Με μία προσφορά που υποβλήθηκε από την κοινοπραξία ΕΤΒΑ-ΒΙΠΕ και την Goldair θα προχωρήσει ο διαγωνισμός για το Θριάσιο Πεδίο, δίνοντας αίσιο τέλος στα σενάρια καταστροφολογίας που έκαναν λόγο για νέο ναυάγιο του διαγωνισμού.
Σύμφωνα το protothema.gr, οι διαδικασίες αναμένεται να τρέξουν πολύ γρήγορα ώστε αρχές Σεπτεμβρίου να έχει ολοκληρωθεί η πρώτη φάση της παραχώρησης.
Από τα φαβορί της διαδικασίας υπήρξε από το 2009 που προκηρύχθηκε ο πρώτος διαγωνισμός η Κινεζική Cosco, η οποία ωστόσο δεν προσήλθε στο διαγωνισμό. Η εταιρεία είχε εκδηλώσει αρχικά ενδιαφέρον σε συνεργασία με την Εθνική Πανγαία και την Grivalia.
Ωστόσο στελέχη της διέρρεαν από την περασμένη εβδομάδα ότι θα απέχουν από τον διαγωνισμό εάν δεν ικανοποιηθεί ένα πάγιο αίτημα τους, που ήταν να δοθεί μεγαλύτερη έκταση προς εκμετάλλευση από το δημόσιο. Η εταιρεία πίεζε συστηματικά τα τελευταία χρόνια να αποκτήσει στην περιοχή και κάποια ακίνητα του ΟΣΕ που σήμερα ανήκουν στην ΤΡΑΙΝΟΣΕ και μάλιστα είχε ζητήσει και αναβολή του διαγωνισμού.
Υπενθυμίζεται ότι από τα 1.450 στρέμματα που είναι η συνολική έκταση της ΓΑΙΑΟΣΕ, προς αξιοποίηση από ιδιώτη είναι μόνο τα 588 στρέμματα.
Σχολιάζοντας τις απαιτήσεις των Κινέζων στελέχη της ΓΑΙΑΟΣΕ σημείωναν ότι θα ήταν αδύνατο να ικανοποιηθούν τα αιτήματα της Cosco, που μεταξύ όλων των άλλων απαιτούσε και την αξιοποίηση ειδικού αλγόριθμου (!) για την ανάδειξη του αναδόχου. "Θα ήταν σαν να φωτογραφίζαμε τους Κινέζους. Σε αυτή την περίπτωση θα ήταν καλύτερο να το δίναμε απευθείας ανάθεση" σημειώνουν.
Η παραχώρηση του Θριάσιου θα είναι για 50 χρόνια με στόχο τη δημιουργία ενός σύγχρονου εμπορευματικού σταθμού που αναμένεται να απορροφήσει επενδύσεις που εκτιμάται να ανέλθουν έως και τα 300 εκ. ευρώ.