Κλιμακώνονται οι αντιδράσεις των μεγάλων εταιρειών κρουαζιέρας καθώς δυσκολεύονται να εξυπηρετηθούν στο λιμάνι του Πειραιά, ενώ οι τακτικές γραμμές μεταφοράς αδυνατούν να ξεφορτώσουν στη Θεσσαλονίκη λόγων των απεργιακών κινητοποιήσεων των λιμενεργατών, αναφέρει η Καθημερινή.
Ωστόσο, οι συνδικαλιστές δηλώνουν αποφασισμένοι να σκληρύνουν περαιτέρω τη στάση τους και προγραμματίζουν από σήμερα καταλήψεις τμημάτων του λιμανιού του Πειραιά, την ώρα που αναμένονται οκτώ ξένα κρουαζιερόπλοια. Από την πλευρά της η κυβέρνηση επιχειρεί να προωθήσει νομοσχέδιο για μετατάξεις υπαλλήλων του ΟΛΠ και του ΟΛΘ σε φορείς του Δημοσίου, προκειμένου να εκτονώσει την κατάσταση, χωρίς να ζητεί αναστολή της απεργίας και χωρίς να επιτρέπει στις διοικήσεις των δύο εταιρειών να προσφύγουν σε ένδικα μέσα, όπως εμμέσως πλην σαφώς έχει ζητήσει το ΤΑΙΠΕΔ.
Κύκλοι της Cosco, δηλώνουν στην εφημερίδα ότι η κινεζική εταιρεία έχει ξεκαθαρίσει στην κυβέρνηση πως ο «επενδυτής σεβόμενος τη συλλογική σύμβαση εργασίας που ισχύει έως τον Ιούνιο του 2017, και βέβαια το ελληνικό εργατικό δίκαιο, είναι διατεθειμένος να πραγματοποιήσει έναν ειλικρινή αλλά και ρεαλιστικό διάλογο για το νέο γενικό κανονισμό προσωπικού, μόνον όμως υπό τον όρο πως θα διασφαλίζονται ανταγωνιστικά μισθολόγια και αύξηση της παραγωγικότητας».
Οι εξελίξεις έχουν οδηγήσει τις ναυτιλιακές εταιρείες τακτικών γραμμών μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων να ενεργοποιήσουν τις ρήτρες «termination voyage», που προβλέπονται σε απεργιακές κινητοποιήσεις. Παράλληλα πυκνώνουν οι επιστολές διαμαρτυρίας προς τον ΟΛΠ αλλά και την κυβέρνηση από μεγάλους ξένους ομίλους κρουαζιέρας, τα πλοία των οποίων δεν μπορούν να εξυπηρετηθούν με αποτέλεσμα την ταλαιπωρία δεκάδων χιλιάδων επιβατών. Ενώ, αναμένεται πως η κατάσταση θα χειροτερεύσει.