης της Fincantieri.
Το σχέδιο εξυγίανσης φέρει την σφραγίδα της DFC, αποτελεί βιώσιμη χρηματοοικονομική λύση για την εξυγίανση της Ελευσίνας και η συμμετοχή του διεθνούς κολοσσού Fincantieri, με την παροχή τεχνογνωσίας , που έχει παρουσία σε 18 χώρες και τζίρο πάνω από 5,9 δις. δολάρια, και μπορεί να αποτελέσει την βάση για την αναβίωση της ελληνικής ναυπηγικής βιομηχανίας ως πρωταγωνιστή της ευρύτερης περιοχής.
Στόχος για το σχήμα της Onex Elefsis Shipyards, Fincantieri, DFC παραμένει η δημιουργία του πλέον σύγχρονου και αρτιότερου ναυπηγείου στην Μεσόγειο και την Μέση Ανατολή.