(Φωτ.: Το Άγριο Τριαντάφυλλο γιορτάζει 20 χρόνια με μια αναδρομή στην αρχή της ιστορίας του και μια συλλεκτική εξελιγμένη έκδοση του πρώτου και πιο δημοφιλούς ελιξιρίου ομορφιάς του Φαρμακείου στο Παγκράτι, το Λάδι Προσώπου Άγριο Τριαντάφυλλο για Λάμψη & Βαθιά Θρέψη.)
Της Αντιόπης Σχοινά
Είκοσι χρόνια καινοτομίας, είκοσι χρόνια για την πλήρη ενηλικίωση της πρώτης ελληνικής startup, είκοσι χρόνια επιτυχιών και διεθνούς αναγνώρισης για την εταιρεία ΚΟΡΡΕΣ, που παραμένει πιστή στις δεσμεύσεις της, ενισχύει σταθερά οικονομικά μεγέθη και χτίζει μια παγκόσμια επωνυμία στον χώρο της κοσμετολογίας.
Η χρήση φυσικών και βιολογικών συστατικών υψηλής ποιότητας, φόρμουλες φιλικές προς το δέρμα και το περιβάλλον, προσιτή τιμή, χαρακτηριστική αισθητική, προϊόντα που εμπνέουν ενισχύουν τις προοπτικές της ΚΟΡΡΕΣ μέσα από τη συνεχή ανάπτυξη καινοτόμων προϊόντων που συνδυάζουν έρευνα, τεχνολογία αιχμής, πρωτοποριακά φυσικά δραστικά και κλινικά αποδεδειγμένη δράση.
«Το 2016 συμπληρώνεται ένας κύκλος 20 ετών –βήματα με σαφή προσανατολισμό την Ελλάδα, τα ελληνικά βότανα, τις συνεργασίες μας με καλλιεργητές, την έρευνα σε συνεργασία με διεθνή ερευνητικά κέντρα και πανεπιστημιακά ιδρύματα. Η παραγωγή βιολογικών φυτικών εκχυλισμάτων υψηλής ποιότητας και φυσικών προϊόντων με καινοτόμες συνθέσεις είναι ο μοναδικός μας σκοπός», δηλώνει στο Liberal ο Ιδρυτής και Πρόεδρος της ΚΟΡΡΕΣ, κ. Γιώργος Κορρές.
(Φωτ.: Ο πρόεδρος και ιδρυτής της Κορρές, κ. Γιώργος Κορρές.)
Ο ίδιος τονίζει ότι: «Μέσω αυτών σήμερα μεταφέρουμε το μήνυμα της ελληνικής «πρωτογενούς» καινοτομίας σε 30 χώρες του κόσμου» και οριοθετεί την επόμενη μέρα αναλύοντας τη στόχευση της εταιρείας χαρακτηριστικά. «Στόχος στα επόμενα χρόνια είναι η περαιτέρω ενίσχυση της συμμετοχής της διεθνούς δραστηριότητας στον τζίρο της εταιρείας, κυρίως μέσα από τις αγορές προτεραιότητας».
Από τη γέννηση στην ενηλικίωση
Η ιστορία της ελληνικής μάρκας φυσικών καλλυντικών ξεκίνησε πριν 20 χρόνια, όταν ο Γιώργος Κορρές ίδρυσε την ΚΟΡΡΕΣ ΦΥΣΙΚΑ ΠΡΟΪΟΝΤΑ, βασισμένος στη γνώση και την εμπειρία από τα 3.000 ομοιοπαθητικά σκευάσματα του Φαρμακείου, αλλά και την πίστη στη δύναμη της φύσης. Η φιλοσοφία ήταν απλή –δημιουργία προϊόντων, βασισμένων σε βότανα και φυσικά συστατικά υψηλής ποιότητας, φόρμουλες φιλικές προς το δέρμα και το περιβάλλον με κλινικά ελεγμένη αποτελεσματικότητα, προσιτή τιμή, χαρακτηριστική αισθητική.
Το πρώτο προϊόν ήταν ένα αρωματικό σιρόπι για τον λαιμό με μέλι και γλυκάνισο, εμπνευσμένο από το θερμαντικό ρακόμελο που έφτιαχνε ο παππούς Γιώργος Κορρές στην ιδιαίτερη πατρίδα του, τη Νάξο. Πρώτο καλλυντικό ήταν η πρώτη φυσική κρέμα 24ωρης ενυδάτωσης Άγριο Τριαντάφυλλο, η οποία παραμένει best-seller σε όλες τις αγορές.
Η ΚΟΡΡΕΣ έχει σήμερα παρουσία σε 30 χώρες, με περισσότερα από 11.000 σημεία πώλησης, συμπεριλαμβανομένων άνω των 6.500 φαρμακείων στην Ελλάδα, που φιλοξενούνται περισσότερα από 400 προϊόντα Κορρές. Η επένδυση στην Έρευνα & Ανάπτυξη αποτελεί δέσμευση, αντιστοιχώντας σταθερά σε περίπου 6% του ετήσιου προϋπολογισμού. Ήδη, στα 20 χρόνια πορείας της, η εταιρεία έχει παρουσιάσει παγκόσμιες προϊοντικές καινοτομίες που οδήγησαν τις εξελίξεις στον τομέα των φυσικών προϊόντων.
Στο πλαίσιο αυτό, η Κορρές εκπροσωπεί την ευρωπαϊκή βιομηχανία φυσικών καλλυντικών σε ευρωπαϊκά ερευνητικά προγράμματα, σε συνεργασία με κορυφαία ελληνικά και διεθνή εκπαιδευτικά και ερευνητικά ιδρύματα. Ανάμεσα στους κεντρικούς στόχους της εταιρείας δεσπόζει η ανάδειξη και αξιοποίηση των ελληνικών βοτάνων.
Μία εντατική προσπάθεια που ουσιαστικά αποτελεί τον «κορμό» ανάπτυξης της μάρκας με διττό στόχο ο οποίος αναλύεται στην προστασία αυτοφυών και απειλούμενων βοτάνων με τη διατηρησιμότητα φυτικών πληθυσμών και παράλληλα ουσιαστική στήριξη τοπικών κοινωνιών. Το αναπτυσσόμενο δίκτυο ηθικών συνεργασιών στις βιολογικές καλλιέργειες με μικροκαλλιεργητές, συνεταιρισμούς, κοινωνικά και εκπαιδευτικά ιδρύματα και η λειτουργία της πρότυπης, περιβαλλοντικά φιλικής Μονάδας Εκχυλίσεως των βιολογικών βοτάνων που προέρχονται από αυτές τις συνεργασίες βρίσκονται στο επίκεντρο.
Το πρόγραμμα AGROCOS και η Αρκαδική Καστανιά
Τέσσερα χρόνια έρευνας, 1.800 φυτά από όλο τον κόσμο, 3.600 εκχυλίσματα, 70 ερευνητές και 115.000 ώρες στο εργαστήριο συνθέτουν τη μεγαλύτερης κλίμακας ευρωπαϊκή πρωτογενή έρευνα στα φυσικά συστατικά –πρωτοβουλία Ελλήνων επιστημόνων, με επικεφαλής την ΚΟΡΡΕΣ και τη Φαρμακευτική Σχολή / Τομέας Φαρμακογνωσίας του Πανεπιστημίου Αθηνών.
To project AGROCOS –ακρωνύμιο προερχόμενο από τις λέξεις Agrochemical και Cosmetic– αποτελεί τη μοναδική ερευνητική πρόταση που εγκρίθηκε από την Ευρωπαϊκή Επιστημονική Επιτροπή μεταξύ 15 προτάσεων που υποβλήθηκαν από συνολικά 106 συμμετέχοντες. Για πρώτη φορά, Έλληνες επιστήμονες ανέλαβαν τον ρόλο κεντρικού συντονιστή ανταγωνιστικού ευρωπαϊκού ερευνητικού εγχειρήματος, σε συνεργασία με επτά (7) διεθνή, καταξιωμένα ερευνητικά κέντρα και ηγετικές βιομηχανίες.
Ανάμεσα στους partners του προγράμματος συγκαταλέγεται το Εθνικό Κέντρο Επιστημονικής Έρευνας Γαλλίας –από τα πιο επιφανή της Ευρώπης– με υψίστης σημασίας ερευνητικά επιτεύγματα. Η ΚΟΡΡΕΣ είναι η πρώτη εταιρεία που αξιοποιεί τα ευρήματα της σημαντικής αυτής έρευνας σε νέο προϊόν - παγκόσμια καινοτομία στην αντιρυτιδική φροντίδα, τη σειρά Καστανιά Αρκαδική.
Η συγκεκριμένη πρωτογενής έρευνα εστίασε στην ανακάλυψη και μελέτη πρωτοφανούς αριθμού φυσικών συστατικών ως προς δύο άξονες: την καλλυντική και την αγροχημική δράση τους. Στο πλαίσιο του ερευνητικού σκέλους της καλλυντικής εφαρμογής, 1.800 φυτά του παγκόσμιου βοτανικού χάρτη και 3.600 εκχυλίσματα τοποθετήθηκαν στο ερευνητικό, φυτά που συλλέχτηκαν από έξι (6) παγκόσμιους «παραδείσους» φυτικής ποικιλίας –Ελλάδα, Παναμάς, Νέα Καληδονία, Γαλλική Γουιάνα, Μαδαγασκάρη, Νότια Αφρική. Η Ελλάδα πρωτοστάτησε στην έρευνα με τη συμμετοχή 450 φυτών, λόγω της υψηλής βιοποικιλότητας της περιοχής.
Χαρακτηριστικό παράδειγμα η Αρκαδική Καστανιά, που αναδείχθηκε σε top performing ελληνικό αντιοξειδωτικό συστατικό της μεγαλύτερης πρωτογενούς έρευνας στα φυσικά συστατικά.
Στο πλαίσιο ανάπτυξης της πρώτης προϊοντικής σειράς, βασισμένης στα ευρήματα της μεγαλύτερης πρωτογενούς έρευνας στα φυσικά συστατικά του πλανήτη, το Εργαστήριο ΚΟΡΡΕΣ εστίασε και στη λουπεόλη, που εντοπίστηκε και στα φύλλα της Καστανιάς, λόγω της βιβλιογραφικά τεκμηριωμένης ισχυρής αντιφλεγμονώδους και αντιοξειδωτικής δράσης της. Πρόκειται για φυσική δραστική ουσία, που έχει αποτελέσει αντικείμενο άνω των 700 επιστημονικών μελετών φαρμακευτικού και ιατρικού ενδιαφέροντος στο πρόσφατο παρελθόν. Ως αδιάλυτη ουσία, η λουπεόλη δεν απορροφάται από την επιδερμίδα, οπότε δεν έχει συμπεριληφθεί έως σήμερα στη λίστα των καλλυντικών φυσικών δραστικών.
Η ΚΟΡΡΕΣ επιτυγχάνει για πρώτη φορά να ενσωματώσει αποτελεσματικά σε καλλυντική σύνθεση την εξαιρετική δράση της λουπεόλης σε καθαρή μορφή, χάρη στη δημιουργία ενός καινοτόμου, αποδεδειγμένα ισχυρού αντιρυτιδικού, μορίου, το Active HALupeol, που αποτελεί παγκόσμια καινοτομία. Η μεγαλύτερη πρωτογενής έρευνα στα φυσικά συστατικά και ένα νέο στοχευμένο, εξειδικευμένο αντιρυτιδικό μόριο –παγκόσμια καινοτομία -επιτεύγματα Ελλήνων επιστημόνων– οδηγούν τις εξελίξεις στη διεθνή βιομηχανία καλλυντικών.
Η σημασία του τετραετούς ερευνητικού project δεν συμπυκνώνεται μόνο στα τελικά ευρήματα. Η προσφορά του στη διεθνή βιομηχανία φυσικών καλλυντικών είναι ευρύτερη, καθώς δημιούργησε μία πλούσια πηγή νέας γνώσης. Παράλληλα, ως η μεγαλύτερη πρωτογενής έρευνα στον τομέα των φυσικών συστατικών μεταφέρει πλέον στη διεθνή επιστημονική κοινότητα μία από τις μεγαλύτερες παγκόσμιες βάσεις δεδομένων, αξιοποιήσιμες από διάφορους κλάδους, όπως η φαρμακευτική και η ιατρική.
Υψηλοί ρυθμοί ανάπτυξης με αιχμή τις εξαγωγές
Η ΚΟΡΡΕΣ σημείωσε στο εννεάμηνο του 2015 κύκλο εργασιών 43,9 εκατ. ευρώ (έναντι 39,4 εκατ. κατά το αντίστοιχο χρονικό διάστημα του 2014) και προ φόρων κέρδη 2,47 εκατ. ευρώ. Η άνοδος των πωλήσεων της εισηγμένης κατά την περίοδο της οικονομικής κρίσης βασίστηκε σε πολύ σημαντικό βαθμό στο κομμάτι των εξαγωγών, που κατά το πρώτο εννεάμηνο του 2015 αυξήθηκαν κατά 33%, με αιχμή του δόρατος τις ΗΠΑ.
Χαρακτηριστικό είναι πως στο εννεάμηνο του 2015 οι εξαγωγές αποτελούσαν το 46% των συνολικών πωλήσεων, όταν το ποσοστό αυτό ήταν πολύ χαμηλότερο στην προ κρίσης περίοδο (28,8% κατά το πρώτο εξάμηνο του 2008 και 13,8% κατά το πρώτο μισό του 2007).
(Φωτ.: Το κατάστημα του Κορρέ στη Ν. Υόρκη.)
Η Αμερική πρωταγωνιστεί στην ανοδική πορεία του ομίλου ΚΟΡΡΕΣ, όπως καταγράφεται στα αποτελέσματα εννεαμήνου 2015, καθώς τα βασικά δίκτυα πώλησης, όπως τα καταστήματα SEPHORA και το τηλεοπτικό κανάλι HSN, καταγράφουν υψηλούς διψήφιους ρυθμούς ανάπτυξης.
Στην Ευρώπη, τη μεγαλύτερη δυναμική παρουσίασαν η Αγγλία και η Νορβηγία, προερχόμενη κυρίως από την οργανική ανάπτυξη των υφιστάμενων σημείων πώλησης, το άνοιγμα νέων σημείων και το λανσάρισμα νέων προϊόντων στις στρατηγικές κατηγορίες του προσώπου και του σώματος.
Τέλος, το β'' τρίμηνο του 2015 σηματοδότησε την επίσημη έναρξη διάθεσης των προϊόντων ΚΟΡΡΕΣ στην αγορά της Βραζιλίας, στο πλαίσιο της στρατηγικής συμφωνίας με την AVON –μία νέα, δυναμική αγορά που ήδη εξελίσσεται εξαιρετικά θετικά. Σταθερά επίσης η Κορρές επικεντρώνεται στις αγορές της Γερμανίας, της Βρετανίας, της Γαλλίας και των σκανδιναβικών χωρών.
Οι σταθμοί ανάπτυξης
ΣΗΜΑΝΤΙΚΕΣ ΣΤΙΓΜΕΣ
- 1999
Η πρώτη εξαγωγή ξεκινάει… από ένα φαρμακείο της Κρήτης. Εκεί ανακαλύπτει ένας Αμερικανός τα προϊόντα κατά τη διάρκεια των διακοπών του και ζητάει να τα «ταξιδέψει» εκτός συνόρων.
- 2000
Η buyer του καταστήματος Harvey Nichols στο Λονδίνο βλέπει τα προϊόντα ΚΟΡΡΕΣ στη Νέα Υόρκη και τα ζητά για ένα νεοϊδρυθέν τμήμα με την ονομασία Beyond Beauty που συγκεντρώνει niche brands απ' όλο τον κόσμο. Η κίνηση αυτή αποτελεί το ξεκίνημα για συνεργασία με τα καλύτερα καταστήματα σε Αγγλία και Γαλλία (Selfridges, Harrods, Liberty's, Bon Marche, Galleries Lafayette). Σαφώς, δεν είναι μια κίνηση προσχεδιασμένη, αλλά καταλήγει σε ένα φαινόμενο ντόμινο, όπου η μια χώρα φέρνει την άλλη.
- 2002
Ανοίγει το πρώτο κατάστημα ΚΟΡΡΕΣ στο εξωτερικό, στο κέντρο του Chelsea στο Λονδίνο.
- 2003
Λανσάρεται το Γιαούρτι Cooling Gel, παγκόσμια καινοτομία της ΚΟΡΡΕΣ. Την ίδια χρονιά ξεκινάει και η συνεργασία με την Ένωση Μαστιχοπαραγωγών Χίου. Η πρώτη από μια σειρά συνεργασιών με τοπικούς καλλιεργητές, με σκοπό την ανάδειξη των πολύτιμων ελληνικών βοτάνων.
- 2004
Το μεγάλο άνοιγμα στην Αμερική, μέσω του δικτύου Sephora. Μια μικρή ελληνική εταιρεία –cult κατά τους Αμερικανούς– φαίνεται να κερδίζει σταδιακά το κοινό μιας κορεσμένης και απαιτητικής αγοράς.
- 2006
Η εταιρεία καταχωρείται στη λίστα των 500 ταχύτερα αναπτυσσόμενων εταιρειών στην Ευρώπη [247η).
- 2007
Νέα καταστήματα σε Νέα Υόρκη, Παρίσι, Σανγκάη, Μαδρίτη, Βιέννη, Γενεύη…Το Μάρτιο η εταιρεία εισάγεται στο ελληνικό χρηματιστήριο, ενώ το Νοέμβρη πραγματοποιείται το πρώτο διεθνές συνέδριο φυσικών καλλυντικών στο Παρίσι (Natural Beauty Summit / Cosmetics & Sustainability). Ο Γιώργος Κορρές ανοίγει τη μία από τις τρεις μέρες του συνεδρίου.
- 2012
Λανσάρεται η σειρά Μαύρη Πεύκη, που επιβεβαιώνει την πρωτοπορία της προσέγγισης ΚΟΡΡΕΣ στην αντιγήρανση, συνδυάζοντας μια παγκόσμια καινοτομία με νέα έρευνα για αποτελεσματική σύσφιγξη προσώπου με φυσικά συστατικά. Ο συνδυασμός αυτός την οδηγεί στην πρώτη θέση του πορτφόλιο ΚΟΡΡΕΣ στα φαρμακεία λίγους μόλις μήνες μετά την κυκλοφορία της.
- 2008
Η ΚΟΡΡΕΣ λαμβάνει το πρώτο Βραβείο Καινοτομίας –World's Most Innovative Brand– στα βραβεία ICN (International Cosmetic News) & ΗΒΑ Global Expo. Η εταιρεία παρουσιάζει τον πίνακα Formula Facts στη συσκευασία των προϊόντων της, επικοινωνώντας με ειλικρίνεια και διαφάνεια το ποσοστό φυσικότητας κάθε φόρμουλας, καθώς, επίσης, και τα συστατικά που επιλέγονται/αποφεύγονται με τρόπο κατανοητό από όλους. Ένα τολμηρό και πρωτόγνωρο για τη βιομηχανία καλλυντικών βήμα.
- 2010
Ερευνητική πρόταση της ΚΟΡΡΕΣ και της Φαρμακευτικής Σχολής / Τομέας Φαρμακογνωσίας του Πανεπιστημίου Αθηνών επιτυγχάνει τον υψηλότερο βαθμό πανευρωπαϊκά και εγκρίνεται από την Ευρωπαϊκή Επιστημονική Επιτροπή η τετραετής μελέτη AGROCOS, που εστιάζει στην αντιγηραντική, αντηλιακή και λευκαντική δράση 1,800 φυτών από όλο τον κόσμο. Πρόκειται για τη μεγαλύτερη ευρωπαϊκή πρωτογενή έρευνα στα φυσικά συστατικά, με Έλληνες επιστήμονες στον κεντρικό συντονιστικό ρόλο, που υλοποιήθηκε σε συνεργασία με επτά διεθνή, καταξιωμένα ερευνητικά κέντρα και ηγετικές βιομηχανίες.
- 2015
Το β' τρίμηνο του έτους εγκαινιάζεται η διάθεση των προϊόντων ΚΟΡΡΕΣ στη Βραζιλία, στο πλαίσιο της στρατηγικής συμφωνίας με την AVON –μία αγορά εξαιρετικού μεγέθους, δυναμικής και προοπτικών.
- 2016
Το Άγριο Τριαντάφυλλο γιορτάζει 20 χρόνια με μια αναδρομή στην αρχή της ιστορίας του και μια συλλεκτική εξελιγμένη έκδοση του πρώτου και πιο δημοφιλούς ελιξιρίου ομορφιάς του Φαρμακείου στο Παγκράτι, το Λάδι Προσώπου Άγριο Τριαντάφυλλο για Λάμψη & Βαθιά Θρέψη.
20 χρόνια μετά, στόχος της ΚΟΡΡΕΣ είναι τα προϊόντα της να συνεχίσουν να εμπνέουν και να προσφέρουν χαρά, καθώς το πάθος για την καινοτομία, για την έρευνα, για τα ελληνικά βότανα, για την ποιότητα παραμένει αμείωτο.