Ένα deal που αναμένεται να αλλάξει τα δεδομένα στον κλάδο της ομορφιάς είναι στα «σκαριά». Ο πολυεθνικός κολοσσός Nestle αποφάσισε πως θέλει να απαγκιστρωθεί από την εν λόγω προϊοντική κατηγορία και να κάνει «focus» σε αγαθά, όπως ο καφές, το νερό και οι ζωοτροφές, προκειμένου να αυξηθούν τα οικονομικά της μεγέθη.
Μάλιστα την περασμένη εβδομάδα διέκοψε την άμεση παράδοση κατεψυγμένης πίτσας και παγωτού στα καταστήματα στις ΗΠΑ, την οποία είχε ξεκινήσει μετά την εξαγορά της DiGiorno και άλλων εμπορικών σημάτων από την Kraft το 2010.
Οι συνομιλίες για την πώληση των δραστηριοτήτων στον κλάδο της περιποίησης δέρματος σε μία κοινοπραξία με επικεφαλής την EQT Partners και την Επενδυτική Αρχή του Abu Dhabi , έναντι τιμήματος 10,2 δισεκατομμυρίων ελβετικών φράγκων (10,1 δισεκατομμύρια δολάρια) βρίσκονται σε εξέλιξη, με την παγκόσμια αγορά να κάνει λόγο για μια από τις μεγαλύτερες ιδιωτικές συμφωνίες που θα λάβουν χώρα το 2019.
Σε ότι αφορά τη μονάδα για τις ενυδατικές κρέμες, τις κρέμες για την ακμή και τις αντιρυτιδικές, το 2018 έφερε στα ταμεία της γνωστής εταιρείας τροφίμων έσοδα ύψους 2,8 δισεκατομμυρίων φράγκων. Η αλλαγή στρατηγικής έγκειται στην αλλαγή διευθυντικών στελεχών, καθώς ο νυν Διευθύνων Σύμβουλος Mark Schneider δεν επιθυμεί να έχει στο χαρτοφυλάκιό του μια αδύναμη οικονομικά κατηγορία στην οποία είχε επενδύσει και προωθούσε ο προκάτοχός του, Paul Bulcke.
Αν τα πράγματα εξελιχθούν βάσει χρονοδιαγράμματος, το deal θα έχει κλειδώσει μέσα στο δεύτερο εξάμηνο, καθώς εκκρεμούν οι διαβουλεύσεις με τους εργαζόμενους. Το επικρατέστερο σενάριο είναι η EQT, η μεγαλύτερη εταιρεία ιδιωτικών κεφαλαίων της Σκανδιναβίας, να προβεί στην υποβολή αρχικής δημόσιας προσφοράς. Η εν λόγω εταιρεία τα τελευταία 25 χρόνια έχει αντλήσει περισσότερα από 60 δισ. ευρώ, ενώ βασικός επενδυτής της είναι η Investor AB, συμφερόντων της οικογένειας Wallenberg, στην οποία ανήκει το 10% του μετοχικού κεφαλαίου.
Οι πιθανότητες να πέσουν άμεσα οι υπογραφές είναι μεγάλες, δεδομένου ότι η μονάδα περιποίησης του δέρματος συνιστά «πολύφερνη νύφη» για την οποία έχουν εκδηλώσει ενδιαφέρον τουλάχιστον 12 υποψήφιοι αγοραστές, αριθμός που υπογραμμίζει τη δυναμική της στην παγκόσμια αγορά καλλυντικών. Μεταξύ των ενδιαφερόντων ήταν η Colgate-Palmolive, η Unilever , η PAI Partners και η Baring Private Equity, ενώ είχε διαρρεύσει ότι σχετική κρούση είχε γίνει και από την KKR & Co.
Για την ιστορία, ο κλάδος περιποίησης της επιδερμίδας ξεκίνησε από μια κοινοπραξία που η Nestle σχημάτισε με την L'Oreal SA το 1981. Η Nestle πλήρωσε τη γαλλική παρασκευάστρια καλλυντικών περισσότερα από 3 δισεκατομμύρια δολάρια για να αγοράσει την επιχείρηση το 2014 και στους επόμενους μήνες πλήρωσε άλλα 1,4 δισεκατομμύρια δολάρια για να αγοράσει ένα χαρτοφυλάκιο φαρμάκων περιποίησης δέρματος από την Valeant Pharmaceuticals.
Ο Έλληνας θέλει το καλλυντικό του!
Για να αντιληφθεί κανείς το μέγεθος της παγκόσμιας αγοράς καλλυντικών αρκεί να έχει στο νου του ότι το 2017 άγγιξε τα 532 δις δολάρια και το 2018 έτρεξε με άνοδο 7%. Σύμφωνα δε με έρευνα της Zion Market Research εκτιμάται ότι έως το 2024 θα διαμορφωθεί κοντά στα 863 δις δολάρια με τη σημαντικότερη αγορά, τόσο από πλευράς παραγωγής, όσο και από πλευράς κατανάλωσης, να είναι η Κίνα.
Το 2016, η Ασία απορρόφησε πάνω από το 20% των παγκόσμιων εξαγωγών καλλυντικών στις ΗΠΑ. Η περιοχή προσφέρει πάνω από 3 δισεκατομμύρια δυνητικούς πελάτες στην παγκόσμια αγορά καλλυντικών με τη συνεισφορά της Κίνας να αγγίζει σχεδόν τα 600 εκατομμύρια δολάρια.
Σε ότι αφορά τη χώρα μας, σταθερά ανοδική, αν και με ελαφρώς χαμηλότερο ρυθμό, διατηρήθηκε και το 2018 η αγορά καλλυντικών. Σύμφωνα με στοιχεία του Πανελλήνιου Συνδέσμου Βιομηχάνων και Αντιπροσώπων Καλλυντικών & Αρωμάτων (ΠΣΒΑΚ), το 2018 θα κλείσει με αύξηση άνω του 2%, τόσο στις χονδρικές όσο και στις λιανικές τιμές. Οι πωλήσεις καλλυντικών μέσω του καναλιού των φαρμακείων, το 2018 εκτιμάται ότι ξεπερνούν τα 235 εκατ. ευρώ έναντι 229 εκατ. ευρώ το 2017, ενώ οι συνολικές πωλήσεις καλλυντικών εκτιμώνται στα 899 εκατ. ευρώ έναντι 881 εκατ. ευρώ.