Έκλεισε η συμφωνία που οδηγεί στη συγχώνευση των σιδηροδρόμων της γερμανικής Siemens και της γαλλικής Alstom, με στόχο τη δημιουργία ενός ευρωπαίου «πρωταθλητή» που θα είναι σε θέση να ανταγωνίζεται ευθέως τον κινεζικό όμιλο CRRC, που δημιουργήθηκε το 2015, μέσω συγχώνευσης δύο άλλων εταιρειών την οποία επέβαλε και στήριξε το καθεστώς του Πεκίνου.
Ουσιαστικά, οι Γερμανοί είναι αυτοί που έκαναν την τελική επιλογή, προτιμώντας τους Γάλλους από τους Καναδούς, καθώς είναι γνωστό ότι η Siemens βρισκόταν σε παράλληλες διαπραγματεύσεις και με την Bombardier. Φαίνεται δε ότι καθοριστικό ρόλο έπαιξε η πολιτική απόφαση που έχει ληφθεί σε Βερολίνο και Παρίσι να σταλεί ένα σαφές μήνυμα προς την υπόλοιπη Ευρώπη και όλο τον κόσμο, ότι ο γαλλογερμανικός άξονας είναι αποφασισμένος, πέρα από τις όποιες διαφορές, να προχωρήσει προς την κατεύθυνση της ευρωπαϊκής ολοκλήρωσης.
Σε αυτό το πλαίσιο εντάσσονται, προφανώς, και οι φήμες που φέρνουν την γαλλική BNP Paribas να είναι το φαβορί για την εξαγορά του 15% που κατέχει το γερμανικό Δημόσιο στην Commerzbank, κατά την επικείμενη πώλησή του. Υπενθυμίζεται, επίσης, ότι η γαλλική αυτοκινητοβιομηχανία PSA εξαγόρασε φέτος τον ευρωπαϊκό κλάδο της General Motors, που περιλαμβάνει και την πάλαι ποτέ γερμανική Opel.
Δεν είναι τυχαίο, άλλωστε, ότι Siemens και Alstom κατάφεραν να ξεπεράσουν την έντονη διαμάχη στην οποία είχαν βρεθεί το 2014, όταν οι Γερμανοί είχαν ανεπιτυχώς επιχειρήσει να αποκτήσουν το ενεργειακό χαρτοφυλάκιο του γαλλικού ομίλου, με αποτέλεσμα να ακολουθήσουν έντονες αλληλοκατηγορίες, σε πολιτικό και προσωπικό επίπεδο.
Ο νέος όμιλος
Ο κύκλος εργασιών του νέου ομίλου εκτιμάται ότι θα ανέρχεται σε 18 δισ. δολάρια (15 δισ. ευρώ), έναντι 35 δισ. δολαρίων που είναι οι πωλήσεις της CRRC. Η έδρα του θα βρίσκεται στο Παρίσι, ενώ ο διευθύνων σύμβουλος θα είναι ο CEO της Alstom, Henri Poupart-Lafarge, ενώ ο πρόεδρος θα οριστεί από την Siemens. Ο όμιλος θα έχει 62.000 εργαζόμενους, ενώ αναμένονται ετήσιες συνέργειες της τάξης των 470 εκατ. ευρώ. Επίσης, θα έχει «προίκα» παραγγελιών με αξία που εκτιμάται ότι ανέρχεται σε 62 δις. ευρώ, με βάση τις υπάρχουσες συμφωνίες.
«Είναι ανάγκη να ενισχύσουμε τη δυνατότητά μας να είμαστε ανταγωνιστικοί. Αυτή τη στιγμή, ένας κυρίαρχος παίκτης από την Ασία έχει αλλάξει την παγκόσμια δυναμική στις αγορές», δήλωσε μετά τη συμφωνία ο Joe Kaeser, διευθύνων σύμβουλος της Siemens, η οποία θα έχει την πλειοψηφία του ομίλου, με ποσοστό που για τέσσερα τουλάχιστον χρόνια δεν θα ξεπερνά το 50,5%.
«Αυτά είναι καλά νέα για την Alstom, για τους εργαζόμενους και για τη βιομηχανία στην Ευρώπη», σχολίασε ο γάλλος υπουργός Οικονομικών, Bruno Le Maire.
Χαιρετίζει τη συμφωνία η Γερμανίδα υπουργός Οικονομικών
Η Γερμανίδα υπουργός Οικονομικών χαιρέτισε σήμερα την συμφωνία συγχώνευσης των σιδηροδρομικών δραστηριοτήτων της Siemens και της Alstom, λέγοντας ότι προσφέρει ευκαιρίες απέναντι στον σκληρό διεθνή ανταγωνισμό.
«Η συγχώνευση μεταξύ της Siemens και της Alstom προσφέρει σημαντική ευκαιρία για το μέλλον μπροστά στον σκληρό διεθνή ανταγωνισμού».
«Η βάση για αυτό είναι μια ξεκάθαρη μελλοντική στρατηγική, προοπτικές για τους εργαζομένους και η διατήρηση της συμμετοχής των εργαζομένων».