Ενημέρωση Π. Σκουρλέτη για τις εξελίξεις στην πορεία υλοποίησης του αγωγού φυσικού αερίου ΤΑΡ

Ενημέρωση Π. Σκουρλέτη για τις εξελίξεις στην πορεία υλοποίησης του αγωγού φυσικού αερίου ΤΑΡ

Για τις εξελίξεις στην πορεία υλοποίησης του αγωγού φυσικού αερίου ΤΑΡ ενημέρωσε ο υπουργός Περιβάλλοντος και Ενέργειας, Πάνος Σκουρλέτης, τους ομολόγους του υπουργούς Ενέργειας της ΕΕ, αλλά και τον Επίτροπο Ενέργειας, Μιγκέλ Αρίας Κανιέτε, κατά τη διάρκεια των εργασιών του Συμβουλίου Μεταφορών, Τηλεπικοινωνιών και Ενέργειας, την περασμένη εβδομάδα στις Βρυξέλλες.

Ο υπουργός στάθηκε ιδιαίτερα στη διευθέτηση των εκκρεμοτήτων με την Κοινοπραξία του αγωγού στα ασφυκτικά χρονικά πλαίσια, που οριοθετήθηκαν, κυρίως, από τις τελευταίες εθνικές εκλογές, γεγονός που, όπως αναφέρεται, «αποτελεί ένα σαφές μήνυμα προς τη διεθνή επενδυτική κοινότητα και κάθε άλλο ενδιαφερόμενο, για την ικανότητα της ελληνικής κυβέρνησης να λύνει προβλήματα με αμοιβαία επωφελή τρόπο, ακόμη κι όταν αντιμετωπίζει παγιωμένες καταστάσεις».

Στα αποτελέσματα των συνομιλιών των δύο πλευρών που ολοκληρώθηκαν πρόσφατα, όπως τονίζεται από το ΥΠΕΝ, περιλαμβάνονται τα εξής:

- Προβλέφθηκε αντάλλαγμα για τη χρήση της δασικής γης, το οποίο εξαιρούνταν από την αρχική σύμβαση.

- Αποσαφηνίστηκε ότι θα δοθεί αποζημίωση για τη δημόσια γη, κάτι που, επίσης, δεν προβλεπόταν στην αρχική σύμβαση, με όχι δυσμενέστερους όρους σε σχέση με την ιδιωτική.

- Συγκεκριμενοποιήθηκε η επιθυμία της εταιρείας του αγωγού να στηρίξει τις τοπικές κοινωνίες, μέσω εθελοντικού προγράμματος Εταιρικής Κοινωνικής Ευθύνης, το οποίο αυξήθηκε από τα περίπου 11 εκατ. ευρώ, που αναφερόταν αρχικά, στα 32 εκατ. ευρώ. Πρόκειται για πόρους που θα αποτυπωθούν σε συγκεκριμένα έργα προς όφελος όλων των κατοίκων στους δήμους από τους οποίους θα περάσει ο αγωγός, κατά τη διάρκεια της κατασκευής του.

Το επόμενο διάστημα, με ευθύνη του υπουργείου, θα συγκροτηθεί Επιτροπή Παρακολούθησης του έργου με τη συμμετοχή της Κοινοπραξίας και των φορέων της τοπικής αυτοδιοίκησης των περιοχών διέλευσης του αγωγού.

Σύμφωνα με τα στοιχεία που παραθέτει το ΥΠΕΝ, η δαπάνη για το ελληνικό τμήμα του αγωγού εκτιμάται κοντά στα 2 δισ. ευρώ και η άμεση απασχόληση υπολογίζεται ότι θα ξεπεράσει τις 8.000 θέσεις εργασίας, ενώ είναι δεδομένο ότι θα ενισχυθεί και η έμμεση απασχόληση.

Στο έργο θα χρησιμοποιηθούν ελληνικές κατασκευαστικές εταιρείες και ήδη ανακοινώθηκε η σύναψη σύμβασης με ελληνική εταιρεία για την προμήθεια σωληναγωγών μήκους περίπου 495 χλμ. για τα χερσαία τμήματα του αγωγού στην Ελλάδα. Το συμβόλαιο αφορά συνολικά σε περίπου 270.000 τόνους σωληναγωγών.

Τέλος, το υπουργείο σημειώνει ότι η συγκεκριμένη επένδυση θα συμβάλει στη θωράκιση της ενεργειακής ασφάλειας και την πολλαπλότητα των ενεργειακών πηγών, καθώς και ότι «ο μετασχηματισμός της Ελλάδας σε ενεργειακό "σταυροδρόμι" της προσδίδει χαρακτηριστικά σταθεροποιητικού παράγοντα για την ευρωπαϊκή οικονομία, με αντίστοιχες θετικές συνέπειες για την ελληνική οικονομία, προκειμένου να υπάρξει διέξοδος από τις υφεσιακές πολιτικές και τη λιτότητα».

Πηγή: ΑΠΕ-ΜΠΕ