Γιώργος Φιντικάκης
Τη δυσαρέσκεια των θεσμών έχει προκαλέσει η ρύθμιση που κατέθεσε το υπουργείο Οικονομικών στο σκέλος του πολυνομοσχεδίου που αφορά στην παραχώρηση των 14 αεροδρομίων, τα οποία περνούν στην κοινοπραξία Slentel-Fraport.
Σύμφωνα με αυτή τη νομοτεχνική βελτίωση, το 20% των εσόδων που θα εισπράττει ετησίως το Δημόσιο από την παραχώρηση των 14 αεροδρομίων στην κοινοπραξία θα παραχωρείται στους 14 εμπλεκόμενους Δήμους. Η διαφωνία των θεσμών έγκειται στο γεγονός ότι παρόμοια πρόβλεψη δεν υπήρχε στην αρχική συμφωνία με το ΤΑΙΠΕΔ.
Κύκλοι της κοινοπραξίας Slentel-Fraport ανέφεραν στο liberal.gr πως η συγκεκριμένη προσθήκη δεν αφορά το επενδυτικό σχήμα, καθώς σχετίζεται με τον τρόπο διάθεσης των εσόδων που θα εισπράττει από το επενδυτικό σχήμα το ελληνικό Δημόσιο.
Σημειωτέον ότι τόσο για τη παραχώρηση των 14 αεροδρομίων όπως και για κάθε άλλη ιδιωτικοποίηση που φέρνει σε πέρας το ΤΑΙΠΕΔ, προβλέπεται πως το σύνολο των εσόδων καταλήγει στην εξυπηρέτηση του χρέους. Ακόμη και σήμερα δεν είναι σαφές αν η παραπάνω υποχρέωση αφορά εκτός από το εφάπαξ τίμημα που καταβάλλει στο Δημόσιο ο νικητής ενός διαγωνισμού, και τα τυχόν μισθώματα που εισπράττει το κράτος κατά τη διάρκεια της παραχώρησης σε βάθος χρόνου.
Παλαιότερα, και ενώ δεν είχε ακόμη υπογραφεί η σύμβαση παραχώρησης με το επενδυτικό σχήμα, οι εμπλεκόμενοι Δήμοι πίεζαν τη κυβέρνηση ώστε να εξασφαλίσουν ακόμη και συμμετοχή στην κοινοπραξία που θα διαχειρίζεται τα αεροδρόμια.